Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Theona Sărăţeanu creează genţi şi bijuterii din piele sub brandul Teluric Design în Iaşi. „Am avut comenzi din Australia, Statele Unite, Germania, recent am avut şi din Liban“

09.09.2022, 00:06 Autor: Georgiana Mihalache

Teluric Design, brand de genţi şi bijuterii din piele, a pornit în 2021, după ce Theona Sărăţeanu, tânăra antreprenoare care a fondat compania, a început să dea o altă formă produselor din piele pe care le avea. Cu o investiţie mică la început, de doar 4.000 de lei, mica afacere a început să prindă contur, iar targetul pentru afaceri în 2022 este de 30.000 de lei, triplu faţă de primul an de funcţionare.

„Teluric a pornit cu două sau trei prototipuri în 2020, fix în perioada de lockdown, m-am trezit cu mult timp liber pe mână şi am pornit cu o joacă din produse din piele reciclată. Am început să fac anumite prototipuri, pornind de la un model pe care eu îl făcusem în al doilea an de facultate pentru un examen pe design de accesorii”, a povestit Theona Sărăţeanu. Ea este absolventă de design textil la Facultatea de Arte George Enescu din Iaşi. Ca experienţă, a mai lucrat în corporaţie, lucru care i-a adus un plus de organizare, dar şi cunoştinţe în zona de business.

„Inspiraţia pentru nume a venit din faptul că mă consider o fire destul de pragmatică. Îmbinăm semnătura brandului şi anume genţile rotunde, care au esenţa de a reda planeta Pământ”, a mai spus fondatoarea Teluric Design. Produsele vedetă sunt genţile rotunde, iar capacitatea de producţie este în prezent de două astfel de produse pe zi. Atelierul este chiar locuinţa antreprenoarei. O geantă porneşte de la 450 de lei, în funcţie de pielea utilizată, dar şi de alte accesorii incluse.

„Linia de bijuterii e un pic mai specială pentru că le realizăm exclusiv din deşeurile de producţie, atât din propria mea producţie, dar achiziţionez restul de la alţi producători. Atunci depinde foarte mult de ce materiale am la îndemână dar pot să lansez cam o colecţie întreagă de bijuterii de 20-30 de produse pe lună”, a mai spus Theona Sărăţeanu. Produsele pot fi găsite pe site-ul teluricdesign.com, dar şi la diverse târguri de producători.

„Am avut comenzi în Australia, Statele Unite, Germania, recent am avut şi în Liban. Anul 2021 a fost un an de explorare, de învăţare pentru că, neavând neapărat un background în business, au fost foarte multe lucruri pe care le-am învăţat din mers. Am avut curaj să pornesc şi să continui aventura asta”, a mai spus fondatoarea businessului. Produsele Teluric se adresează unor cliente cu un stil minimalist, care au nevoie de un accesoriu care să poată fi purtat în moduri diverse. Planurile antreprenoarei urmăresc extinderea brandului şi la nivel local, în Iaşi. „Anul acesta m-am focusat pe o creştere a businessului în zona Iaşiului şi a face tot posibilul să fie să aduc brandul mai prezent şi local, pentru că am realizat că în anul trecut a fost foarte mult despre despre ieşiri. Au fost Bucureşti Cluj şi mai puţin o prezenţă locală. Targetul pentru acest an pentru cifra de afaceri este în jur de 30.000 de lei, ceea ce ar însemna că am tripla cifra de afaceri de anul trecut”, a mai spus Theona Sărăţeanu.

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

♦ Proiect editorial susţinut de Vodafone Business

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania