Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Cum au crescut. Ion Neculai a dezvoltat Eematico, un proiect de educaţie ce propune experienţe de învăţare prin joacă şi activităţi practice şi a ajuns la peste 7.500 de copii cu cursuri de ştiinţă şi creativitate

05.03.2024, 00:06 Autor: Alexandra Matei

Cursurile Eematico sunt gândite pentru copii cu vârste între patru şi 12 ani  Eematico are şi componenta de tabără de vară, iar anul acesta vor fi organizate şapte tabere cu activităţi practice pentru copii în perioada iunie-august.

Ion Neculai a pornit acum nouă ani proiectul Eematico, prin care şi-a propus să ofere copiilor experienţe de învăţare bazate pe joacă şi activităţi practice, iar până acum a ajuns la peste 7.500 de copii cu cursuri de ştiinţă şi creativitate.

„Suntem concentraţi în zona STEaM – ştiinţă, tehnologie, inginerie, artă, matematică –, dar ne referim la ştiinţă ca la ideea de cunoaştere structurată. Avem partea de business, care ne susţine dezvoltarea, şi zona de ONG, care ne ajută să ducem proiectul în zonele defavorizate. Mergem cu cursurile Eematico în şcoli şi grădiniţe şi ne dorim să începem cât mai devreme cu aceste activităţi.  Până acum, am ajuns la peste 7.500 de copii“, a povestit fondatorul Eematico.

Cele mai multe cursuri, mai spune el, sunt gândite pentru copii cu vârste între patru şi 12 ani. Însă, menţionează Ion Neculai, de-a lungul timpului, proiectul Eematico a încercat să adreseze punctual şi probleme pe care le au tinerii de liceu.

Proiectul Kitul de arhitectură a fost primul contact al Eematico la scară mai mare cu profesorii din şcoli, iar după cum spune fondatorul, a existat deschidere din partea profesorilor. În plus, mai adaugă el, conceptul Eematico a fost primit cu deschidere şi de profesorii de la cluburile pentru copii.

În viitorul apropiat, Ion Neculai îşi propune să dezvolte un proiect dedicat cluburilor pentru copii, care va cuprinde şase module şi şase activităţi în zona de învăţare prin bricolaj.

„Ne dorim să facem cluburi de învăţare STEaM prin bricolaj, să aducem la nivel local o infrastructură, materie primă, să facem o formare cu cadrele didactice şi apoi ele să implementeze un curs dezvoltat de noi“, a detaliat el.

Proiectul Eematico are şi componenta de tabără de vară pentru copii, unde cei mici continuă activităţile practice şi, în plus, îşi dezvoltă şi partea de comunicare şi colaborare.

Anul acesta, pe perioada verii, vor fi organizate şapte astfel de tabere, menţionează fondatorul.

Într-un astfel de business, spune el, apar multe provocări, însă cea mai mare este cea legată de lucrul efectiv cu copiii, care, prin intermediul acestor cursuri, învaţă cum să gândească şi ajung să îşi pună întrebări la care aşteaptă răspunsuri.

„Pentru copii totul e nou şi nu poţi avea o explicaţie care funcţionează în orice situaţie. Provocarea noastră este să reuşim să ajutăm copiii să înţeleagă lucrurile în felul lor“, a adăugat antreprenorul.

Astăzi, Eematico are o echipă formată din şapte oameni specializaţi fiecare pe un domeniu diferit. Astfel, în proiect sunt implicaţi arhitecţi, psihologi, ingineri, filologi, designeri şi oameni de comunicare şi marketing.

„Ne dorim să lărgim perspectivele. Încercăm să nu ne concentrăm pe un singur domeniu, ci să abordăm mai multe tematici. Ne propunem să îi ajutăm pe copii să îşi găsească calea, să aibă un anumit drum, o anumită perspectivă“, a mai spus Ion Neculai.

În viitor, pe lângă implementarea proiectului dedicat cluburilor pentru copii, el îşi doreşte să extindă Eematico şi să introducă componenta de after school. „Este o treaptă către ceva mai serios, cum ar fi o şcoală.“


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇔ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇔ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania