Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Ioana Grigore şi Dora Mache au creionat în 30 de zile platforma Ateliereonline.ro şi au ajuns în trei luni la 30 de ateliere pentru copii. „Listăm săptămânal noi ateliere şi noi facilitatori“

05.10.2020, 00:08 Autor: Florentina Niţu

„Am pornit în iunie. Timp de două săptămâni am făcut ping-pong de idei la telefon, iar în 30 de zile aveam platforma funcţională. Oferim cursuri pentru copii cu vârsta între 5 şi 18 ani, iar printre cursanţi sunt deja şi copii cu părinţi români din Germania, SUA şi Belgia“.

Ioana Grigore şi Dora Mache, ambele cu experienţă în business în zona on­line, respectiv consultanţă, au creat în lu­na iunie a acestui an Ateliereonline.ro, o platformă de tip mar­ket­place 100% românească, proiect care pu­ne în legătură traineri şi profesori pe de o par­te şi copii şi părinţi de cealaltă parte. Ambiţia celor două tinere este ca la finalul pri­mului an de activitate platforma să fie pe breakeven (momentul în care nu există câşti­guri, dar nici pierderi – n. red.), iar cifra de afa­ceri să ajungă la 60.000 – 70.000 de euro.

„Am început acest proiect de la o nevoie per­sonală de a le oferi copiilor noştri ac­ti­vităţi de făcut în casă pe perioada izolării în pan­demie. Dar am fost plăcut surprinse să des­coperim părinţi cu aceleaşi nevoi ca şi noi, aşa că proiectul care se voia micuţ la început a crescut întocmi ca Făt-Frumos din poveste. Acum, la trei luni de la lansare, avem peste 30 de ateliere listate pe platformă şi 20 de facili­ta­tori cu care colaborăm, însă listăm săptă­mânal noi ateliere şi noi facilitatori“, spun fondatoarele companiei.

Ioana Grigore şi Dora Mache au pornit businessul în iunie, cu o investiţie iniţială de 5.000 de euro, începând cu atelierul de inteligenţă emoţională şi spun că în două zile era sold out.

„Am stabilit să avem o grupă de 5 copii şi s-au înscris 20, iar acum avem acest atelier de patru ori pe săptă­mâ­nă. Acest lucru ne-a dat speranţa de început, de care are nevoie acest business.“

În prezent, platforma găzduieşte ate­lie­re ce dezvoltă abilităţi (dicţie, gândire cri­tică, scriere creativă), ateliere de dezvoltare per­sonală (mindfulness, inteligenţă emoţio­na­lă), ateliere de gătit, actorie, mişcare creativă, educaţie muzicală, yoga, pictură sau limbi străine, iar preţurile variază între 40 şi 60 de lei pentru o şedinţă sau de la 200 de lei până la 500 lei în cazul unor pachete mai complexe, inclusiv şedinţe individuale.

„Timp de două săptămâni am făcut ping-pong de idei la telefon, iar în 30 de zile am făcut businessul. (...) Acum avem peste 30 de ateliere şi am trecut la alt nivel, ne gândim ce fel de tematici ne dorim pentru noi ateliere“, spune Dora Mache.

Cele mai dorite ateliere sunt cele de dezvoltare personală, inteli­gen­ţă emoţională şi gestionarea emoţiilor.

Dora Mache susţine că în copilărie i-ar fi plăcut să facă teatru şi actorie, pentru ca este o persoană energică şi Ioana Grigore afirmă că ar fi urmat cursuri de public speaking şi storytelling. „Eu am auzit despre mapa mentală acum 8 ani în corporaţie, pe când un copil lucrează de la 6 ani cu ea“, subliniază Dora Mache.

Părinţii pot alege gradul de implicare în activitatea copilului: pot asista la activităţi sau se pot implica activ împreună cu copilul. De asemenea, pe parcursul întregului proces, reprezentanţii businessului le oferă părinţilor consultanţă în alegerea tematicilor, altfel încât să fie la curent cu evoluţia copilului.

„În momentul de faţă putem să dublăm totul cu uşurinţă. Însă în primăvară trebuie să facem noi investiţii, de 5.000-10.000 de euro. Acum triplăm de la lună la lună, pentru că clienţii nu se opresc. (...) Toţi facilitatorii trec printr-un proces de selecţie şi au parte de training continuu, astfel încât serviciile sa fie aliniate trendurilor actuale“, spune Ioana Grigore.

În prezent, Ateliereonline.ro are o bază de date formată din 500 de clienţi, iar 45% dintre ei sunt activi. „Oferim cursuri pentru copii cu vârsta între 5-18 ani, dar cei mai mulţi sunt între 5 şi 8 ani“.

Antreprenoarele se gândesc la extindere şi spun că deja au clienţi din străinătate, copii cu părinţi români din Germania, SUA şi Belgia.

Dora Mache spune ca a ajutat-o experienţa din business să se adapteze din mers şi să fie spontană, iar Ioana Grigore susţine ca a ajutat-o să-şi structureze mai bine ideile şi să facă faţă provocărilor.  „Ne-am propus să ajungem la breakeven la finalul primului an. Ca cifră de afaceri ne aşteptăm la 60-70.000 de euro în primul an de funcţionare“, spune Ioana Grigore.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania