Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Stup Edition. Ana Maria Florea a adus un strop de Italia în Bucureşti prin deschiderea a două localuri sub brandul Pazzo Pizzeria, în care a investit 90.000 euro

21.02.2024, 00:06 Autor: Miruna Diaconu

Anul trecut, Pazzo Pizzeria a avut afaceri de 300.000 euro, pentru anul acesta, Ana Maria Florea se aşteaptă la o dublare a veniturilor.

Ana Maria Florea, care a activat mai mulţi ani în sectorul de marketing, a intrat în antreprenoriat prin deschiderea unui business în HoReCa. Antrepre­noarea a investit 90.000 euro în deschiderea a două localuri în Bucureşti sub brandul Pazzo Pizzeria, care aduc aminte de Italia şi mâncarea italiană.

„Povestea businessului vine dintr-o pasiune care are legătură cu mâncarea şi totodată cu Italia, mai ales cu pizza. Prima locaţie am preluat-o în urmă cu un an, a trecut printr-un proces de rebranding, i-am schimbat şi conceptul“, spune Ana Maria Florea.

Una dintre pasiunile sale este gătitul, motiv pentru care şi-a dorit în urmă cu mai mulţi ani să devină chef bucătar, însă a abandonat această idee şi a intrat în zona de marketing, unde a activat în ultimii patru ani.

Primul restaurant a fost deschis la începutul anului trecut în zona Aviaţiei din Bucureşti, unde investiţia s-a ridicat la 20.000 euro. Al doilea local a fost deschis la finalul anului trecut pe Nerva Traian, iar investiţia a fost de 70.000 euro, având un spaţiu mai mare. Principalul produs din meniu este pizza, însă există şi diverse aperitive şi alte produse specific Italiei.

„Pizza noastră seamănă foarte mult cu produsul acela tradiţional din Italia, de aici a şi plecat ideea. Ne place foarte mult pizza, mai ales cea din zona Napoli. Pizza noastră este exact ca acolo şi clienţii noştri apreciază acest lucru. Ingredientele pe care le folosim sunt importate din Italia“, adaugă Ana Maria Florea.

Businessul se promovează intens pe reţelele de socializare, de acolo află şi oamenii şi Pazzo Pizzeria. Pe lângă cei care ajung în restaurante, cam 30% din vânzările businessului vin din comenzile de pe platformele de livrare.

Primul restaurant are o capacitate de circa 30 de locuri, iar a doua numără peste 40 de locuri. În cele două restaurant, ajung până la 140 de persoane zilnic, însă mai aglomerat este cel din Aviaţiei, care deja şi-a făcut o bază de clienţi.

Antreprenorea îşi doreşte ca cele două localuri să se poată susţine singure, iar ulterior ia în calcul şi o extindere. Mai mult, îşi doreşte să crească numărul de produse din meniu şi să adauge şi diferite tipuri de paste.

Anul trecut, Pazzo Pizzeria a avut afaceri de 300.000 euro, pentru anul acesta, Ana Maria Florea se aşteaptă la o dublare a veniturilor în contextul în care va fi primul an întreg de funcţionare al celui de-al doilea local.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă.

Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania