Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Laurenţiu Dumitraş, antrenor şi instructor de înot, folosea flyere distribuite în şcoli pentru a-şi promova clubul, iar astăzi a ajuns să ofere cursuri de înot în trei locaţii din Bucureşti

27.07.2022, 00:06 Autor: Alexandra Matei

Cei cinci instructori de înot ai LCD Club predau la bazinele Olimpia, Alexandreea şi Steaua din Bucureşti Abonamentele cuprind 4, 8 sau 12 şedinţe de înot Cel mai cerut tip de abonament este cel cu opt şedinţe şi costă 400 de lei.

Laurenţiu Dumitraş a început să practice înotul de la vârsta de şase ani la recomandarea medicului, pentru a avea o imunitate mai bună, iar de atunci, a făcut din acest sport o pasiune şi, ulterior, o carieră. A absolvit liceul sportiv, Facultatea de Educaţie Fizică şi Sport şi ulterior, şi şcoala de antrenori, iar în 2013 a pus bazele clublui de înot LCD.

Astăzi, el predă, alături de alţi instructori, cursuri de înot pentru copii şi adulţi la trei bazine din Bucureşti: Olimpia, Alexandreea şi Steaua. „Am început înotul la vârsta de şase ani, la recomandarea medicului, deoarece răceam foarte des, iar înotul ajută la o mai bună imunitate. Am practicat înot timp de cinci ani de zile, apoi am practicat polo tot cinci ani. Am urmat Liceul cu Program Sportiv Emil Racoviţă, Facultatea de Sport şi apoi, Şcoala de Antrenori.

În timpul facultăţii, ca să nu mai depind financiar de părinţii mei, m-am angajat ca agent de pază şi lucram noaptea. Ulterior, datorită unui coleg de la polo, m-am angajat ca antrenor la un club de înot. Am început, practic, să predau la 19 ani. Ideea de a merge către antreprenoriat a pornit în momentul în care eu mi-am dorit mai mult timp liber. Însă, în 2013, când am pornit pe cont propriu, nu aveam nici bani, nici timp liber. Am pornit pe drumul antreprenoriatului fără să ştiu exact despre ce e vorba. În 2021, LCD Club a ajuns la circa 260.000 de lei cifră de afaceri. Instructorii noştri merg să predea în trei bazine: Olimpia, din Piaţa Iancului, Alexandreea, din zona Piaţa Muncii şi Steaua, din Ghencea”, a spus Laurenţiu Dumitraş. Circa 80-90% dintre cursanţii clubului sunt copii. Antreprenorul le recomandă părinţilor să înceapă cu şedinţe individuale pentru copiii lor de la vârsta de 1-2 ani, iar de la 4-5 ani ei pot opta pentru ore de grup.

Ora individuală se recomandă, de asemenea, persoanelor cărora le este frică de apă. Cel mai bine se lucrează cu copiii în funcţie de nivelul lor, mai spune el, iar primul pas este stabilirea acestuia. În funcţie de acest aspect, cei mici sunt programaţi la o anumită oră, într-un anumit grup şi în anumite zile ale săptămânii. Copiii sunt împărţiţi fie în grupuri de câte trei, fie în grupuri de câte zece. Abonamentele cuprind 4, 8 sau 12 şedinţe de înot. Pentru patru şedinţe, preţul este 290 de lei, iar un abonament de opt şedinţe costă 400 de lei, acesta din urmă fiind şi cel mai cerut de către clienţi. Cele mai cerute ore de înot în timpul săptămânii, susţine fondatorul clubului, sunt cele de dupamiaza, între 17 şi 20.

Cea mai aglomerată perioadă este vara. Părinţii îşi aduc copiii la bazin înainte de a pleca în vacanţe, iar cei mai mulţi dintre ei reuşesc să înveţe să facă pluta sau să iasă singuri la suprafaţă după opt şedinţe.

În prezent, clubul LCD are cinci antrenori de înot. Pentru a putea fi instructor de înot, însă, susţine Laurenţiu Dumitraş, trebuie să ştii să înoţi foarte bine, dar cel mai important este să poţi scoate o persoană din apă atunci când aceasta este în pericol de înec.

LCD Club are o istorie de aproape un deceniu, iar în tot acest timp, fondatorul a încercat să îmbunătăţească în mod constant serviciile oferite cursanţilor.  El îşi aminteşte că a pornit, pe partea de promovare, cu câteva flyere printate pe care le împărţea în faţa şcolilor. În prezent, însă, cea mai bună metodă de promovare, crede el, sunt recomandările. În continuare, el îşi propune să dezvolte businessul în special prin digitalizare, astfel încât clienţii să se poată programa singuri la şedinţele de înot. În acest sens, antreprenorul menţionează că a apelat deja la o firmă care i-a furnizat un CRM (n. r. - sistem de gestiune a relaţiei cu clienţii). „Un CRM ne poate ajuta să vedem exact câţi clienţi am avut în luna precedentă şi de câte ori au venit.”

Pe Laurenţiu Dumitraş experienţa de antreprenor l-a maturizat şi l-a făcut să îşi stăpânească emoţiile mult mai bine, să gândească practic şi eficient şi să se orienteze constant către găsirea de soluţii.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania