Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Adelaida Săcăluş a transformat casa în care a copilărit, din Coteşti, judeţul Argeş, într-o unitate de cazare destinată familiilor cu copii şi vrea să extindă proiectul cu alte câteva căsuţe în aceeaşi zonă

21.12.2022, 00:06 Autor: Alexandra Matei

Căsuţa de la Coteşti are două dormitoare cu pat matrimonial, un living, o baie, o bucătărie în exteriorul căsuţei şi una în interior Preţul pentru o noapte de cazare este 700 de lei pentru întreaga căsuţă, iar pentru un sejur de o săptămână acesta ajunge la de 3.600 de lei.

Adelaida Săcăluş a renunţat la jobul său dintr-o agenţie de publicitate atunci când a devenit mamă şi a decis să transforme casa în care a copilărit, aflată în Coteşti, judeţul Argeş, într-o unitate de cazare destinată părinţilor cu copii, promovând totodată conceptul work from nature.

În pandemie, ea a închiriat pentru prima dată Căsuţa de la Coteşti, iar în viitor are în plan să dezvolte proiectul său antreprenorial în zona de turism cu alte câteva căsuţe.

„În perioada de creştere a copilului, care la mine a coincis cu pandemia, mi-am dat un restart total după zece ani într-o agenţie de publicitate. Mi-am dat seama că trebuie să îi aloc celui mic mai mult timp. Stăteam în curte, împreună cu fratele şi soţul meu şi m-am gândit cum ar fi să închiriem locul acesta al nostru de suflet şi pentru alte familii cu copii din Bucureşti. Am vrut să testăm întâi ideea, pentru a vedea dacă oamenii sunt interesaţi de zona noastră. Am făcut nişte fotografii şi am urcat căsuţa pe Booking. În trei zile am avut prima rezervare. Era casa aşa cum am avut-o dintotdeauna, nu făcusem încă nicio modificare. În pandemie, familiile cu copii din Bucureşti au venit să lucreze de la noi, timp de o săptămână”, a povestit antreprenoarea.

Căsuţa de la Coteşti are două dormitoare cu pat matrimonial, un living, o baie şi o bucătărie în exterior.

Anul trecut, s-a făcut o primă renovare a căsuţei, după care a urmat anul acesta şi cea de-a doua, prin care au fost transformate complet intrarea, holul şi baia. În centrul căsuţei, spune ea, este acum o bucătărie, care are şi un spaţiu pentru copii.

Investiţiile totale de până acum, precizează fondatoarea, au ajuns la 20.000 de euro.

Căsuţa este o locaţie exclusiv pentru familii cu copii, iar profilul clientului a fost gândit în acest fel încă de la început. Totul a pornit de la nevoile personale, menţionează Adelaida Săcăluş, adică exact ce căutau ea şi soţul său atunci când plecau cu cel mic.

„La noi ajung părinţi corporatişti sau antreprenori, oameni educaţi, cu venituri peste medie. Am reuşit să atragem ceea ce noi oferim”, a adăugat aceasta.

Cei mai mulţi oaspeţi aleg să stea o săptămână întreagă la Căsuţa de la Coteşti. Acesta este un trend care s-a conturat încă de la început, din timpul pandemiei, când oamenii căutau locuri în mijlocul naturii în care să se poată refugia, pentru a scăpa de blocurile din oraş în care erau nevoiţi să stea zilnic.

Preţul pentru o noapte de cazare este 700 de lei pentru întreaga căsuţă, iar pentru un sejur de o săptămână acesta ajunge la de 3.600 de lei.

Căsuţa de la Coteşti este gândită astfel încât să ofere activităţi interne atât părinţilor, cât şi copiilor. Mai exact, părinţii pot lucra în grădină, pe terasa special amenajată cu birouri de lucru, în timp ce îşi văd copiii în lada cu nisip, pe trambulină sau în piscină, pe timpul verii.

Totodată, în apropiere, este o fermă de struţi care poate fi vizitată. La 19 km de căsuţă, există un club de echitaţie, iar la 7 km este Muzeul Automobilului Românesc.

Dincolo de toate acestea, Câmpulung a fost capitala Ţării Româneşti şi are atracţii precum Mănăstirea Negru Vodă, dar şi Casa Memorială a lui George Topîrceanu.

„Avantajele căsuţei ar fi distanţa scurtă faţă de Bucureşti, liniştea şi energia locului, oamenii, zona Muscelului, confortul, facilităţile şi atracţiile din zonă. Cu siguranţă, modelul poate fi replicat. Fiecare sat din România are farmecul, povestea, istoria, tradiţiile şi obiceiurile sale.”

Oaspeţii fie îşi pot găti singuri, fie pot avea mâncarea asigurată de la cele trei restaurante colaboratoare din Câmpulung Muscel sau din satul vecin, unde există un bistro deschis de o localnică, ce livrează mâncarea direct la Căsuţa de la Coteşti.

În 2021, primul an de funcţionare, businessul a ajuns la afaceri de 10.000 de euro, iar anul acesta are o cifră de afaceri de 15.000 de euro.

Planurile de extindere în turism pe care Adelaida Săcăluş şi familia sa le au nu se opresc la o singură unitate de cazare. Aceasta îşi doreşte să construiască încă o căsuţă în livada de 2.000 de mp din spatele primei unităţi de cazare.

De asemenea, la 19 km de Căsuţa de la Coteşti, soţul său are un teren pe care mai pot fi construite încă trei căsuţe.

„Visul nostru este mare, dar suntem convinşi că, în timp, lucrurile se vor aşeza. Ne gândim să continuăm cu investiţiile în turism. Este unul dintre punctele noastre forte, este de viitor, ne aduce satisfacţii şi este ceva ce facem pentru noi şi pentru ţara noastră frumoasă”, a mai spus antreprenoarea.

Investiţiile necesare pentru această dezvoltare, susţine ea, s-ar ridica la 35.000 de euro per căsuţă.

După ce a devenit antreprenor în turism, Adelaida Săcăluş nu s-a mai întors la jobul din publicitate. Îşi dorea încă din copilărie să dezvolte ceva pe cont propriu, iar după primul proiect, cel în turism, a mai urmat încă unul - un hub de marketing online.

Jobul de antreprenor în turism, consideră ea, i se potriveşte cel mai bine şi îi aduce o satisfacţie foarte mare. Sfatul său pentru orice antreprenor care se gândeşte să dezvolte un proiect similar în turism este să încerce, căci nu are nimic de pierdut.

„Eu mi-am dat seama că dacă îţi doreşti ceva din tot sufletul şi depui eforturi pentru a ajunge acolo, cu siguranţă visul se împlineşte. Nu avem nimic de pierdut - pierdem, de fapt, dacă nu avem curaj să încercăm.”

 


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇒ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇒ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

 

 

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania