Afaceri de la zero

Blestemul pole-position a actionat si la Monaco

06.06.2000, 00:00 Autor: Alexandru Dida


Fara indoiala, pentru cei mai multi dintre pilotii care au luat startul duminica pe circuitul de la Monte Carlo in MP de Formula 1 al Principatului Monaco, cursa va ramane una de trista amintire. Trei pot fi considerate elementele care au determinat desfasurarea cursei si configuratia finala a clasamentul, David Coulthard fiind primul pilot scotian care castiga o cursa la Monte Carlo dupa succesul obtinut de triplu campion mondial Jackie Stewart in 1973 cu Tyrrell.

Pana la startul din Principat, nici un detinator al primei pozitii pe grila nu reusise sa termine invingator in respectivul Mare Premiu. Superstitiosi, campionii au inceput sa se intrebe, oare cand va lua sfarsit acest blestem. Chiar si Schumi, un tip foarte rezervat, era putin agitat inainte de cursa. "Sa se opreasca la mine sirul ghinioanelor?" se autointeroga campionul german, autorul unei sesiuni de calificari absolut senzationale. La Monte Carlo, mai mult decat oriunde, atuul pole-ului este imens tinand cont de configuratia circuitului si de latimea pistei, depasirile fiind extrem de rare. Un start excelent si o accelerare progresiva pot da detinatorului acestei pozitii pe grila o sansa reala de victorie.

Numai ca, ceea ce s-a intamplat, duminica, cu startul cursei, depaseste imaginabilul. Cand totul parea in regula si culorii rosii a semaforului trebuia sa-i succeada cea verde, o mana ridicata semnala un incident la masina brazilianului Diniz, motorul acesteia calandu-se inaintea pornirii. Zece minute de asteptare si tensiuni suplimentare, urmate din nou de acelasi ritual coloristic al semaforului. De data aceasta, startul a fost reusit, numai ca, in virajul Loews, Arrows-ul lui Dela Rosa s-a asezat de-a latul pistei, englezul Button, aflat in urma sa, percutandu-l in zona radiatorului. A fost nevoie de interventia masiva a comisarilor de traseu, a macaralei si a safety cars-ului care a luat decizia repetarii startului. Au urmat alte douazeci de minute de stres, apoi un nou start reusit. Ce a urmat dupa acest nou inceput pare a fi decupat dintr-un film de Hitchcock. Un lung lant de abandonuri, 13, intre numele mari implicate numarandu-se cele ale lui Alesi (tur 30, transmisie), Trulli (tur 37, cutie viteze), Ralf Schumacher (tur 38, decor, accident la piciorul stang0, Michael Schumacher (tur 56, suspensie) si Frentzen (tur 71, decor).

Desi a ratat posibilitatea de a se apropia la numai o victorie de recordul detinut de Senna, sase succese in Principat, Michael Schumacher intentioneaza sa lanseze in curand pe piata bursiera propriile actiuni.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania