Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Cum au crescut? David Sandu a pus umărul la formarea pieţei de bijuterie contemporană din România prin şcoala de profil Assamblage şi a extins businessul cu evenimentul Romanian Jewelry Week

15.12.2023, 00:06 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Acum trei ani, Assamblage ajunsese la 1.000 de diplome acordate în cadrul şcolii, iar în prezent estimările indică aproximativ 1.500 de astfel de calificări acordate.

David Sandu a fondat în urmă cu 13 ani şcoala de bijuterie Assamblage din Bucureşti, unde a strâns peste o mie de cursanţi, mulţi dintre ei devenind, după absolvire, creatori pe cont propriu. În tot acest timp, întreaga piaţă s-a transformat, gustul şi aprecierea pentru bijuteria contemporană rafinându-se pas cu pas.

„Sunt treisprezece ani de când am început primul curs de bijuterie şi am avut un interes foarte mare din partea publicului. Am făcut o muncă de pionierat. La început era demoralizant că oamenii nu înţelegeau ce înseamnă bijuterie contemporană”, a povestit David Sandu la emisiunea online ZF Afaceri de la zero.

Assamblage a pornit ca răspuns la cererile unor prieteni de a ţine un workshop pentru a arăta cum se modelează metalul preţios şi cum se obţin bijuteriile. Primul curs a avut loc în octombrie 2010. David Sandu descoperise bijuteria şi arta din spatele ei la vârsta de 13 ani, iar mai târziu, împreună cu Ioana Andrei, a deschis prima galerie de bijuterie, pe Calea Victoriei din Bucureşti. „Criza din 2008-2009 ne-a atins puternic şi rămăsesem singurul magazin din zonă, aşa că am închis şi ne-am mutat în Cotroceni.” În acest moment, şcoala are doi profesori principali, David Sandu fiind unul dintre ei.

Cursurile Assamblage durează de la trei-patru zile la două săptămâni, iar costurile sunt de la 300 la peste 500 de euro.


Lor li se alătură alţi câţiva profesori străini care vin în fiecare an să ţină cursuri şi ateliere. Acum trei ani, Assamblage ajunsese la 1.000 de diplome acordate în cadrul şcolii, iar în prezent estimările indică aproximativ 1.500 de astfel de calificări acordate.

„Avem cursuri de iniţiere, care nu presupun o experienţă anterioară, şi cursuri specializate pe anumite tehnici. Oamenii vin pentru că îşi doresc să-şi pună în aplicare ideile. Nu am întâlnit niciodată un om care să nu vibreze la o bijuterie, pozitiv sau negativ.”

Cursurile Assamblage durează de la trei-patru zile la două săptămâni, iar costurile sunt de la 300 la peste 500 de euro. Sub umbrela acestui brand, coexistă astăzi 18 designeri, iar la cerere ei pot realiza şi piese custom-made.

De la a fi o şcoală de creaţie, Assamblage s-a extins şi cu Romanian Jewelry Week, un eveniment care a ajuns anul acesta la a patra ediţie şi care a adunat peste 200 de designeri şi zeci de mii de obiecte.

„Bijuteria contemporană este un mesager în sine, nu este doar o podoabă. Piaţa şi publicul s-au schimbat foarte mult în ultimii ani, oamenii s-au educat, iar noi am contribuit la asta.”

David Sandu spune că o surpriză foarte mare vine din partea tinerei generaţii, care se dovedeşte a fi de-a dreptul „spectaculoasă” când vine vorba de creativitate şi de dorinţă de perfecţionare.

„Sunt copii de 12 ani care vin la cursuri şi întrec orice aşteptare, având rezultate mai bune decât orice alt cursant.”


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

 

 


 

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania