Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Cristina Ispăşoiu şi Claudiu Davidoiu au creat anul trecut magazinul online de bijuterii My Grace şi au strâns în portofoliu circa 600 de produse, iar pasul următor este deschiderea unui showroom

02.03.2023, 00:05 Autor: Alexandra Matei

♦ Primele produse listate pe site au fost cerceii, acestea fiind şi produsele pe care clienţii le apreciază cel mai mult ♦ Ulterior, în portofoliu au fost introduse şi brăţări, coliere, inele şi accesorii pentru păr, iar în curând urmează să fie lansată şi colecţia de bridal ♦ Preţurile bijuteriilor pornesc de la 70 de lei şi ajung până la 370 de lei.

Cristina Ispăşoiu, o tânără cu background în consultanţă, şi Claudiu Davidoiu, cu experienţă în IT, au pus bazele magazinului online de bijuterii My Grace, pe care l-au deschis anul trecut şi în care au listat circa 600 de produse până în prezent.

Pe lângă jobul pe care îl avea într-o firmă de consultanţă, Cristina Ispăşoiu îşi ocupa timpul liber cu muzica, una dintre marile ei pasiuni şi mergea să cânte la evenimente. Încercând să îşi accesorizeze ţinutele de scenă, a descoperit că este de asemenea pasionată de bijuterii şi de frumos, aşa că a decis să înceapă un business în acest domeniu.

„Proiectul a luat naştere în ianuarie 2022, iar brandul este prezent în online din septembrie. Din ianuarie până în septembrie, ne-am concentrat pe crearea website-ului, pe dezvoltarea portofoliului de produse şi pe tot ce înseamnă serviciile care urmau să fie integrate pentru lansarea unui website funcţional. Eu nu m-aş fi gândit niciodată să deschid un business în online pentru că eu am pregătire în zona de consultanţă. Pasiunea mea este muzica, mergeam la evenimente să cânt, iar din pasiunea pentru muzică s-a născut şi dragostea faţă de frumos, faţă de bijuteriile care trebuiau să îmi accesorizeze ţinutele. Aşa am ajuns la My Grace“, a povestit ea.

În prezent, magazinul online My Grace cuprinde accesorii şi bijuterii exclusiv pentru femei, pen­tru orice tip de ocazie – atât pentru purtarea de zi cu zi, cât şi pentru evenimente speciale.

De funcţionarea website-ului se ocupă Claudiu Davidoiu, care activează în IT din 2016. El a pornit în acest domeniu cu digitalizarea afacerilor mici şi mijlocii, însă, pe parcurs, şi-a dorit să aibă un magazin online propriu.

Claudiu Davidoiu

„De-a lungul timpului, am creat site-uri şi magazine online pentru firme mici şi mijlocii care au avut nevoie să migreze către mediul online. La începutul anului trecut mi-am dorit să am eu propriul magazin online, iar domeniul de activitate a fost ideea Cristinei. Aşa am ajuns să creăm My Grace împreună“, a detaliat el.

Primele produse listate pe site au fost cerceii, acestea fiind şi produsele pe care clienţii le apreciază cel mai mult. Ulterior, spune antreprenoarea, în portofoliu au fost introduse şi brăţări, coliere, inele şi accesorii pentru păr, iar în curând urmează să fie lansată şi colecţia de bridal.

Colecţiile, menţionează Cristina Ispăşoiu, au fost împărţite în mai multe categorii, în funcţie de starea pe care o transmit bijuteriile.

Astfel, spune aceasta, au fost alese denumiri precum Marry me, pentru colecţia de bridal, Young and restless, pentru bijuterii mai mari sau Glamour is my middle name, pentru accesorii statement. Materialele din care sunt confecţionate accesoriile sunt argint, cupru sau alamă.

În prezent, bijuteriile sunt luate de la furnizori din străinătate. Însă, în viitor, Cristina Ispăşoiu spune că îşi doreşte să creeze parteneriate cu designeri locali de bijuterii. „Ne dorim să aducem în magazinul nostru produse făcute de designeri locali şi să colaborăm cu brandurile lor.“

Preţurile bijuteriilor pornesc de la 70 de lei şi ajung până la 370 de lei. În general, comanda medie a unui client este de 100 de lei.

Până acum, vânzările lunare generate de magazinul online de bijuterii s-au situat în jurul valorii de 1.000 de euro. „Sperăm ca la finalul primului an de funcţionare să ajungem la o cifră de afaceri de 30.000 de euro“, a adăugat Claudiu Davidoiu.

Următorul pas pentru My Grace, mai spune acesta, este deschiderea unui showroom fizic în Bucureşti, care să ofere clienţilor experienţa cumpărăturilor fizice şi să introducă, totodată, componenta digitală. Claudiu Davidoiu estimează că acest showroom va fi deschis pe finalul anului sau, cel mai probabil, la începutul lui 2024.

Unul dintre cele mai importante obiective pe care cei doi fondatori şi le-au setat pentru acest an este dezvoltarea reţelei de colaboratori.

„Vrem ca oamenii să afle despre My Grace şi să le câştigăm încrederea clienţilor. În cinci ani de zile, My Grace ar trebui să fie un brand, pentru că acum suntem la început, este un brand „to be“ „, a mai spus Cristina Ispăşoiu.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania