Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Cum au crescut. Familia Mindu, care a creat brandul de mobilă pentru copii Pătuţul lui Eric, vrea să ducă produsele şi pe alte pieţe din Europa. „Antreprenoriatul românesc a avut o expansiune destul de mare ultimii ani“

09.04.2024, 00:05 Autor: Georgiana Mihalache

♦ Pătuţul lui Eric a avut vânzări de peste 350.000 de lei în 2023, în creştere cu 20% faţă de anul anterior ♦ Investiţiile au mers în direcţia echipamentelor şi a tehnologizării.

Brandul de mobilă pentru copii Pătuţul lui Eric, care apărea în 2018 la iniţiaţiva soţilor Alin şi Diana Mindu, a avut o creştere de 20% în 2023, până la 350.000 de lei, iar în ultimii ani investiţiile au mers în echipamente noi pentru atelierul unde sunt realizate pătuţurile. Acest lucru a dus la crearea unor noi produse în portofoliul firmei.

„Ne-am focusat pe construirea brandului, pe optimizarea proceselor de producţie, am crescut calitatea produselor noastre şi am introdus produse noi. Totodată, am mărit echipa şi am îmbunătăţit aspecte privind siguranţa copilului“, a povestit Alin Mindu.

Provocarea pentru micul business a venit din creşterea costurilor şi inflaţie, dar şi din cererea mare pentru produse destinate casei, generată de pandemie. Astfel, miza pentru cei doi antreprenori a fost diferenţierea în piaţă.

„Îmi doresc de la brandul Pătuţul lui Eric şi de la acest business pe următorii cinci ani să crească în piaţă, deschiderea către pieţe noi, către extern, deschiderea unor magazine, a unui showroom şi totodată creşterea echipei şi a tehnologizării. Practic, mi-aş dori să fie un brand mai puternic, un brand care să o păstreze şi să ofere aceeaşi calitate ca în momentul de faţă, dar şi în alte pieţe din Europa“, a mai spus Alin Mindu.

Oamenii pot găsi brandul pe site-ul propriu, patutuleric.ro sau facebook, Instagram şi chiar şi Tiktok.

„La nivel de produse este o dinamică destul de mare. Am rămas cu produsele consacrate, după care am venit cu produse noi, paturi supraetajate, camere cât mai complexe, cât mai ample. Am început diferite colaborări cu arhitecţi, designeri de interior, motiv pentru care paleta de produse s-a lărgit. Am investit destul de mult în partea de tehnologizare, în furnizori noi, dar diferenţierea foarte mare a venit din calitate“, a mai spus Alin Mindu.

Pentru brandul Pătuţul lui Eric lucrează în acest moment şapte persoane. În ultimii ani, atelierul unde sunt produse pătuţurile pentru copii a evoluat, astfel că în 2021 antreprenorii au decis să-l mute într-un spaţiu mai mare, lucru care este în plan şi anul acesta.

„Anul 2024 pare mai optimist din anumite puncte de vedere economice, dar în acelaşi timp trebuie să fim atenţi la ce se întâmplă cu competiţia şi în acelaşi timp ceea ce se întâmplă în piaţă, fluctuaţiile de preţuri“, a mai spus antreprenorul.

Profilul clienţilor care aleg mobilier pentru camerele copiilor este de părinţi, cu vârsta între 25 şi 30 de ani. Antreprenorul spune că a observat însă că vârsta părinţilor a evoluat, până la 40 de ani. În plus, ei au început să caute produse „made in România“.

„Antreprenoriatul românesc a avut o expansiune destul de mare ultimii ani. Sunt foarte mulţi, ca şi mine, de altfel, care au deschis diferite businessuri, mai mici sau mai mari. Şi clienţii se duc în direcţia în care îşi doresc să cumpere ceva produs în România sau care să fie la o anumită calitate. Numai că situaţia economică ne duce şi în partea în care importurile au crescut destul de mult pe acest segment“, crede Alin Mindu.

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania