Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Liviu Enache şi Aurelia Nica au deschis în centrul Bucureştiului un winebar în care au investit până acum 40.000 de euro. „Ţin minte când a intrat primul client, era un turist străin şi ne-a cerut un vin românesc“

01.05.2023, 00:05 Autor: Alina-Elena Vasiliu

♦ În meniul WineDrops se găsesc în prezent 116 vinuri, dintre care 68 sunt româneşti, iar restul vin din Italia, Spania, Franţa, Georgia şi Republica Moldova.

Joburile de zi cu zi în domeniul IT nu au mai fost suficiente pentru Aurelia Nica şi Liviu Enache, care împărtăşeau de multă vreme pasiunea pentru vin. Le-au trecut prin minte mai multe idei despre cum să aprofundeze acest domeniu, printre ele regăsindu-se dezvoltarea unei crame sau crearea unei etichete proprii de vin. S-au oprit însă la o altă idee: deschiderea unui winebar. „Ideea noastră a venit în pandemie. Cochetam cu pasiunea pentru vin dinainte, iar când s-a încheiat lockdownul am început să ieşim în winebaruri. În primă fază, ideile au fost diverse referitor la cum putem intra în lumea vinului, ne gândeam să ne ocupăm de o cramă, să facem propriul brand de vin, dar ne-am dat seama că este ceva mai complex şi că ne-ar trebui mai multe cunoştinţe pentru asta”, a povestit Liviu Enache la emisiunea online ZF Afaceri de la zero. Aşa că au hotărât să deschidă un winebar, într-un spaţiu mic, „ca o sufragerie”, pe bulevardul Regina Elisabeta din Bucureşti, între Universitate şi Parcul Cişmigiu. Au început să caute spaţiul în 2022 şi l-au preluat la începutul lunii iunie, l-au renovat şi s-au implicat personal în amenajare.  „Ne doream să deschidem în timpul verii, pentru a profita de traficul pietonal, însă am reuşit să deschidem abia la sfârşitul lunii octombrie, mai întâi între prieteni. Ţin minte când a intrat primul client, era un turist străin şi ne-a cerut un vin românesc.” Astăzi, la WineDrops au loc uneori evenimente şi degustări de vin, iar numărul turiştilor străini care trec pragul este tot mai mare. 


Liviu Enache şi Aurelia Nica aduc periodic vinuri noi şi încearcă să diversifice gama.


„Sunt foarte mulţi turişti în zona în care se află winebarul nostru, sunt multe cazări în regim Airbnb. A fost o întâmplare că am găsit acolo un spaţiu, dar s-a potrivit cu ce căutam noi, un loc cu o suprafaţă mică, de 35 de metri pătraţi”, a spus Aurelia Nica.

În meniul WineDrops se găsesc în prezent 116 vinuri, din care 68 sunt româneşti, iar restul vin din Italia, Spania, Franţa, Georgia şi Republica Moldova. O parte din vinuri le erau deja cunoscute celor doi antreprenori, iar pe altele le-au ales la sugestia unui consultant. Lista este în continuare deschisă, deoarece Liviu şi Aurelia aduc periodic vinuri noi şi încearcă să diversifice gama.

„Investiţia până acum s-a ridicat la 40.000 de euro şi nu se va opri aici, pentru că vrem să amenajăm şi o terasă, ca o extensie a localului. De la sfârşitul lunii octombrie până la sfârşitul lunii decembrie 2022, am avut încasări de 40.000-45.000 de lei (8.000-9.000 de euro – n. red.). În 2023, încasările lunare au crescut, poate şi datorită evenimentelor.”

Cel mai ieftin pahar de vin la WineDrops costă 25 de lei, iar cel mai scump – 30 de lei.

„Curiozitatea şi pasiunea ne-au îndrumat spre această afacere, ne doream foarte mult un business în domeniul vinului. Este ca un al doilea job pentru noi şi prea curând nu vom renunţa la locul de muncă pentru a fi doar antreprenori”, spune Aurelia Nica.

Iar pentru a se dezvolta mai departe, cei doi fondatori îşi doresc să aibă unu sau doi angajaţi care să-i ajute, astfel încât să poată extinde programul de funcţionare. În prezent, localul funcţionează doar din momentul în care se încheie programul de lucru de la birou al celor doi.

„Vrem, de asemenea, să mărim portofoliul de vinuri, să includem vinuri premium şi naturale în meniu”, mai mărturiseşte Liviu Enache.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania