Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Cosmin Mureşan şi Sebastian David din Satu Mare au creat brandul D’OR, sub care produc haine pentru femei, copii şi bărbaţi, dar şi costume de nuntă, rochii de mireasă şi ţinute pentru evenimente speciale

23.01.2023, 00:06 Autor: Alexandra Matei

Preţurile produselor vestimentare pornesc de la 200 de lei, însă pentru hainele de nuntă sau pentru evenimente speciale, acestea pot depăşi 4.000 de lei Cei doi antreprenori au un atelier în Satu Mare, într-o clădire istorică din Centrul Vechi al oraşului, care funcţionează şi ca showroom, dar şi ca punct de vânzare.

Cosmin Mureşan şi Sebastian David au înfiinţat brandul de haine D’OR, sub care creează, într-un atelier din Satu Mare, colecţii de haine pentru femei, copii şi bărbaţi, dar şi costume de nuntă, rochii de mireasă şi ţinute pentru evenimente speciale. Ei au pornit acest proiect în urmă cu cinci ani, printr-o finanţare de 44.000 de euro, venită prin programul Start-Up Nation, iar banii au mers către tehnologizarea firmei.

„D’OR a pornit acum cinci ani. Anterior, făceam ţinute pentru prieteni, dar forma actuală pe care toată lumea o cunoaşte, atât la Satu Mare, cât şi în ţară, se datorează într-o mare măsură colegului meu, Sebastian David, care a stat la baza acestui brand. Eu activez în domeniul modei de foarte mult timp. Întotdeauna am privit veşmântul ca fiind o modalitate de comunicare. La început ne-am orientat către zona de bridal - rochii de mirese. Ulterior, am mers şi către costumele de miri. Avem în portofoliu, de doi ani, şi o linie de haine pentru copii. Suntem orientaţi către produsul la comandă, produsul unicat, dar avem şi o serie mică de produse care se adresează pieţei largi”, a spus Cosmin Mureşan. Cei doi au un atelier în Satu Mare, într-o clădire istorică din Centrul Vechi al oraşului, unde sunt realizate toate piesele vestimentare. Acesta funcţionează şi ca showroom, astfel că produsele pot fi probate şi văzute de către clienţi înainte de a fi cumpărate, dar şi ca punct de vânzare.

Atelierul de creaţie nu lucrează cu stocuri, menţionează el, iar produsele pe care mizează cei doi antreprenori sunt produsele făcute la comandă. Însă, precizează acesta, la începutul fiecărui sezon este lansată câte o colecţie de haine.

„Într-un an, lansăm patru colecţii mari şi câteva colecţii de copii. Avem aproximativ 30 de colecţii până acum. Anul trecut, spre exemplu, colecţia de toamnă cuprindea aproape 40 de ţinute”, a adăugat cofondatorul D’OR.

Combinaţia de alb şi negru, spune Cosmin Mureşan, este una foarte des întâlnită în colecţiile sezoniere realizate sub brandul D’OR. În schimb, pentru zona de evenimente, menţionează el, hainele sunt create după dorinţele clientului.

Rochiile de mireasă, spre exemplu, sunt realizate după personalitatea miresei respective. Mai mult, afirmă acesta, costumele bărbăteşti s-au transformat de-a lungul timpului, iar astăzi sunt din ce în ce mai puţini bărbaţi care îşi doresc costume negre clasice.

Preţurile produselor vestimentare pornesc de la 200 de lei, însă pentru hainele de nuntă sau pentru evenimente speciale, acestea pot depăşi 4.000 de lei.

Într-o lună bună, susţine antreprenorul, vânzările ajung la circa 8.000 de lei.

În 2021, ultimul an pentru care există date disponibile, Theos & D'ora Concept Design SRL-D, firma care operează brandul creat de cei doi antreprenori, a avut afaceri de aproape 40.000 de lei şi funcţiona cu patru angajaţi.

Anul trecut, una dintre cele mai mari provocări, mai spune antreprenorul, a fost ca afacerea să supravieţuiască efectelor pandemiei, care s-au simţit foarte puternic în industria de textile şi confecţii.

„A fost o perioadă extrem de neplăcută pentru că, din lista de necesităţi, primul lucru care a fost tăiat de către majoritatea oamenilor au fost hainele. Ne-am pierdut din importanţă în faţa hranei şi a facturilor”, a adăugat acesta.

Cei doi antreprenori sunt încă rezervaţi cu privire la anul 2023. Cosmin Mureşan spune că nu se aşteaptă ca anul acesta să fie unul spectaculos din perspectiva cifrelor, însă un plus pentru brandul vestimentar D’OR este faptul că va fi prezent la evenimente care vor avea loc anul acesta atât în Satu Mare, cât şi în alte oraşe.

Anul acesta, fondatorii D’OR îşi propun să lanseze un site propriu pe care să îşi listeze produsele, pentru a ajunge la cât mai mulţi clienţi. Deocamdată, acestea sunt prezente doar pe reţelele de socializare şi pot fi livrate în toată ţara.

Deşi traversează o perioadă dificilă, cei doi antreprenori au planuri de creştere şi vor să ajungă cu produsele lor şi peste graniţe.

„În cinci ani, mi-ar plăcea să avem magazine proprii şi să ieşim mai mult pe piaţa internaţională, la evenimente de referinţă din industria de modă”, a spus Cosmin Mureşan.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania