Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Stup Edition. Lucian Cărare a deschis un barbershop cu doar 3.700 euro şi se gândeşte să meargă cu al doilea salon. „Am plecat la drum fără să cunosc nimic, doar am avut mult curaj“

05.02.2024, 00:06 Autor: Miruna Diaconu

La început, antreprenorul s-a gândit constant să renunţe, mai ales că în primii ani a adus bani de acasă. Primul profit, de doar 50 lei, l-a obţinut după nouă luni de funcţionare a salonului.

Lucian Cărare a pornit primul său business cu doar 3.700 euro şi a deschis un barbershop în Bucureşti sub numele Studio Classic Barbershop. Businessul a ajuns la afaceri de circa 110.000 euro şi antreprenorul se gândeşte să deschidă un al doilea salon.

Povestea businessului a început înainte ca Lucian Cărare să facă parte din afacere. Salonul a fost deschis în 2015, de către patru acţionari care au lucrat în alte barbershopuri şi au luat decizia să pornească un astfel de business împreună. Ulterior, businessul a fost vândut, iar persoana care l-a cumpărat a decis la rândul său să îl vândă. În tot acest timp, Lucian Cărare a fost clientul barbershopului, iar când a aflat de intenţia  de a vinde a proprietarului a decis să preia chiar el businessul. „La acel moment, nu aveam nicio experienţă antreprenorială, nu am format nicio echipă niciodată, nu am condus vreo echipă şi am zis atunci că nu poate să fie atât de greu. Multe lucruri le-am învăţat pe parcurs, credeam că va fi mult mai simplu. Am plecat la drum fără să cunosc absolut nimic, doar am avut mult curaj“, povesteşte Lucian Cărare.

 Odată preluat businessul, antreprenorul a decis să se mute într-o altă locaţie din Bucureşti, iar din 2018 afacerea poartă numele de Studio Classic Barbershop.

Investiţia a fost de doar 3.700 euro, însă antreprenorul recunoaşte că nu a fost suficient şi i-a fost greu să recruteze personal la început.

„Am avut o problemă în a recruta persoane pentru că locaţia nu arăta foarte bine, am deschis-o cu o amenajare standard şi nu în forma în care se află astăzi. Primul meu angajat este actualul manager al salonului“, spune el. În prezent, salonul numără cinci angajaţi şi îşi va mări echipa cu încă o persoană în acest an.

Lucian Cărare spune că, la început, s-a gândit constant să renunţe, mai ales că în primii ani a adus bani de acasă. Primul profit, de doar 50 lei, l-a obţinut după nouă luni de funcţionare a salonului.

„Atunci mi-am dat seama că locaţia are potenţial şi am mai investit 10.000 euro“, precizează el.

Anul 2020 a fost primul an când businessul a terminat pe profit, chiar dacă a izbucnit pandemia. Businessul a crescut an de an, iar anul trecut a reuşit să obţină venituri de aproape 110.000 euro. De la an la an, antreprenorul a mărit echipa şi a crescut uşor preţurile, ceea ce au generat o creştere constantă a veniturilor.

„Pentru anul acesta, estimez o creştere de 15%, care va veni din creşterea de preţuri şi vrem să mai angajăm o persoană“, spune el.

Planurile antreprenorului sunt de a atinge capacitatea maximă în actualul salon şi să deschidă o a doua locaţie în zona de nord a Bucureştiului.

„Într-o zona rezidenţială nu vom deschide, dar ne uităm către zona de nord, în proximitatea clădirilor de birouri. Cred că investiţia se va ridica la peste 50.000 euro pentru un salon cu şase scaune“, mai spune el.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania