Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Vlad Grigore a trecut de la IT la producţia de mobilă odată cu pandemia şi a investit 50.000 de euro într-un atelier care face piese de mobilier la comandă

14.12.2022, 00:06 Autor: Alina-Elena Vasiliu

În procesul de dezvoltare a afacerii sale, Vlad Grigore a beneficiat şi de sprijinul BT Stup, un spaţiu fizic şi virtual dedicat susţinerii comunităţii antreprenoriale indiferent de banca la care antreprenorii sunt clienţi.

Furniture Factory este rezultatul experienţei de pandemie a lui Vlad Grigore, care în perioada lockdownului şi-a dat seama că nu se mai regăsea în activitatea de birou pe care o presupunea jobul lui de IT-ist, aşa că a ales să „migreze” către producţie. Domeniul pe care l-a ales a fost fabricarea mobilei.

„Businessul este unul nou, fiind fondat în iulie 2022. Am lucrat în banking, în IT, iar când a venit pandemia simţeam că nu-mi găsesc locul. Mi-am dat seama că există o nevoie în piaţă de businessuri de acest gen şi aşa am început. Iniţial am închiriat o hală, apoi ne-am mutat, iar acum atelierul de lucru se află în Militari, la staţia de metrou Preciziei”, a povestit Vlad Grigore la emisiunea online ZF Afaceri de la Zero.

A ales încă de la început să-şi formeze o echipă, şi nu să lucreze singur, deoarece, spune el, „cred că nu poţi să faci lucruri măreţe de unul singur”. În acest moment, echipa Furniture Factory include cinci oameni, cu tot cu Vlad Grigore.

„Avem clienţi din rezidenţial, dar şi din sectorul comercial. Nu facem mobilier de serie, nu avem stocuri, ci lucrăm doar personalizat. Plecăm de la un design, de la ceva ce îşi doreşte clientul. Din iulie până acum am avut şase proiecte mari, adică mobilarea unor apartamente întregi. Proiectăm mobilierul cu totul, dăm comenzi pentru fiecare comandă în parte, astfel că un proiect poate dura şi cinci-şase luni.“

„Avem clienţi care îşi doresc altceva decât ce există în general pe piaţă. Putem face orice din PAL, MDF, lemn masiv.”

Tocmai pentru că totul este personalizat, este nevoie de una-două zile numai pentru a face o ofertă de preţ unui client.

Materia primă pe care echipa Furniture Factory o foloseşte provine din România, dar şi din Europa, mai ales în ceea ce priveşte accesoriile.

„Sunt atent la tendinţele din piaţa de mobilier, urmăresc soluţiile noi, ca să pot veni cu propuneri pentru clienţi. Vreau să consolidez echipa şi să cresc businessul. Cel puţin pentru o perioadă, vreau să rămân pe sistemul de producţie la comandă.”

În procesul de dezvoltare a afacerii sale, Vlad Grigore a beneficiat şi de sprijinul BT Stup, un spaţiu fizic şi virtual, dedicat susţinerii comunităţii antreprenoriale, indiferent de banca la care antreprenorii sunt clienţi.

„Am citit o prezentare a proiectului BT Stup şi am vrut să văd cum se desfăşoară lucrurile acolo. Am fost printre primii care au intrat în acest proiect şi am început colaborarea cu soluţiile oferite de ei.”

Până în prezent, investiţiile pe care le-a făcut Vlad Grigore au fost susţinute de propriile economii, însă pentru dezvoltarea viitoare el ia în considerare şi alte surse de finanţare.

„Până acum am făcut investiţii de circa 50.000 de euro, dar vreau să mai investesc în aparate care vor eficientiza activitatea de producţie.”

Înainte de a fi antreprenor, Vlad Grigore lucra într-o companie de IT pe zona de consultanţă şi făcea totodată voluntariat pentru Clubul Câinilor Utilitari, activitate de care încă se mai ocupă şi astăzi. Concluzia la care a ajuns după doar jumătate de an de gestionare a propriului business este că, deşi se aştepta ca activitatea de producţie să fie solicitantă, „antreprenoriatul este locul de muncă unde lucrezi cel mai mult”.

Materia primă pe care echipa Furniture Factory o foloseşte provine din România, dar şi din Europa, mai ales în ceea ce priveşte accesoriile.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania