Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Maria Georgescu a creat brandul de bijuterii Magic Charms în urmă cu şase ani, iar până acum a realizat peste 3.000 de modele de bijuterii din argint, aur, perle şi cristale Swarovski

11.04.2023, 00:06 Autor: Alexandra Matei

Portofoliul Magic Charms cuprinde inele, cercei, brăţări, lanţuri de corp şi brăţări de picior În prezent, produsele care se vând cel mai bine sunt lănţişoarele pe fir transparent cu cristal Swarovski şi perlele.

Maria Georgescu a fost atrasă de creaţie încă din copilărie, pe vremea când crea rochii pentru păpuşile ei din resturile de material rămase de la străbunica sa, care era croitoreasă. Pasiunea ei s-a dus mai târziu către creaţia de bijuterii, iar în urmă cu şase ani a înfiinţat brandul Magic Charms, sub care producea, într-un atelier din Ploieşti, bijuterii din aur, argint, perle şi cristale Swarovski. Ulterior, ea şi-a mutat producţia în Bucureşti, iar până astăzi a creat peste 3.000 de modele de bijuterii. „În şase ani, am realizat peste 3.000 de modele şi fac în proporţie de 80% produse pe comandă. Clienţii sunt cei care mă inspiră. Peste jumătate dintre produse sunt făcute la inspiraţia clienţilor mei“, a spus Maria Georgescu. Produsele cu care a pornit au fost brăţările pe şnur reglabil, pe care a învăţat să le facă uitându-se la tutoriale pe YouTube. Între timp, ea a urmat şi trei cursuri în zona de producţie de bijuterii şi

s-a familiarizat cu argintul, iar acum urmează cel de-al patrulea, pentru a învăţa cum să monteze pietrele în adâncimea metalului. Circa 70% dintre bijuteriile făcute de ea sunt din argint, restul fiind realizate din perle de cultură şi cristale Swarovski. Portofoliul Magic Charms cuprinde inele, cercei, brăţări, lanţuri de corp şi brăţări de picior. În prezent, produsele care se vând cel mai bine, spune fondatoarea, sunt lănţişoarele pe fir transparent cu cristal Swarovski şi perlele. Maria Georgescu a fost prezentă încă de la început în mediul online, ceea ce a ajutat-o foarte mult în dezvoltarea afacerii sale. Pe Instagram, spune ea, a reuşit, cu ajutorul influencerilor, să crească numărul urmăritorilor.

Însă, pentru că şi-a dorit mai mult pe partea de promovare, astfel încât să ajungă la o plajă mult mai mare de clienţi, antreprenoarea a apelat la serviciile din Stup, proiectul prin care Banca Transilvania susţine antrepreorii români şi îi ajută să-şi pună ideile în practică.

„Am aflat despre Stup de pe Facebook. Prietena mea, care este şi influencer şi designer, a fost la un workshop şi mi-a spus că trebuie neapărat să vin şi eu. M-am programat la o vizită în Stup şi am accesat apoi serviciile de marketing. Dorinţa mea a fost să ajung la cât mai multe plaje de clienţi“, a povestit ea.

Online-ul a rămas principalul canal de promovare pentru afacerea sa, însă de un an, brandul Magic Charms este prezent şi la târgurile de profil din Bucureşti, dar şi din Cluj. În viitorul apropiat, antreprenoarea vrea să ajungă şi la Iaşi. Redeschiderea târgurilor după pandemie, afirmă fondatoarea businessului, se vede şi se simte şi în vânzări.

„Un weekend de târg îmi poate aduce vânzări de circa 2.000 de euro.“

Bijuteriile realizate de Maria Georgescu sunt prezente, totodată, şi într-un magazin fizic din Bucureşti, din zona Piaţa Romană, alături de creaţiile altor designeri. Preţul bijuteriilor din portofoliul Magic Charms porneşte de la 10 lei şi poate ajunge la 1.400 de lei. Bonul mediu, în acest moment, se situează în jurul valorii de 200 de lei. Cei mai mulţi clienţi vin din Bucureşti şi Ilfov.

„Clienţii revin în proporţie de 60-70%, însă revin destul de rar. O bijuterie nu e ca o lumânare sau ca o cremă, nu se consumă. Mulţi dintre cei care revin o fac în special pentru cadouri.“

Până acum, Maria Georgescu a investit circa 100.000 de euro în atelierul său de producţie. Recent, ea a aplicat şi pentru o finanţare europeană de 40.000 de euro, pentru care acum aşteaptă răspunsul. Cu aceşti bani, antreprenoarea îşi propune să achiziţioneze aparatură mai performantă.

Cel mai bun an, din perspectiva cifrei de afaceri, afirmă ea, a fost chiar anul pandemic 2020, când businessul a generat venituri de 240.000 de euro. În 2022, Magic Charms a ajuns la afaceri de 140.000 de euro, spune aceasta.

În următorul an, Maria Georgescu îşi propune două noi colaborări şi lansarea unor colecţii-capsulă. În plus, ea vrea să se focuseze pe cursuri care o ajută să se dezvolte, atât pe partea de business, cât şi pe partea de producţie de bijuterii.

„Sunt foarte comunicativă, deschisă la nou şi foarte muncitoare. Clienţii sunt principalul meu sprijin. Aş lua-o de la capăt oricând, dar pe o altă cale, pentru că aş şti ce să evit. Însă nu regret nimic. Îmi place că am avut de învăţat din tot“, a conchis ea.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania