Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Pandemia i-a închis service-ul auto, dar în două zile a decis că poate transforma hala în depozit de legume şi fructe cu livrare la uşa clientului. Piaţa Gibalco, creată de Alex Pop, a strâns 83 de produse în portofoliu şi afaceri de 100.000 de euro

07.05.2021, 00:07

Investiţia în depozitul de legume şi fructe Gibalco, aflat în localitatea Seini, la jumătatea drumului dintre Baia Mare şi Satu Mare, a fost de circa 15.000 de lei, iar afacerea a început cu doar 4-5 produse de bază.

Alexandru Pop, un antreprenor din zona Maramureşului, a preluat numele Gibalco de la afacerea părinţilor lui, care au deţinut din 1994 un mic producător de băuturi alcoolice, iar în martie 2020, în timpul lockdownului, a schimbat „macazul“ unui service auto cu un depozit de legume şi fructe, aflat în localitatea Seini, la jumătatea drumului dintre Baia Mare şi Satu Mare.

„În 24 martie anul trecut, în plin lockdown, m-am gândit să pornesc un business. Înainte aveam un service auto. Am zis să încep un business nou, cu livrare de fructe şi legume la domiciliu. Am preluat numele Gibalco din afacerea părinţilor mei, pe care îl duc acum mai departe. Nu ştiam nici cum să vând, nici ce înseamnă o legătură sau un buchet. Am învăţat, m-am documentat despre condiţiile de păstrare şi livrare şi am închiriat dube cu condiţii de frig. Nu am ştiut cum o să meargă sau ce efect o să aibă. Am început promovarea pe Facebook şi Instagram şi încet-încet au început să vină comenzile. Prima dată livram pentru persoane fizice, fără comandă minimă. Aveam 6 angajaţi în total până în martie 2020 la service-ul auto, iar acum, la noul business, suntem 11 angajaţi. Avem un portofoliu de 80-90 de magazine la care livrăm zilnic şi o gamă de 83 de produse“, a povestit Alex Pop.

Investiţia de pornire pentru depozitul de fructe şi legume a fost de aproximativ 15.000 de lei, spune el, iar activitatea noului business a început cu 4-5 produse de bază.  Antreprenorul a transformat, în martie anul trecut, hala fostului service auto într-un depozit frigorific, iar în circa trei săptămâni a obţinut autorizaţiile şi avizele necesare pentru funcţionare. Materia primă este luată atât din România, cât şi din import, un avantaj al zonei fiind producţia de căpşuni.

Alex Pop spune că menţine şi acum componenta de livrare, cu care a pornit businessul, dar a semnat şi parteneriate cu magazine din zonă cărora le livrează fructe şi legume proaspete.  Antreprenorul îşi propune să creeze nişte pachete speciale pentru clienţii businessului, în colaborare cu un nutriţionist, pentru a-i învăţa pe consumatori cât să cumpere, astfel încât să nu arunce apoi produsele rămase.

Totodată, un alt plan pentru businessul Gibalco este crearea unui punct fix în Baia Mare şi Satu Mare, dar şi a unui punct mobil, care să acopere nevoia mai multor cartiere din zonă.  „Vrem să achiziţionăm o rulotă care va merge zi de zi în mai multe cartiere. Ne dorim să obişnuim oamenii astfel“.

În 2021, Alex Pop îşi propune să depăşească performanţele atinse după primul an de funcţionare, când Gibalco a avut afaceri de 100.000 de euro, şi vrea să ajungă la o cifră de afaceri de 180.000-200.000 de euro.

El spune că acest business, care a luat naştere imediat după începutul pandemiei de COVID-19, este un pariu câştigat şi chiar dacă este foarte solicitant, i-ar lipsi dacă ar ieşi din acest domeniu nou, pe care abia începe să îl descopere. 

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania și Vodafone

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.