Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Ioana Streza şi Alex Burlacu au creat brandul Contemporia, producător de bijuterii contemporane, iar anul trecut au avut venituri de 1 mil. lei. „Ne concentrăm pe piaţa locală, dar ne uităm şi în regiune“

18.04.2023, 00:06 Autor: Miruna Diaconu

Povestea businessului a început încă din 2012, când Ioana Streza, arhitect la bază, şi-a dorit o activitate mai creativă decât arhitectura, aşa că a urmat un curs de bijuterie contemporană.

Ioana Streza şi Alex Burlacu au pornit pe drumul antreprenoriatului în 2014, atunci când au decis să deschidă un mic business de producţie a bijuteriilor numit Contemporia. Cu o investiţie iniţială de doar 1.000 de euro, Contemporia a ajuns la venituri de 1 milion lei în 2022. Produsele sunt realizate în atelierul Contemporia din Bucureşti, acolo unde există şi un showroom, însă bijuteriile pot fi comandate şi din magazinul online al businessului. Povestea businessului a început încă din 2012, când Ioana Streza, arhitect la bază, şi-a dorit o activitate mai creativă decât arhitectura, aşa că a urmat un curs de bijuterie contemporană.

„Mi s-a părut foarte interesant, pentru mine a fost extraordinar că după câteva zile din momentul în care mi-am imaginat bijuteria, o ţineam în mâini, lucru care e mai puţin posibil în zona de arhitectură. Cursul a durat două săptămâni, dar am avut prima bijuterie făcută de mine după câteva zile. După ce am terminat cursul, am vrut să continui şi aşa am început cu o mică investiţie”, spune Ioana Streza.

Doi ani mai târziu, în 2014, Ioana Streza a deschis Contemporia alături de Alex Burlacu. În primul an al businessului, cei doi antreprenori aveau şi joburi în paralel, însă, în 2015, cei doi au decis să se dedice exclusiv businessului pentru a-l creşte. Odată cu dezvoltarea businessului, a fost nevoie şi de investiţii mai mari pentru achiziţionarea de echipamente, cât şi pentru un spaţiu dedicat atelierului.

„Am învăţat cum funcţionează un business, pentru că nu aveam experienţă în zona antreprenorială. La un moment dat, am avut nevoie de un alt om. Am făcut o primă angajare, apoi a trebuit să ne extindem atelierul, pentru că nu mai avem spaţiu. Lucrurile au crescut şi am avut nevoie de scule mai performante. În 2018, am mai construit o încăpere în locul pe care îl aveam. Aceea a fost o investiţie mai mare, de 20.000 euro”, povesteşte ea.

Când a fost înfiinţat businessul, piaţa bijuteriei contemporane era foarte mică în România, însă, spune Ioana Streza, pasiunea a motivat-o să meargă mai departe.

Participând la diverse expoziţii şi târguri de profil, cei doi antreprenori au luat contact direct cu oamenii, ceea ce i-a ajutat să realizeze că totuşi există oameni doritori de astfel de produse.

Contemporia numără circa 300 de produse care se împart în bijuterii de zi cu zi, inele, cercei, brăţări, şi bijuteriile dedicate nunţilor, adică verighete şi inele de logodnă. Pe lângă acestea, în atelierul Contemporia sunt realizate şi bijuterii la comandă.

„Cele mai multe proiecte de bijuterii la comandă au fost în zona inelelor de logodnă.”

Segmentul de bijuterii la comandă a fost introdus încă de la început, existând cerere din partea clienţilor. Mai mult, în perioada pandemiei, cei doi antreprenori au introdus un serviciu numit home try on pentru verighete, prin care trimit produsele personalizate direct la clienţi pentru a le încerca, astfel încât aceştia să nu mai fie nevoiţi să vină în showroomul din Bucureşti pentru a proba verighetele.

Ioana Streza spune că multe dintre comenzi vin prin intermediul magazinului online. După Bucureşti, Clujul este a doua cea mai importantă piaţă pentru Contemporia. Cei doi antreprenori îşi doresc consolidarea businessului pe piaţa locală, însă se uită şi la o extindere pe pieţele din regiune.

„Primim comenzi din afară, dar sunt expaţi sau prieteni ai acestora. Am început o colaborare cu o firmă care oferă servicii de promovare online. Într-o primă fază, vrem să ne concentrăm pe piaţa din România, dar am discutat deja ca, într-o etapă ulterioară, să începem promovarea pe zona Europei Centrale şi de Est”, spune ea.

Pe lângă o posibilă extindere în afara graniţelor, Ioan Sterza îşi doreşte să crească atelierul pentru a mări capacitatea de producţie. Mai mult, se uită şi la deschiderea unui magazin în zona centrală a Bucureştiului.

Pentru anul acesta, Ioana Sterza estimează o creştere de 25% a businessului faţă de anul trecut.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇔Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇔ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

 

 

 


 

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania