Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Elenis Sima, absolventă de Arte şi Design Vestimentar la Cluj-Napoca, s-a întors acasă, la Constanţa, şi şi-a deschis propriul atelier de creaţie vestimentară de la care aşteaptă anul acesta afaceri de 10.000 de euro

05.07.2023, 00:06 Autor: Alexandra Matei

♦ Sub brandul Elenis Sima sunt create tricouri brodate, acestea fiind ÅŸi cele mai vândute piese vestimentare, dar ÅŸi pantaloni, rochii, veste sau jachete ♦  Până în acest moment, portofoliul a ajuns la 100 de produse ♦ PreÅ£urile produselor încep de la 180 de lei ÅŸi ajung până la 2.000 de lei în cazul pieselor vestimentare premium.

Elenis Sima, absolventă a Facultăţii Arte şi Design Vestimentar din Cluj-Napoca, şi-a urmat visul din copilărie de a avea un atelier de creaţie vestimentară şi de a-şi crea un brand propriu.

După terminarea facultăţii şi după ce a lucrat în domeniul modei pentru alţi designeri, ea a hotărât să se întoarcă în oraşul natal, la Constanţa, şi să înceapă propriul său proiect. Astăzi, ea produce haine sub brandul care îi poartă numele şi speră să ajungă anul acesta la afaceri de 10.000 de euro.

„Proiectul a început acum un an, însă visul de a avea un atelier şi de a face modă a început încă din copilărie. Tot timpul am visat la a avea afacerea mea şi atelierul meu, în care să creez tot ce îmi doresc şi să fiu liberă din punctul de vedere al creaţiei. Acum un an a început pe nepregătite - a trebuit să iau o decizie într-un anumit moment al carierei mele, fie să continui să fiu angajată pentru altcineva, fie să îmi deschid propria mea afacere. Deschiderea atelierului a fost cea mai bună alegere pentru mine“, a povestit ea.

Investiţia de pornire, afirmă aceasta, s-a ridicat la 2.000 de euro. La finalul anului trecut, însă, antreprenoarea a mai accesat o finanţare europeană în valoare de 25.000 de euro, bani din care a achiziţionat utilaje, materiale şi care urmează să fie investiţi şi în promovare.

Elenis Sima se ghidează atât în viaţă, cât şi în creaţiile sale după motto-ul „Rock the streets endlessly“, care îi reprezintă personalitatea. Ea alege să creeze piese vestimentare „edgy“, care ies în evidenţă, dar care sunt, în acelaşi timp, confortabile.

Sub brandul său sunt create tricouri brodate, acestea fiind şi cele mai vândute piese vestimentare, dar şi pantaloni, rochii, veste sau jachete.

„Îmi găsesc inspiraţia în artă şi în natură. Vreau să dau personalitate hainelor, să nu fie doar un basic, să aibă ceva mai mult“, a mai adăugat fondatoarea brandului Elenis Sima.

Antreprenoarea lucreză cu stocuri, dar creează şi haine la comandă. Până în acest moment, portofoliul a ajuns la 100 de produse. Într-o zi, aceasta poate produce aproximativ 20 de tricouri.

Preţurile produselor încep de la 180 de lei şi ajung până la 2.000 de lei în cazul pieselor vestimentare premium. „Încerc să fac cât mai multe produse care costă maxim 500 de lei, acesta fiind pragul maxim la care se limitează cei mai mulţi clienţi“, subliniază Elenis Sima.

ClienÅ£ii brandului Elenis Sima, spune fondatoarea, sunt atât femei, cât ÅŸi bărbaÅ£i, sunt persoane versatile,  cărora le place confortul, dar care în acelaÅŸi timp vor să fie ÅŸi sofisticaÅ£i. Cei mai mulÅ£i sunt din ConstanÅ£a ÅŸi din Cluj.

Cei din Constanţa, mai spune aceasta, pot iniţia o comandă pe site şi o pot ridica din atelierul care se află în Piaţa Ovidiu. În prezent, acesta funcţionează mai degrabă ca un spaţiu de producţie şi de ridicare a anumitor comenzi, nu ca un showroom propriu-zis.

„Am produse expuse, clienţii pot veni să probeze, însă nu este un showroom în adevăratul sens al cuvântului pentru că spaţiul este destul de mic. În viitor, îmi doresc să deschid un showroom într-un spaţiu mai mare.“

Următorul pas pentru brandul Elenis Sima, afirmă antreprenoarea, este ca produsele să ajungă în magazinele multibrand. Însă, până atunci, creaţiile sale vestimentare vor fi prezente anul acesta la festivalul de muzică Neversea din Constanţa.

În cinci ani de zile, Elenis Sima are plan deschiderea unui showroom prorpiu, mai mulţi angajaţi şi extinderea pe pieţele externe. „Îmi doresc să ajung pe piaţa internaţională. Vreau să duc brandul meu în Europa, dar şi în SUA“, a mai spus ea.


ZF ÅŸi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇔ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇔ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania