Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Trei antreprenori au pornit de la o jucărie şi au dezvoltat o gamă de obiecte de iluminat şi de decor care se asamblează în regim do-it-yourself

04.04.2022, 00:06 Autor: Alina-Elena Vasiliu

♦ „Vrem să fim văzuţi în toate vitrinele, restaurantele şi hotelurile“, este planul celor trei antreprenori ♦ Pentru a dezvolta Wooba până la stadiul în care este acum, investiţiile au cumulat aproximativ 150.000 de euro.

Wooba, un brand de obiecte de iluminat şi de decor din baghete de lemn care a luat naştere în 2020, îi are la bază pe Cristina Cerga, Ştefan Nădejde şi Adrian Bursuc, doi oameni de creaţie şi unul specializat în producţie.  Ideea creării acestui atelier, care s-a stabilizat între timp în zona Pipera din Bucureşti, exista din 2017, dar a prins contur în 2020, portofoliul extinzându-se, de la obiecte de iluminat către suporturi modulare pentru plante, măsuţe şi alte accesorii. Totul a început când Adrian Bursuc a construit prima formă Wooba – o jucărie pentru Lara, fetiţa lui. Timp de doi ani apoi s-a lăsat inspirat de liniile geometriei şi a căutat soluţii să construiască mai mult. „Unele produse sunt asamblate de noi în atelier, însă altele ajung la clienţi pentru a fi asamblate în sistem do-it-yourself. Acum suntem în perioada de teste pentru o colecţie de obiecte

do-it-yourself, încercăm să simplificăm cât putem de mult obiectele pentru a putea fi asamblate acasă. De altfel, visul nostru este să avem un magazin de do-it-yourself în New York, unde oamenii să vină şi să-şi poată crea chiar ei propriile obiecte de decor, acesta este scopul. În Bucureşti, vom avea un magazin în 2023“, a povestit Cristina Cerga la emisiunea online ZF Afaceri de la zero. Toate colecţiile dezvoltate până acum de fondatorii Wooba se pot vedea în atelierul din Pipera, dar şi într-un punct de comercializare din cadrul galeriei Galateca din Bucureşti, în reţeaua naţională Mobexpert şi pe mai multe platforme online, precum dizainar.ro, makershop.ro, neogalateca.ro şi eMAG.ro. 

Scopul celor trei antreprenori? „Vrem să fim văzuţi în toate vitrinele, restaurantele şi hotelurile.“ Ei au în vizor în primul rând retaileri pentru care să dezvolte colecţii dedicate, dar au încheiat parteneriate şi cu businessuri din HoReCa. Restaurantul Oígrad· din apropierea Arcului de Triumf din Bucureşti este unul dintre locurile unde obiectele de iluminat Wooba au contribuit la decor, iar acestuia i se adaugă şi câteva colaborări pe litoralul românesc.

„Pentru extindere, vizăm America, dar şi Europa, unde vrem să ajungem în toate ţările, iar ulterior în Asia. Credem că anul acesta putem pune la punct detaliile producţiei, iar anul viitor să începem extinderea în străinătate. Chiar dacă vrem să vindem şi internaţional, vrem să păstrăm în continuare o componentă artistică în produsele noastre“, a mai spus Cristina Cerga.

Pentru a dezvolta Wooba până la stadiul în care este acum, investiţiile au cumulat aproximativ 150.000 de euro. Cifra de afaceri generată de acest proiect în 2021 a fost de 15.000 de euro.

„Avem produse de la 99 de lei la 600 de lei şi vom introduce şi obiecte cu preţuri mai accesibile în portofoliu. Vom adăuga veioze, măsuţe, suporturi pentru plante. Până la finalul anului 2022, vom avea o gamă completă de 30 de produse create şi produse în România.“

Antreprenorii care au creat Wooba au şi doi angajaţi şi împreună lucrează cu ajutorul celor 26 de roboţi 3D care printează necesarul de îmbinări pentru produsele lor.

„Conform strategiei de dezvoltare, în 2022 planificăm să amortizăm investiţia alocată echipamentelor noastre, iar în 2023 să discutăm despre un profit“, adaugă Cristina Cerga.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

 Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

 În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 Proiect editorial susţinut de Vodafone Business

Wooba are în portofoliu produse de la 99 de lei la 600 de lei şi va introduce şi obiecte cu preţuri mai accesibile.

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania