Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Stup Edition. Mihnea Şerban şi Cătălin Caraenache au pornit cu 6.000 euro Scrubio, un brand de costume medicale: „Este un produs creat de medici pentru medici“

10.08.2023, 00:05 Autor: Miruna Diaconu

♦ Primele produse au fost vândute la începutul acestui an, iar de atunci Scrubio a vândut 400 de costume medicale.

Nevoia de a găsi un costum medical potrivit i-a determinat pe Mihnea Şerban şi Cătălin Caraenache, doi medici din Bucureşti, să investească 6.000 euro în Scrubio, un brand de costume medicale. Produsele realizate de cei doi antreprenori vin să răspundă la nevoile pe care le au medicii când vine vorba de un costum medical. Ideea businessului a pornit la începutul anului trecut, însă primul produs sub brandul Scrubio a apărut în prima parte a acestui an. Ca medici rezidenţi, Mihnea şi Cătălin folosesc costume medicale de peste 10 ani, însă în tot acest timp nu au reuşit să găsească un costum medical care să fie confortabil şi să răspundă tuturor nevoilor lor. „După o perioadă foarte aglomerată, cu multe gărzi, cu ture lungi, discutam cum ar fi să avem nişte uniforme mai confortabile, care să ne ajute să ne simţim mai bine. De la un concept am început să concretizăm lucrul acesta. Nu ştiam cum să facem asta, nu aveam experienţă în domeniu, dar am zis să facem asta”, spune Mihnea Şerban. Timp de un an, cei doi medici au făcut teste pentru a ajunge la produsul final, astfel încât să îmbine materialul potrivit şi să răspundă tuturor nevoilor medicilor, mai ales în situaţiile în care aceştia sunt de gardă şi nu au timp să îşi schimbe îmbrăcămintea. 

„Am luat părţile bune de la alţi producători, am adăugat nevoile noastre şi aşa am creat Scrubio, există şi alţi producători în piaţă, noi vrem să ne plasăm în zona premium, să fie un produs creat de medici pentru medici. Am adăugat anumite proprietăţi care să te ajute, practic, costumul Scrubio nu se calcă, nu se şifonează, este antistatic, are diverse buzunare pentru parafă, stetoscop, chei şi altele”, spune Mihnea Şerban.

Banii investiţi iniţial au mers către un prim stoc de materiale şi în zona de teste. Cu investiţia iniţială, cei doi antreprenori au reuşit să producă 200 de costurme medicale.

Partea de producţie este externalizată, însă antreprenorii se ocupă de conceptul produselor, cât şi de partea administrativă şi marketing.

Până în prezent, circa 400 de costume Scrubio au fost vândute, iar costul unui astfel de costum se ridică la 350 lei. Produsele sunt prezente în magazinul online propriu, dar şi pe platforma eMag. Scrubio ar putea atinge în acest an afaceri de 300.000 lei.

„Există cerere, lumea ştie de noi doar pe plan local, în Bucureşti, dar ce ne-a făcut să fim foarte entuziasmaţi este că atunci când oamenii văd produsul sunt foarte receptivi, după ce cumpără prima dată produsul, vine automat şi a doua comandă”, explică el.

Portofoliul Scrubio este format din două modele de costume, unul pentru bărbaţi şi unul pentru femei, însă urmează să fie lansate încă două modele de damă şi unul pentru bărbaţi. Mai mult, pentru o diversificare a portofoliului, Mihnea Şerban spune că vor lansa şi diverse accesorii care vin în completarea produselor actuale precum bonete medicale sau săci textili pentru costume.

Cei doi antreprenori plănuiesc să crească vânzările prin crearea unor parteneriate cu spitalele private sau clinici medicale.

„O altă direcţie ar fi să ne extindem internaţional şi, ca orice start-up, avem ambiţii de a ajunge lider de piaţă, dacă nu pe primele locuri, cel puţin în zona de costume medicale premium”, spune Mihnea Şerban.

Mai mult, cei doi se gândesc ca pe viitor să introducă tonomate cu costume medicale, fiind inspiraţi de ceea ce au văzut în spitatele din afara ţării.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

 

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania