Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Nicoleta Geaboc a revenit în ţară după ce a locuit doisprezece ani în Italia şi a adus îngheţata artizanală la Slobozia prin Gelateria Adela, proiectul său antreprenorial care a ajuns anul trecut la afaceri de 120.000 de euro

07.07.2023, 00:05 Autor: Alexandra Matei

Gelateria Adela are în fiecare zi 16 sortimente diferite de îngheţată, iar în topul preferinţelor se află ciocolata, după care urmează vanilia şi fisticul ♦ În zilele bune, se vând circa 300 de îngheţate ♦ Preţul unei cupe de îngheţată de 50 de grame este 7 lei.

Nicoleta Geaboc s-a îndrăgostit de îngheţata artizanală în cei doisprezece ani pe care i-a petrecut în Italia, iar atunci când s-a întors în ţară, a decis să îşi deschidă propria gelaterie la Slobozia.  Aşa a apărut Gelateria Adela, un proiect antreprenorial pe care aceasta l-a început în urmă cu aproximativ patru ani alături de soţul său şi care anul trecut a ajuns la o cifră de afaceri de circa 120.000 de euro, plus 30% faţă de 2021.

„Am locuit în Italia doisprezece ani şi adoram îngheţata artizanală. M-am întors acasă în România şi mi-aş fi dorit să mănânc o îngheţată bună, însă în oraşul meu nu exista o gelaterie. Apoi, am avut oportunitatea, în cadrul programului Start-Up Plus, să depun proiectul meu şi a fost o idee şi un proiect câştigător. De acolo s-a înfiripat toată povestea aceasta. Am reuşit să aducem în oraş ceva unic. Numele gelateriei este şi numele fetiţei mele. Ea a fost sursa mea de inspiraţie în tot acest proiect. Ideea a pornit şi de la faptul că îmi doream să îi ofer deserturi cât mai naturale”, a spus fondatoarea gelateriei. Investiţia iniţială, afirmă ea, a fost de aproximativ 60.000 de euro, circa 40.000 de euro venind prin programul Start-Up Plus, iar restul, din fonduri proprii. Alexandra Matei

Gelateria Adela are în fiecare zi 16 sortimente diferite de îngheţată, în componenţa cărora se folosesc ingrediente naturale precum lapte, frişcă, fructe sau piureuri de fructe 100% naturale, fără adaos de zahăr.

O parte din materia primă, menţionează antreprenoarea, provine şi de furnizori din Italia. Pastele naturale de fistic, alune, migdale sau nucă sunt produse pe care aceasta nu le-a găsit pe piaţa din România.

„În topul preferinţelor este ciocolata, după care urmează vanilia şi fisticul. Vindem în jur de 300 de îngheţate în zilele bune”, a subliniat Nicoleta Geaboc.

În prezent, preţul unei cupe de îngheţată de 50 de grame este 7 lei.

Gelateria Adela, mai spune fondatoarea, se află în vecinătatea Stadionului Muncipal din Slobozia, aceasta fiind singura locaţie fizică în care ea funcţionează. Deşi nu este o zonă centrală sau intens circulată, prin îngheţata artizanală s-a creat o comunitate în jurul gelateriei.

„Mi se pare că s-a creat o comunitate în jurul nostru şi că oamenii vin pentru noi acolo, chiar dacă nu suntem într-o zonă cu trafic intens”, a subliniat Nicoleta Geaboc.

Gelateria Adela, precizează ea, colaborează cu câteva restaurante din oraş şi are şi un gelato truck pe care îl duce la festivaluri şi diverse evenimente din afara oraşului, dar şi un stand mobil de îngheţată destinat evenimentelor private.

Spaţiul în care se află gelateria dispune de o zonă în exterior, dar şi de locuri în interior, unde oamenii pot rămâne să mănânce îngheţata.

Momentan, susţine fondatoarea, Gelateria Adela va rămâne doar cu acest unic punct fizic, deschiderea celei de-a doua locaţii fiind doar un plan de viitor mai îndepărtat.

„Ne propusesem să deschidem al doilea punct de lucru în Călăraşi, însă pandemia ne-a stopat planurile de dezvoltare. Am decis să mergem cu paşi mici, fără să exagerăm cu investiţia pentru că nu ştiam cu ce ne vom confrunta. Momentan, rămânem doar în Slobozia. În viitor, probabil ne vom extinde şi în alt oraş.”

În prezent, gelateria are o echipă de şase oameni – patru sunt angajaţi cu normă întreagă, iar doi lucrează part time.

În perioadele reci ale anului, când consumul de îngheţată scade inevitabil în comparaţie cu cel din lunile calde, Gelateria Adela mizează pe produse de cofetărie. În primul an de activitate, în luna octombrie, vânzările au scăzut cu aproape 90% faţă de sezonul cald.

Astfel, în lunile de toamnă şi iarnă, eclerele şi prăjiturile făcute în laboratorul propriu sunt cele care susţin afacerea.

Pentru 2023, Nicoleta Geaboc îşi doreşte o creştere cu 30% a cifrei de afaceri faţă de anul precedent, iar pentru sezonul următor, unul dintre planurile de dezvoltare este achiziţionarea unei maşini de îngheţată cu o capacitate mai mare de producţie.

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania