Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Stup Ediţion. Alina Androne, medic de profesie, a creat un calendar interactiv pentru copii, în urma unei nevoi identificate în viaţa sa de părinte. „Am pornit cu o coală de hârtie şi timp liber“

11.09.2023, 00:06 Autor: Miruna Diaconu

Pentru a ajunge la forma actuală a calendarului, antreprenoarea a făcut constant modificări, a adăugat activităţi, l-a personalizat şi a schimbat designul.

Alina Androne, de profesie medic, a pornit dintr-o joacă un mic business prin care a creat Rutinel, un calendar interactiv pentru rutina zilnică a copiilor. Ideea businessului a venit din nevoia identificată în viaţa sa de părinte.

„Am încercat să aduc rutina în joaca copiilor şi joaca în rutina lor. Rutinel este un calendar al rutinei în care copiii au un suport unde pot aşeza planul pe ziua următoare, noi recomandăm împreună cu părinţii. Momentan, conţine activităţi de îngrijire, mâncat, dormit, lucrurile pe care le face orice familie zi de zi atunci când are un copil mic, pe care acesta tinde să le refuze. Am transformat totul într-un joc“, spune Alina Androne.

Ideea unui astfel de calendar i-a venit într-o noapte, când a decis că trebuie să pună pe hârtie, într-un mod în care copilul va înţelege, o rutină. Pornind cu câteva hârtii şi cu un model luat de pe internet, Alina Androne a făcut o primă formă a unui calendar interactiv la începutul acestui an.

„Am fost surprinsă de cât de bine a funcţionat, deşi nu era nimic spectaculos, era o foaie laminată tăiată în bucăţi pe care el o îndoia şi o bifa. Nu mi-a venit să cred ce bine a funcţionat, iar apoi m-am întrebat de ce nu am făcut asta mai devreme, pentru că nu aveam timp. Câte mame sunt ca mine, nu au timp şi nu ştiu ce să mai facă ca copilul lor să le asculte? Apoi mi-a venit ideea acestui calendar, care îl disciplinează prin joacă“, explică ea. Paşii pe care i-a urmat au fost să analizeze piaţa, câte astfel de produse mai existau, însă Alina Androne a descoperit că erau doar două variante ale unor calendare interactive, însă aveau mai puţine activităţi, lucru care a impulsionat-o să facă din asta un business. „Am început cu prietenii, fiind mamă cunosc mulţi părinţi. Am început să fac, iar investiţia iniţială a fost o coală de hârtie şi timp liber, atât m-a costat începutul afacerii. Tot ce am câştigat am reinvestit şi am reuşit să creştem uşor, uşor“, adaugă ea.

Pentru a ajunge la forma actuală a calendarului, antreprenoarea a făcut constant modificări, a adăugat activităţi, l-a personalizat şi a schimbat designul.

„În momentul în care am realizat că produsul este viabil am ieşit cu producţia din sufrageria mea şi am vorbit cu o tipografie, atunci am deschis şi firma“, povesteşte ea.

Pentru primul stoc de produse, care a fost gata în vara acestui an,  Alina Androne a dat în jur de 1.000 euro, însă cererea a fost mare în aşa fel încât primul stoc a fost deja epuizat.

Preţul unui astfel de calendar este de 139 lei şi include suportul, cartonaşele, markere, cadrane de ceas şi altele.

Alina Androne îşi doreşte să dezvolte în continuare acest produs, să includă mai multe activităţi, dar şi să fie un instrument prin care părinţii le explică diverse situaţii copiilor, cum ar fi mersul la doctor.

Până la finalul anului, antreprenoarea îşi doreşte să ajungă la 300 de calendare vândute. Pe viitor, Alina Androne vede Rutinel ca un brand cunoscut de jocuri de copii, prezent în mai multe magazine fizice şi online.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇔ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇔ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania