Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Alexandra Balan s-a întors din Dubai şi a adus în România un concept nou pe piaţa serviciilor de beauty prin proiectul Beauty2go, care oferă pachete de manichiură, pedichiură, dar şi alte servicii de înfrumuseţare la domiciliu

02.11.2022, 00:06 Autor: Alexandra Matei

♦ Beauty2go lucrează exclusiv cu cosmeticiene din Filipine, iar în momentul de faţă are patru angajate ♦ Un răsfăţ marca Beauty2go, ce include manichiură, pedichiură şi un masaj, costă în jur de 350 de lei. ♦ Până în momentul de faţă, la serviciile Beauty2go au apelat peste 50 de cliente din Bucureşti.

Alexandra Balan a locuit în Dubai, unde a experimentat conceptul de servicii de înfrumuseţare la domiciliu, iar atunci când a revenit în România a decis să dezvolte un proiect antreprenorial în jurul acestei idei.

Ea deschis anul acesta Beauty2go, un business care oferă servicii de manichiură, pedichiură sau masaj, dar şi alte servicii de beauty prestate la domiciliu de către cosmeticiene din Filipine şi îşi propune să facă acest concept cât mai cunoscut în rândul femeilor din România.

„Beauty2go se ocupă cu manichiura, pedichiura şi multe alte servicii de beauty la domiciliu. Este un concept pe care l-am adus din Dubai, l-am trăit pe propria piele, mi-a plăcut foarte mult şi am zis că este o oportunitate foarte bună să aducem aşa ceva femeilor din România. Ideea a pornit acum doi ani. Apoi, am aşteptat un an de zile pentru ca filipinezele să ajungă în România. Suntem pe piaţă de câteva luni. După ce am născut al doilea copil, pe vremea când eram în Dubai, am chemat acasă o echipă de cosmeticiene pentru că nu aveam timp să mă deplasez la salon. Am simţit că asta trebuie să facem şi aici, în România. Sunt atâtea femei care îşi doresc să fie frumoase, dar să aibă timp şi pentru copii sau soţi”, a povestit antreprenoarea. 

Pentru a beneficia de serviciile Beauty2go, explică aceasta, clientele intră pe o platformă online şi aleg pachetul sau serviciul dorit. Manichiura şi pedichiura, menţionează ea, vin la pachet şi cu un masaj. 

În plus, prin intermediul Beauty2go, clientele au posibilitatea de opta pentru o bonă care să stea cu copilul în timp ce ele beneficiază de serviciile de înfrumuseţare. Alexandra Balan lucrează exclusiv cu cosmeticiene din Filipine, iar în momentul de faţă are patru angajate cu contracte de muncă semnate pe doi ani. Acestea au venit din ţara lor natală cu diplomele şi calificările obţinute de-a lungul timpului, însă au putut participa, de asemenea, şi la un curs de perfecţionare în România.

O cosmeticiană din cadrul Beauty2go, susţine fondatoarea, câştigă în jur de 3.000 de lei pe lună.

Până acum, mai spune antreprenoarea, investiţiile în acest proiect antreprenorial au ajuns la circa 50.000 de euro.

„Nu ne oprim aici pentru că am vrea să facem şi un salon, să reinvestim, să ne extindem, să mărim echipa şi să creştem, poate, şi la nivel naţional. Văd un concept dus în mai multe judeţe din România”, a precizat ea.

Echipa de cosmeticiene ajunge în fiecare zi la circa trei cliente, iar serviciile pot fi solicitate indiferent de zona în care acestea locuiesc. Până în momentul de faţă, susţine Alexandra Balan, la serviciile Beauty2go au apelat peste 50 de cliente din Bucureşti.

Unul dintre cele mai cerute servicii este cel de manichiură şi pedichiură semipermanentă, cu masaj inclus. Un astfel de răsfăţ, precizează antreprenoarea, costă în jur de 350 de lei. Preţurile, adaugă ea, sunt similare cu cele pe care aceste servicii le au în Dubai.

Până în prezent, spune ea, feedback-ul primit din partea clientelor a fost unul foarte bun. Însă, există şi persoane reticente atunci când vine vorba despre servicii de beauty la domiciliu.

„Simt că sunt întrebări destule la care eu pot să le răspund clientelor. De acolo porneşte un dialog şi astfel cred că multe dintre ele încep să se simtă mai relaxate. A da o şansă acestui tip de serviciu este ceva nou pentru ele, simt că pot să le ofer ceva diferit”, a mai adăugat aceasta.

Următorul pas în ceea ce priveşte dezvoltarea, susţine Alexandra Balan, ar fi adăugarea de servicii noi în portofoliul Beauty2go, cum ar fi zona de hairstyling sau tratamente faciale.

Totodată, ea se gândeşte şi la ideea de a înfiinţa un spa pentru unghii.

Pentru 2023, fondatoarea îşi propune să facă din ce în ce mai cunoscute servciile Beauty2go şi să se extindă mai mult pe partea de clientelă.

Momentan, ea nu îşi doreşte să ducă businessul la nivel internaţional - vrea să rămână în România şi să se dezvolte aici.

„Aici cred că am mai multe şanse să mă dezvolt decât aş fi avut în Dubai cu un astfel de serviciu pentru că acolo sunt foarte multe iniţiative similare. Am simţit că în România lipseşte acest concept, că nu este cunoscut”, a detaliat fondatoarea.

Cel mai mare obstacol care ar putea sta în calea dezvoltării afacerii, crede ea, este mentalitatea femeilor din România.

Unele dintre ele nu ştiu ce înseamnă acest serviciu, le este confortabil să meargă la salon, explică Alexandra Balan, însă în ziua de astăzi lucrurile s-au schimbat pentru femei, iar acest tip de serviciu vine în ajutorul lor şi schimbă conceptul de salon clasic de înfrumuseţare.

În cinci ani de zile, fondatoarea vede Beauty2go dezvoltat nu numai pe partea de personal, ci şi pe partea de servicii.

„Vreau să avem un pachet complet pentru cliente. Vreau să fac ceva foarte elaborat în tot ceea ce priveşte personalul din afară sau serviciile ce includ bone”, a concluzionat ea.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇒ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇒ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de

70-80 mld. euro.

 

 

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania