Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Kinga Kelemen din Cluj-Napoca, de profesie dramaturg, a pornit Lanelka, un brand sub care creează haine refolosind materiale naturale: „ Este un brand de slow fashion, cu clienţi care revin, materiale sustenabile şi naturale şi creaţie strict pe nevoile clientului“

15.01.2024, 00:05 Autor: Alexandra Matei

♦ Lanelka are în acest moment linia de upcycling, care cuprinde produse realizate din materiale deja existente şi linia de colecţie, care cuprinde haine din materiale naturale, precum in sau lână, în serii foarte mici ♦ Sacul de dormit este vedeta portofoliului, iar până în prezent, sub brandul Lanelka au fost creaţi circa 600 de saci de dormit din lână merinos.

Kinga Kelemen din Cluj-Napoca, de profesie dramaturg, a dat naştere brandului Lanelka, sub care creează haine din materiale second-hand sau naturale si saci de dormit din lână merinos pentru copii. Ea a pornit de la o nevoie personală, atunci când a devenit mamă pentru a treia oară, iar treptat, produsele pe care le făcea au ajuns la un public din ce în ce mai mare.

„Lanelka a început cum încep de obicei toate afacerile făcute de mămici, dintr-o nevoie legată de copil, din dorinţa de a crea ceva de care aveam nevoie pentru copil. Mi-am dat seama că această lume a lânii este magică şi creează dependenţă din momentul în care am făcut primele hăinuţe. Mi-am dat seama că există o nişă, nişte mămici interesate de procesul de upcycling, care este un proces sustenabil. A existat de la început dorinţa mea de a crea lucruri din materiale existente, astfel încât să nu risipim”, a povestit fondatoarea. Povestea Lanelka a început în 2019, după ce Kinga Kelemen a accesat fonduri europene în valoare de circa 34.000 de euro, prin programul Start-Up Plus. Până a face pasul către antreprenoriat, ea a lucrat în teatru şi a fost asistent universitar. „În momentul în care s-a născut cea de-a treia fetiţă, mi-am dat seama că foarte multe lucruri din viaţă trebuie regândite, aşa că am decis să îmi construiesc ceva care să îmi poată permite să şi lucrez, dar să fiu şi aproape de copii”, a mai adăugat antreprenoarea. 

Lanelka are în acest moment linia de upcycling, care cuprinde produse realizate din materiale deja existente şi linia de colecţie, care cuprinde haine din materiale naturale, precum in sau lână, în serii foarte mici. Hainele din portofoliul Lanelka sunt atât pentru copii, cât şi pentru adulţi.

Produsul vedetă este însă sacul de dormit din lână merinos, gândit special pentru cei mici.

„Am avut comenzi de saci de dormit şi pentru copii de 8-9 ani. Lâna merinos are capacitatea de termoreglare a temperaturii pe timpul nopţii. Sacii de dormit au şi picioare şi le permit copiilor să se dea jos din pat. Pânâ acum, am produs peste 500 de saci de dormit.”

Kinga Kelemen spune că cea mai aglomerată perioadă pentru business, din perspectiva numărului de comenzi, este perioada septembrie-decembrie.

Clienţii găsesc produsele Lanelka în magazinul online, dar şi pe reţelele de socializare, cum ar fi Facebook sau Instagram. În general, menţionează ea, circa 60% dintre clienţi revin. Brandul Lanelka se găseşte, totodată, şi într-un magazin fizic de produse handmade din Cluj-Napoca.

Businessul creat de Kinga Kelemen are în acest moment un angajat full-time, iar anul trecut a generat o cifră de afaceri de aproximativ 150.000 de lei.

Provocarea din fiecare an pentru Lanelka, afirmă fondatoarea, este organizarea producţiei astfel încât să fie cât mai sustenabilă şi eficientă. Anul acesta, ea îşi propune să lucreze mai mult pe zona de strategie şi să se detaşeze de activităţile de zi cu zi, pentru a putea organiza cât mai bine partea de producţie.

„În 2030 văd Lanelka un brand de slow fashion consacrat, cu clienţi care revin, materiale sustenabile şi naturale şi creaţie strict pe nevoile clientului”, a conchis antreprenoarea.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania