Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Diana Merişcă şi soţul ei au investit 10.000 de euro în Jujuc, un proiect prin care propun abonamente lunare care asigură pachete cu jucării pentru cei mici, iar în prima jumătate de an de activitate au ajuns la 30 de abonamente active şi la clienţi din toată ţara

19.05.2023, 00:06 Autor: Alexandra Matei

Prin modelul propus de Jujuc are loc o rotaţie a jucăriilor, care vine cu beneficii precum evitarea risipei şi responsabilizarea părintelui şi a copilului Abonamentele conţin jucării pentru copii între şase luni şi doi ani şi există trei variante ale acestora - cu patru, cinci sau şase jucării Abonamentul lunar cu patru jucării costă 129 de lei, cel cu cinci 149 de lei, iar varianta cu şase jucării ajunge la 179 de lei.

Diana Merişcă, fostă angajată într-o multinaţională, şi soţul ei, de profesie product designer, au creat Jujuc, un proiect antreprenorial prin care vin în sprijinul părinţilor cu abonamente lunare la jucării, plecând de la o nevoie personală, aceea de a nu îşi transforma propria casă într-un depozit de jucării. Businessul lor a pornit acum jumătate de an, după o investiţie de 10.000 de euro din surse proprii, iar până acum a ajuns la 30 de abonamente active şi la clienţi din toată ţara.

„Proiectul a pornit atunci când eram eu însărcinată pentru că observam la prietenii noştri care deja aveau copii cum casele lor deveneau spaţii de joacă. Noi nu ne doream asta pentru copilul nostru şi atunci ne-a venit ideea de a crea abonamente la jucării pe care să le înapoiezi după o lună, iar în schimbul lor să primeşti altele. Este un proiect pornit de la o nevoie personală – ne place designul minimalist şi ne-am dat seama că acesta este un model care ar ajuta la dezvoltarea copilului nostru”, a spus Diana Merişcă.

Practic, prin acest model propus de cei doi fondatori ai Jujuc are loc o rotaţie a jucăriilor, iar părinţii care aleg să achiziţioneze abonamente lunare nu trebuie să mai cumpere nicio jucărie pentru cei mici. Antreprenoarea este de părere că abonamentele lunare la jucării sunt o metodă ideală pentru a nu suprastimula copilul.

Ea consideră că pentru cei mici este foarte greu, în primii ani de viaţă, să se concentreze pe o anumită activitate dacă în jurul lor sunt prea multe obiecte.

Jucăriile incluse în abonamentele Jujuc sunt în mare parte din lemn sau din cauciuc, menţionează ea, şi sunt făcute din materiale sustenabile. Acestea sunt luate de la mai mulţi producători din străinătate, printre care şi unul din Ucraina, de la care provin, în special, jucăriile Montessori.

„În viitorul apropiat vom lucra şi cu producători locali. Până acum, jucăriile pe care le găseam la producătorii din România nu erau potrivite vârstei, întrucât începeau de pe la doi ani şi de aceea nu am reuşit să îi includem în abonamentele noastre.”

Abonamentele gândite de Diana Merişcă şi soţul ei conţin jucării pentru copii între şase luni şi doi ani. Pentru fiecare vârstă, detaliază aceasta, există trei tipuri de abonamente, cu patru, cinci sau şase jucării.

Abonamentul cu patru jucării costă 129 de lei, cel cu cinci, 149 de lei, iar varianta cu şase jucării ajunge la 179 de lei.

Printre jucăriile incluse în abonamente se numără jucării tip carte, jucării muzicale, jucării cu diverse activităţi sau jucării Montessori. Acestea din urmă, subliniază ea, sunt cele mai apreciate de către clienţi.

Acest model, consideră antreprenoarea, responsabilizează atât părintele, cât şi copilul. Avantajul este cu atât mai mare cu cât părintele începe abonamentul chiar de la vârsta minimă a copilului, adică şase luni, crede aceasta.

Totodată, subliniază ea, prin această rotaţie a jucăriilor, cei mici reuşesc să scape de ataşarea faţă de obiecte. „Este foarte sănătos să îi învăţăm pe cei mici că obiectele sunt acolo ca să îi înveţe ceva şi să le ofere anumite experienţe, dar asta nu înseamnă că trebuie să le şi păstreze întotdeauna.”

De asemenea, un beneficiu foarte important adus de acest serviciu, adaugă Diana Merişcă, este evitarea risipei, pentru că părinţii au mai multă grijă de jucăriile celor mici şi nu mai ajung să le arunce la gunoi atunci când se strică.

Clienţii Jujuc sunt părinţi din toată ţara, însă cei mai mulţi vin din Bucureşti. De la lună la lună, mai spune antreprenoarea, numărul abonamentelor creşte cu circa 25%.

Diana Merişcă spune că cele mai importante provocări sunt educarea publicului şi menţinerea jucăriilor cât mai mult timp într-o stare bună. Ea îşi doreşte să mărească din ce în ce mai mult comunitatea de părinţi care apelează la serviciul Jujuc şi să ducă acest concept şi peste graniţe.

„Vrem să ieşim pe piaţa internaţională. Avem şi evenimente offline în cadrul cărora cunoaştem părinţii. Încercăm să le arătăm la aceste evenimente că ceea ce oferim noi este mai mult decât o jucărie, este un serviciu, este un stil de viaţă. Prin aceste evenimente încercăm să închegăm comunitatea.”


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇔ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇔ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

 

 

 


 

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania