Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Victor Nicolae vinde peste 5.000 de sticle de kombucha pe lună şi caută un partener pentru a extinde businessul de băuturi

11.10.2022, 00:05 Autor: Mădălina Dediu Panaete

♦ Antreprenorul a investit peste 160.000 de euro în producţia de băuturi kombucha, începând afacerea cu 500 de euro împrumutaţi şi două butoaie luate de la un prieten.

Pentru Victor Nicolae kombucha, o băutură fermentată pe bază de ceai, s-a transformat dintr-o alegere pentru sănătate într-o idee de business care vinde astăzi peste 5.000 de sticle de băuturi.

„Viaţa mea avea o altă direcţie până când Universul m-a tras puţin de mânecă şi m-a îndreptat către tratamente naturiste şi spre un stil de viaţă sănătos, de nevoie. Medicul curant mi-a introdus kombucha în cură şi asta m-a ajutat să merg mai departe. Am rămas în domeniul produselor naturiste şi am lucrat şapte ani într-o companie mare din domeniul produselor  naturiste. Şi în 2018 m-am gândit ce aş putea să fac mai mult pentru oameni. Şi cum kombucha pe mine m-a ajutat foarte mult, am zis să dau produsul şi altor oameni. Aşa a început afacerea“, povesteşte antreprenorul. Victor Nicolae a început afacerea iKombucha cu două butoaie luate de la un prieten şi 500 de euro luaţi cu împrumut. Astăzi, producătorul vinde cam 5.000 de sticle lunar şi are în portofoliu şapte sortimente de kombucha.

„Lumea e deschisă spre produse naturiste, caută şi învaţă să aprecieze produsele care chiar sunt funcţionale. Aici am aveam puţin de lucru cu educaţia, să învăţ omul să facă diferenţa între o etichetă şi un produs“. Atunci când a intrat pe această piaţă kombucha nu era o băutură cunoscută. De altfel, antreprenorul spune că nici acum nu cunosc mulţi oameni lucruri despre această băutură, dar încet-încet lucrurile încep să se schimbe.

„Celor care le place această băutură rămân clienţi fideli. Am testat într-un sezon piaţa de la mare. Am fost la Costineşti şi am stat pe plajă. Am văzut că am avut succes, am vândut mai mult decât am putut produce atunci. Şi încet încet am crescut afacerea, fără bugetete foarte mari în promovare, în educare. Am găsit deschiderea şi din partea Bebe Tei, care este şi acum principalul nostru partener“.

Kombucha este o combinaţie între o băutură răcoritoare şi ceai terapeutic, având foarte multe probiotice şi antioxidanţi. Victor Nicolae are mica fabrică de kombucha în Capitală.

Ca planuri de dezvoltare, antreprenorul vrea să investească în dezvoltarea brandului şi în extinderea gamei de produse.

„Ne pregătim să facem un salt un pic mai mare. Automat o să nască o echipă de vânzări în principiu. Momentan până la sfârşitul anului sunt singur. Din ianuarie lansăm un proces de rebranding, vrem să facem trecerea la agricultura ecologică. Sperăm că lucrurile vor merge aşa cum am plănuit.

Victor Nicolae a investit peste 160.000 de euro în iKombucha şi spune că tot profitul a fost reinvestit. Doar în marketing investeşte anual 1.500-2.000 de euro.

„Planul pentru următorul an este capitalizarea, dezvoltarea de alte produse. Avem în plan să deschidem o facem o băutură pe bază de cristale japoneze, socata, dar socata veche, deci să mărim gama de produse cu băuturi funcţionale, care ne pot ajuta pe partea de sănătate“.

 De asemenea, antreprenorul are o comandă de 1.000 de litri de un tratament naturist pe bază de kombucha pentru reglarea diabetului, dar şi un tratament pentru curăţarea colesterolului pe vasele de sânge pe bază de oţet de kombucha cu plante medicinale.

Iar pentru acest lucru, antreprenorul vrea să găsească un partener care să susţină dezvoltarea businessului. O sticlă de iKombucha costă de la 11 lei în magazine, până la 15-17 lei în HoReCa. În prezent, circa 60% din vânzările iKombucha vin din online, de pe site-ul propriu, dar produsele sub acest brand se găsesc în magazinele Bebe Tei din Bucureşti şi Constanţa, dar şi în băcănii, cofetăriile raw-vegane. Antreprenorul vrea să se extindă şi în zona în care vând bere artizanală.

„Momentan kombucha se consumă în zona de HoReCa, de lifestyle şi mai puţin ca produs naturist, cu beneficii pentru sănătate. Aici ne străduim noi să creştem, în zona aceasta de produs pentru sănătate“.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania