Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Ohvăz, un brand de gustări pe bază de ovăz, a ajuns la afaceri de 305.000 de euro în trei ani de activitate: „Planul nostru este să ajungem în cel puţin 80 de magazine partenere la finalul anului 2022“

18.03.2022, 00:00 Autor: Alina-Elena Vasiliu

♦ În prezent, Ohvăz se găseşte online şi în 20 de magazine partenere ♦ Trei sferturi din vânzări sunt generate de mediul online, cele mai multe comenzi fiind plasate pe site-ul Ohvăz.

Cristian Barin a plecat de la o problemă pe care o identificase în viaţa sa cotidiană de corporatist atunci când a ales să dezvolte un preparat care să ţină loc de o gustare sau un prânz. Aşa a luat naştere, în noiembrie 2018, Ohvăz, un brand de produse pe bază de ovăz, care a ajuns, în trei ani de activitate, la o cifră de afaceri de 305.000 de euro.

„Produsul s-a născut dintr-o frustrare. Lucram într-o firmă de IT şi la prânz eu şi colegii mei nu ştiam niciodată ce să mâncăm, aşa că m-am gândit că trebuie să găsim o soluţie. Am vrut să fie ceva bun, să nu fie foarte scump, pentru a-l putea mânca în fiecare zi, şi să nu aibă foarte multe calorii“, a povestit Cristian Barin la emisiunea online ZF Afaceri de la zero. A creat astfel câteva reţete de ovăz cu lapte de migdale şi diferite toppinguri, cărora li s-au adăugat, în timp, şi alte produse. Astăzi, portofoliul Ohvăz cuprinde 30 de sortimente, dintre care cei mai ceruţi sunt biscuiţii cu ovăz. „Avem sortimente diferite de ovăz cu lapte de migdale şi ciocolată, vişine, cocos, unt de arahide. În mod constant reţetele au fost schimbate, facem multe teste, ne uităm la numărul de calorii. E un proces anevoios, care durează foarte mult.“ Pentru dezvoltarea reţetelor Ohvăz, lucrează şase oameni în bucătărie, întreaga echipă a businessului fiind formată din 13 persoane. Spaţiul de activitate se află în sectorul 4 din Bucureşti, într-o suprafaţă de 400 de metri pătraţi, care însă a devenit insuficientă pentru numărul în creştere de comenzi.

„Ne dorim să ne mutăm într-un spaţiu mai mare, de 500-600 de metri pătraţi. Încercăm să creştem productivitatea. Este dificil pentru că nu mai face nimeni ce facem noi. Utilajele pe care le folosim sunt făcute la comandă, sunt create special pentru noi. Pentru a face mai mulţi biscuiţi, de exemplu, ne folosim de o maşină de cârnaţi modificată. Trebuie să inovăm“, a mai spus Cristian Barin. El a investit până acum 290.000 de euro în acest business care i-a adus anul trecut afaceri de peste 300.000 de euro. Trei sferturi din vânzări sunt generate de mediul online, cele mai multe comenzi fiind plasate pe site-ul Ohvăz.

„Dincolo de site, suntem prezenţi în Ototo, Dulcinella, Cărtureşti, Good-Food. Sunt din ce în ce mai multe magazine, cafenele de specialitate, băcănii, iar aceştia sunt partenerii pe care îi căutăm. Nu vrem să intrăm în marile reţele de magazine şi să facem compromisuri doar pentru a fi acolo. Planul nostru este să ajungem în cel puţin 80 de magazine partenere la finalul anului 2022, faţă de 20 în câte suntem acum. Probabil vom încheia anul 2022 cu afaceri în jur de 550.000 de euro.“ Cristian Barin nu vrea însă să renunţe la prezenţa în mediul online, care i-a adus rezultate foarte bune. Zilnic, circa 100 de comenzi sunt plasate pe site, iar aplicaţiile de livrare de mâncare mai generează încă 10-20 de comenzi pe zi.  „Un procent de 65% dintre cumpărătorii noştri sunt femei între 25 şi 45 de ani, de regulă mame care dau comandă de produse pentru toată familia. Acum încercăm să adăugăm două-trei produse noi în portofoliu. Vom investi în utilaje noi, vom intra în cât mai multe locaţii noi, iar pentru asta o să mărim echipa de vânzări.“ Un borcan de 300 de grame de ovăz cu lapte de migdale şi diferite toppinguri costă 16 lei, iar unul cu biscuiţi de ovăz cu merişoare, prune uscate, cocos ori smochine costă 12,5 lei.

 

Un borcan de 300 de grame de ovăz cu lapte de migdale şi diferite toppinguri costă 16 lei, iar unul cu biscuiţi de ovăz cu merişoare, prune uscate, cocos ori smochine costă 12,5 lei.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

♦ Proiect editorial susţinut de Vodafone Business.

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania