Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Antonia Dumitriu a creat Irisphera, un business care le oferă magazinelor online un manechin virtual customizat, după o investiţie de 150.000 euro. „Noi credem că putem reduce rata retururilor cu 30%“

21.06.2023, 00:06 Autor: Miruna Diaconu

O astfel de soluţie vine în sprijinul clienţilor să îşi găsească mărimile potrivite cu ajutorul unui manechin virtual pe care îl pot personaliza în funcţie de măsurătorile lor, dar şi să îşi aleagă culorile şi modelele de haine potrivite pentru silueta lor.

Unul dintre principalele motive pentru returul produselor de vestimentaţie este măsura nepotrivită a hainelor, lucru pe care magazinele online încearcă să îl rezolve prin diverse soluţii. Antonia Dumitriu a pornit Irisphera în urma unei investiţii de 150.000 euro prin care a creat un manechin virtual customizat care vine în sprijinul magazinelor online, dar şi a clienţilor.

„Iris este primul manechin modular şi morfologic care se adaptează după înfăţişarea userului în funcţie de profilul acestuia, de măsurători şi de culorile care i se potrivesc. Sistemul nostru de recomandări va şti exact ce să îi recomande din catalogul virtual al brandului, acele produse care i se potrivesc până la urmă şi le poate proba 3D şi realist pe manechinul customizat“, spune Antonia Dumitriu.

Printr-o astfel de soluţie dedicată magazinelor online, antreprenoarea îşi doreşte să contribuie la reducerea ratei retururilor, dar şi la diminuarea consumerismului. O astfel de soluţie vine pe de-o parte în sprijinul clienţilor să îşi găsească mărimile potrivite cu ajutorul unui manechin virtual pe care îl pot personaliza în funcţie de măsurătorile lor, dar şi să îşi aleagă culorile şi modelele de haine potrivite pentru silueta lor.

Irisphera îşi propune să reducă rata retururilor cu 30%.

„Ajustezi din slide-uri astfel încât să vezi în timp real bustul cât de mare este sau umerii şi poţi introduce şi măsurătorile exacte. Cele mai importante sunt umerii, bustul, talia şi şoldul, în funcţie de acestea determinăm tipul de siluetă pe care îl are respectivul utilizator. În afară de măsurători, noi ştim exact ce tip de siluetă ai şi ce paletă de culori ţi se potriveşte, astfel, combinând aceste două lucruri, noi îţi ştim semnătura stilistică“, spune ea.

Ideea de a crea un manechin virtual i-a venit Antoniei Dumitriu în perioada pandemiei, după o experienţă de câţiva ani în industria modei. Antreprenoarea lucrează încă de la 16 ani în industria modei, iar ulterior a decis să urmeze cursurile facultăţii de modă din Milano. Pandemia a determinat-o să meargă pe drumul antreprenoriatului când şi-a dat seama că serviciile de consultanţă de imagine ar trebui să fie accesibile tuturor, nu doar celor care îşi permit să plătească sume considerabile pentru a avea parte de astfel de servicii.

„M-am gândit că serviciile de consultanţă de imagine nu sunt accesibile pentru toată lumea şi am zis de ce să nu fie accesibil pentru toată lumea şi să nu fie atât de costitistor şi la un click distanţă să poti să afli toate aceste lucruri. De aici am venit şi cu ideea de a afla nu doar silueta şi paleta de culori, de ce nu să şi probezi hainele, a fost o înşiruire de idei“, a mai povestit ea.

Echipa Irisphera este formată din 11 oameni, dintre care şapte sunt pe zona tehnică. Serviciul se află în stadiul alpha şi urmează a fi lansat oficial în toamna acestui an. Antonia Dumitriu spune că se află în discuţii cu trei potenţiali parteneri în România şi încă doi în Italia, acolo unde vrea să lanseze ulterior platforma.

„Dorim să oferim acest produs sub diverse forme către toate categoriile de clienţi pentru a putea schimba ceva în industrie. Va fi o experienţă personalizată în funcţie de fiecare client. Vizăm şi platformele mari, dar şi brandurile mici“, mai spune ea.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania