Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Stup Edition. Eduard Morărescu şi Dragoş Safta au deschis în urmă cu trei luni OfOfOf Boba, un local cu bubble tea aflat în centrul vechi al Capitalei, după investiţii de peste 60.000 de euro

01.08.2023, 00:06 Autor: Alexandra Matei

În portofoliul OfOfOf Boba există variante de bubble tea cu lapte, matcha şi boba, dar şi variantele clasice cu ceaiuri dulci ♦ Cele mai cerute sortimente sunt matcha strawberry, boba taro şi creme brulee, aceasta din urmă fiind o reţetă proprie O băutură de 700 ml costă circa 26-32 de lei.

Doi prieteni, Eduard Morărescu şi Dragoş Safta, au deschis acum trei luni OfOfOf Boba, un local specializat în bubble tea aflat în centrul vechi din Bucureşti, din dorinţa de a crea un loc în care oamenii să poată veni să se simtă liberi să vorbească despre ceea ce îi face fericiţi, dar şi despre greutăţile pe care le au, aşa-numitele ofuri, de aici venind şi numele proiectului lor. Cei doi au descoperit bubble tea-ul acum câţiva ani şi au devenit fani ai acestui produs ce îşi are originile în Tawian, iar după investiţii de peste 60.000 de euro au creat un loc în care bucureştenii pot veni să îl încerce.

„Am pornit de la ideea că OfOfOf Boba este despre felul în care noi ca oameni ne raportăm la viaţă – orice am face, dăm de un of al nostru. Ne-am dorit un loc în care oamenii să vină şi să poată vorbi despre ofurile lor, dar şi despre lucrurile bune. Am ajuns la boba pentru că era un produs cu spirit ludic, dar şi un produs care ne place. (...) Am descoperit bubble tea printr-un prieten care a venit dintr-o călătorie mai lungă, în timpul căreia a ajuns şi prin Taiwan. Am încercat produsul, am continuat să merg să beau bubble tea şi în cele din urmă am devenit fan. Trei-patru ani mai târziu, am pornit businessul”, a povestit Eduard Morărescu.

El şi asociatul său au studiat piaţa, au văzut care sunt sortimentele de bubble tea care există deja şi au decis să experimenteze şi să găsească variantele de bubble tea care le plac cel mai mult. În prezent, spune acesta, în portofoliul OfOfOf Boba există variante de bubble tea cu lapte, matcha şi boba, dar şi variantele clasice cu ceaiuri dulci.

Cele mai cerute sortimente sunt matcha strawberry, boba taro şi creme brulee, aceasta din urmă fiind o reţetă proprie.

Localul din Centrul Istoric se întinde pe o suprafaţă de peste 100 mp, iar în interior sunt mese lungi ce pot găzdui până la 45 de clienţi.

Într-o zi bună, afirmă cofondatorul OfOfOf Boba, se vând circa 50 de băuturi. Cei mai mulţi clienţi care ajung în locaţie, precizează el, revin pentru experienţa avută aici şi pentru vibe-ul pe care localul îl oferă. Clienţii localului sunt persoane joviale, care vor să experimenteze.

„Am crezut că focusul nostru este GenZ, însă avem clienţi între 14 şi 50 de ani. Ştiam că spiritul ludic pe care îl aduce bubble tea-ul nu are cum să existe doar în rândul tinerilor. Nu e despre vârstă, ci despre felul în care te raportezi la experienţă”, a mai spus Eduard Morărescu.

O băutură din portofoliul OfOfOf Boba costă circa 26-32 de lei.

Cei doi asociaţi se află la prima experienţă antreprenorială, iar cele mai multe lucruri le-au învăţat pe măsură ce au avansat cu proiectul lor.

După ce şi-au pus pe hârtie fiecare pas pe care urmau să-l parcurgă, şi-au dat seama că au nevoie de sprijin, pe care l-au găsit ulterior în Stup, hub-ul dezvoltat de Banca Transilvania în care micii antreprenori îşi găsesc răspunsurile de care au nevoie pentru a merge mai departe.

Eduard Morărescu a descoperit locaţia în care se află astăzi BT Stup atunci când ea era aproape de finalizare, iar când a hotărât să pornească OfOfOf Boba a ştiut exact unde să vină şi să caute ajutor.

„Am venit în Stup şi am găsit aici sprijinul de care aveam nevoie. Am înţeles că nu toate produsele din Stup ţi se potrivesc, dar asta te ajută să înţelegi de fapt de ce ai nevoie. Pentru noi a fost de folos partea de înfiinţare a unei firme. Venind aici şi discutând, îţi dai seama ce îţi lipseşte şi ce ţi se potriveşte.”

Primele trei luni au fost un rollercoaster şi o experienţă intensă de învăţare, afirmă antreprenorul. Cea mai importantă lecţie pe care acesta a învăţat-o în cele trei luni de antreprenoriat a fost faptul că în business pot să apară oricând accidente şi că orice eveniment din oraş se reflectă şi în activitatea businessului.

Până acum, cel mai bun rezultat în ceea ce priveşte vânzările OfOfOf Boba a fost de 36.000 de lei într-o lună. 

Prin prezenţa OfOfOf Boba în Centrul Vechi al Bucureştiului, o zonă care astăzi este mai mult a turiştilor străini decât a oamenilor care locuiesc în Capitală, cei doi antreprenori speră să schimbe percepţia acestora din urmă asupra locului, iar OfOfOf Boba lor să fie un motiv pentru bucureştenii să revină pe străzile din Centrul Istoric.

„Am învăţat totul făcând. Cred că dacă te duci înainte cu toată inima şi dacă intenţia pe care o ai este bună, ceea ce faci îţi va aduce înapoi satisfacţie şi rezultatele vor începe să se vadă”, a mai spus Eduard Morărescu.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇔ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇔ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania