Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Stup Edition. Burnout-ul i-a făcut pe Cristi Minica şi Radu Cârlig să renunţe la o firmă din IT pentru a crea o aplicaţie de wellness dedicată angajaţilor din companii

23.01.2024, 00:05 Autor: Miruna Diaconu

♦ Cei doi antreprenori au schimbat domeniul de activitate în pandemie, când cererea pentru servicii de IT a crescut semnificativ ceea ce i-a adus în pragul burnout-ului. Investiţia în Wellnessentially a fost de doar 500 de dolari.

Cristi Minica şi Radu Cârlig au renunţat la compania lor din domeniul IT pentru a crea platforma Wellnessentially, dedicată bunăstării angajaţilor din companii. Povestea acestui business a început încă din perioada pandemiei, când cei doi antreprenori aveau o firmă de IT. În acea perioadă, cererea pentru serviciile de IT a crescut considerabil, iar dorinţa de a satisface cererea foarte mare i-a adus în pragul burnout-ului. „Am discutat atunci cu mai mulţi oameni şi ne-a luat ceva timp până să realizăm că avem o problemă.

Ne-am dat seama ce nu e în regulă şi am vrut să împărtăşim cu prietenii noştri ce am aflat. Vorbind cu ei ne-am dat seama că este o nevoie în această zonă şi ne-am decis să facem un produs, având cunoştinţele tehnice pentru a-l executa“, povesteşte Cristi Minica. Prin intermediul platformei, cei doi antreprenori şi-au dorit să promoveze obiceiuri sănătoase în rândul angajaţilor. Wellnessentially este o aplicaţie pe care  angajaţii o instalează pe telefonul lor şi pot folosi uneltele puse la dispoziţie pe platformă. Activităţile de pe platformă pot fi făcute individual sau în echipă şi au fost create cu ajutorul specialiştilor, precum psihologi, terapeuţi şi neurologi.  Aplicaţia contribuie atât la bunăstarea angajaţilor, cât şi la închegarea echipelor, o problemă apărută odată cu izbucnirea crizei pandemice şi schimbarea modului de lucru. Câteva dintre activităţile din aplicaţie sunt exerciţii de respiraţie, mers, mers cu bicicleta şi multe altele. Unii utilizatori ai aplicaţiei şi-au mărit numărul de paşi pe zi chiar şi de trei ori de când sunt înrolaţi în platformă. 

„Beneficiul principal pe care ţi-l oferă aplicaţia este faptul că te simţi mai bine, mai productiv, lucruri pe care şi le doreşte şi angajatorul tău. Când vorbim de partea de competiţii, este şi elementul acesta de teambuilding, competiţiile sunt şi în echipă, dar există motivaţia că te întreci cu cineva şi că faci parte dintr-o echipă“, spune el. Componenta de competiţii din cadrul platformei ajută angajaţii din companii să resimtă spiritul de echipă, pierdut în multe companii ca urmare a sistemului de muncă remote sau hibrid.

„Oamenii cu care am vorbit până acum ne-au spus că le lipseşte foarte mult şi au nevoie de unelte în direcţia aceasta de a reîntregi echipa, acea senzaţie de a fi toţi împreună. Aceste competiţii pot fi folosite de companiile care au un sistem de lucru de acasă, de la birou sau au sucursale în alte ţări“, explică el.

Platforma numără circa 2.000 de angajaţi activi, iar companiile care le oferă angajaţilor un astfel de beneficiu provin din industrii prelucrătoare, cât şi IT.

Investiţia iniţială a fost de doar 500 de dolari, costurile reduse s-au datorat experienţei lor din zona de programare ceea ce a scăzut considerabil investiţia în zona de programare. În 2023, compania a avut venituri de 10.000 lei, însă Cristi Minica se aşteaptă ca în acest an cifra de afaceri să crească de zece ori ca urmare a unui mai mare de clienţi.

Plaforma oferă două tipuri de abonamente companiilor, anume plata pe un an în valoare de 1 euro per angajat pe lună sau 3 euro pe lună pentru angajaţii activi în platformă.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

 

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania