Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Diana Nicolaie, designer de interior şi artist vizual: A lucra cu o persoană specializată în design nu înseamnă că dai inutil nişte bani, ci că de fapt economiseşti bani pe care i-ai cheltui inutil altfel

05.01.2024, 00:05 Autor: Roxana Petrescu

Diana Nicolaie are acum o carieră multifaţetată, fiind designer de interior şi de produs, dar şi artist vizual, proprietar de galerie şi designer de expoziţii, ultima găzduită chiar la Art Safari, cel mai amplu eveniment dedicat artei din România. Totul a început din facultate, dar pasiunea pentru design şi arhitectură a fost mereu cu ea.

„Am început prin a studia marketingul la Academia de Studii Economice (ASE), dar mi-am dat seama că vreau să fac cu totul altceva. Evident că aveam o pasiune pentru arhitectură şi design interior. Aşa că în ultimul an de ASE, m-am înscris la facultatea de arhitectură Ion Mincu şi am mers mai departe pe această direcţie“, spune Diana Nicolaie, designer de interior/produs şi artist vizual, în cadrul unui nou episod al Afaceri de la Zero.

Înainte de a-şi lansa cariera în design, Diana Nicolaie a lucrat în publicitate. Ca o coincidenţă, primul ei proiect a fost chiar refacerea spaţiului pentru fostul ei angajator. „A fost foarte provocator, am luat-o de la zero, am învăţat foarte mult pe acel şantier care a durat un an şi jumătate. Abia începusem în zona aceasta de design, dar a fost un succes, a fost un spaţiu foarte creativ.“ În 2013, îşi înregistrează propria firmă, munca ei fiind concentrată la început pe segmentul rezidenţial.

Odată cu dezvoltarea portofoliului, datorită recomandărilor, Diana Nicolaie a ajuns să lucreze cu precădere pe segmentul premium, iar de aici portofoliul ei s-a diversificat. „Mă ocup de partea rezidenţială, dar am făcut şi HoReCa sau partea de office. De cele mai multe ori, clienţii mei sunt premium, aşa că şi necesităţile lor sunt variate. Segmentul premium lucrează de obicei pe recomandări, nu pe social media.“ O fire creativă, Dianei Nicolaie îi plac elementele neconvenţionale, dar la final lucrul cu clientul presupune o permanentă adaptare la cerinţele acestuia şi la spaţiul oferit.

„Încerc să livrez proiectele la cheie pentru că dacă nu urmăreşti îndeaproape lucrările, sigur nu vor fi duse la bun sfârşit aşa cum îţi doreşti. A lucra cu o persoană specializată în design, nu înseamnă că dai inutil nişte bani, ci că de fapt economiseşti nişte bani pe care i-ai cheltui inutil altfel.“

În urmă cu doi ani, partea de birou de design a fost completată cu deschiderea unei galerii, în Bucureşti, Aire Space Gallery. Proiectul este de fapt o continuare a muncii de design interior pentru că o bună parte dintre clienţii proiectelor de amenajare devin şi clienţi pentru piesele care compun portofoliul galeriei. Recent însă, galeria a devenit gazdă chiar pentru tablourile realizate de Diana Nicolaie. Este inspirată de natura sculpturală şi arhitecturală a obiectelor de design cu care intră în dialog, de materiale naturale raw şi de compoziţii contemporane. Creează piese distinctive, monumentale, adeseori adevărate instalaţii pe pânză, ce provoacă o reacţie imediată. Arta Dianei Nicolaie are la bază jocul cu forme şi texturi variate, volumetrii puternice şi tehnică mixtă. Câteodată, alege să introducă direct sau sugerat prezenţa umană în lucrările sale.

„Eu cochetam mai demult cu această latură a mea, îmi plăcea să pictez, dar o făceam pentru mine. Oamenii din galerie au văzut tablourile, aşa că s-a conturat ideea de a încerca şi pe zona de artă.“

Încercarea a dus însă la realizarea unor expoziţii personale, curatoriate chiar de Ioana Ciocan, organizatoarea Art Safari, cel mai amplu eveniment dedicat artei din România. Totodată, Diana Nicolaie a devenit la rându său designer de expoziţii, un exemplu fiind de expoziţia de genţi „Bags: Inside Out“, prezentată la Art Safari, în colaborare cu V&A (Victoria & Albert Museum), Londra. Următoarea dorinţă? O tranziţie spre zona de sculptură.

„Îmi place foarte mult ceea ce fac, dar sunt o personă căreia mereu îi place să înveţe şi să facă lucruri noi“, conchide Diana Nicolaie.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania