Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Stup Edition. Valentin Băcioiu, absolvent de Marketing şi fost angajat în corporaţie, a înfiinţat Mobilă a la Mobilus, un brand sub care creează mobilier la comandă şi dezvoltă proiecte de design interior pentru locuinţe

28.09.2023, 00:06 Autor: Alexandra Matei

Astăzi, cu colaboratorii pe care îi are Mobilă a la Mobilus, proiectele dintr-o lună bună ajung la circa 35.000-40.000 de lei Pe lângă lemnul clasic, în atelierul Mobilă a la Mobilus din Bucureşti se folosesc şi materiale precum pal, MDF melaminat, vopsit sau frezat.

Valentin Băcioiu a absolvit Facultatea de marketing şi a lucrat mai bine de şase ani în corporaţie, iar anul acesta, după ce a renunţat la vechiul job, a pornit proiectul Mobilă a la Mobilus, un brand sub care creează obiecte de mobilier din lemn la comandă şi dezvoltă proiecte de design interior pentru locuinţe.

„Am terminat Facultatea de marketing în 2011 şi după câţiva ani de mici joburi am intrat într-o corporaţie în care am stat mai bine de şase ani. Acolo m-am format. Pasiunea pentru a face mobilă a venit de mic copil. Mama mea avea mici proiecte prin casă şi la 12-13 ani mi-a pus trafaletul în mână şi făceam împreună diverse modificări, aşa că am asociat acest lucru cu relaxarea şi cu căminul”, a povestit fondatorul.

El a ştiut încă de când lucra în corporaţie că drumul său este antreprenoriatul, însă nu găsise încă domeniul potrivit, aşa că şi-a pus bani deoparte pentru a-şi asigura un start în business. Economiile sale din anii de corporaţie, circa 15.000 de euro, au asigurat finanţarea pentru a porni, în 2023, Mobilă a la Mobilus. Un sprijin important pentru afacerea sa a venit din Stup, hub-ul creat de Banca Transilvania pentru a ajuta micii antreprenori să îşi pună în practică ideile de business.

„Mă uitam pe Facebook la început de an şi am văzut o reclamă de la Stup. Mi-a plăcut conceptul şi am decis să vin să văd cu ochii mei ce se întâmplă aici. Aveam deja ideea de business, făceam mobilă pentru prieteni şi familie, dar nu era un proiect pus la punct.”

În Stup, Valentin Băcioiu a avut parte de consiliere, şi-a înfiinţat firma, contul bancar şi cardul de antreprenor.

În prezent, el are un atelier în Bucureşti, pe Bulevardul Timişoara, în care produce orice tip de mobilă la comandă. Cele mai uzuale produse, spune el, sunt cele din categoria de mobilă de bucătărie.

Pe lângă lemnul clasic, în atelier el foloseşte şi materiale precum pal, MDF melaminat, vopsit sau frezat. Mobilă a la Mobilus, precizează acesta, nu are în prezent producţie de serie, însă antreprenorul îşi doreşte să deschidă o fabrică de paturi la Slobozia în viitor.

Cea mai grea perioadă din business, pentru el, a fost aceea în care se ocupa de tot singur - clienţi, transport, încărcat, proiectat -, fără a delega niciuna dintre sarcinile pe care le avea.

În primele luni, acesta targeta clienţi care să se încadreze într-un buget de maxim 10.000 de lei pentru o bucătărie. Însă, pe măsură ce numărul de comenzi a crescut, el a fost nevoit să îşi trieze clienţii, lucru pe care l-a făcut prin efectuarea măsurătorilor contracost şi prin stabilirea unui buget clar de la început.

Astăzi, cu colaboratorii pe care îi are Mobilă a la Mobilus, proiectele dintr-o lună bună ajung la circa 35.000-40.000 de lei şi pot fi proiecte mai mari şi mai puţine sau proiecte mai multe, dar de dimensiuni mai mici.

Businessul lui este deocamdată orientat către proiecte mici, întrucât cele de dimensiuni mai mari ar însemna, în acest punct al afacerii, rabat la calitate. „Vreau să construiesc încet, să clădesc cărămidă cu cărămidă”, afirmă el.

Totuşi, au apărut deja câteva iniţiative de proiecte mai mari decât cele care presupun amenajarea unui singur apartament. Valentin Băcioiu spune că este în discuţii pe partea de design interior cu un dezvoltator care are vile înşiruite şi care vrea să facă proiecte de prezentare.

Pe partea de mobilier, fondatorul este în discuţii cu nişte antreprenori care au construit câteva blocuri în Otopeni, iar acesta ar putea fi primul contract mare pentru Mobilă a la Mobilus, cu o valoare de circa 100.000 de lei.

Până la sfârşitul anului, antreprenorul estimează că businessul său va ajunge la 60.000 de euro cifră de afaceri, iar anul următor va atinge pragul de 100.000 de euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania