Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Roxana Purcaru crede cu încăpăţânare în „fabricat în România“. A început cu Maigre, un atelier de creaţie de rochii de ocazie, şi dezvoltă Bridal, un planificator online de nunţi

14.10.2020, 00:07 Autor: Florentina Niţu

„Pasul cel mai important pe care îl putem face este să creăm locuri de muncă“ l Prin Maigre, un atelier de creaţie şi producţie de rochii de ocazie şi rochii de mireasă, Roxana Purcaru a creat 5 locuri de muncă pe care le-a păstrat şi în actualul context economic.

Roxana Purcaru, absolventă de Drept şi Management, a în­ce­put în 2010, la numai 23 de ani să cocheteze cu designul vesti­mentar, iar şase ani mai târziu a început să realizeze rochii elegante pentru evenimente într-un mic atelier din oraşul natal, situat pe malul stâng al Dunării. În prezent, creează şi rochii de mireasă, dar a dezvoltat în 2020 şi o platformă online ce îi ajută pe tineri să-şi organizeze nunta.

„Bunica din partea tatălui meu, care m-a crescut până la 7 ani, este artizan, face covoare manual şi eu sunt pasionată de tehnica manuală de lucru. În 2010 am început să cochetez cu designul vestimentar şi în 2016 am avut curajul să înfiinţez atelierul şi să an­ga­jez primii oameni“, povesteşte Roxa­na Purcaru, fondatoare a Maigre.

Deşi nu avea experienţă în domeniu, ea a urmat şi cursuri de design vestimentar, iar toate creaţiile din portofoliul companiei sunt acum gândite şi desenate de ea. Acestea sunt realizate made to measure într-un atelier din Drobeta-Turnu Se­verin, iar produsele sunt disponibile în magazinul online, dar şi într-un showroom din Capitală.

„Maigre a început efectiv de la zero, lucram la momentul respectiv, şi salariul l-am investit în business. Am crescut cu paşi mici, fără investiţii din exterior, am pornit cu doi oameni, iar acum echipa este formată din cinci. De altfel, acum avem ţesături scumpe, rafinate, acum cumpărăm direct de la producători şi tehnica de lucru s-a îmbunătăţit“.

Rochiile cu eticheta Maigre sunt livrate în toată ţara, iar planurile tinerei vi­zea­ză şi extinderea peste ho­tare. „Vrem să mergem la Barcelo­na la un târg de ro­chii de mi­rea­să să discu­tăm parteneriate.“

Anul trecut, compania a realizat o cifră de afaceri de 80.000 de euro, iar cele mai căutate au fost rochiile de ocazie. „O rochie de ocazie costă 900-2.200 de lei, iar rochiile de mireasă costă 2.500-8.000 de lei, cea din urmă fiind master piece, cusută manual, decorată cu perle.“

Pentru rochiile de ocazie şi de mireasă, materia primă vine din import, pentru că în România este greu să găseşti ţesături. Totuşi, Roxana Purcaru a dezvoltat un parteneriat cu un producător local de ţesături naturale şi a realizat o colecţie de rochii de plajă şi de vară din pânză topită. În sezonul rece, ea îşi doreşte să scoată pe piaţă un brand nou de jucării textile, făcute din materiale naturale.

„În contextul actual am învăţat că nu este bine să mergi într-o singură direcţie, ci să te dezvolţi, să faci noi businessuri. Am început un nou proiect, un planificator online de nunţi, bridal.ro, care o să fie lansat curând. Am muncit foarte mult şi abia aştept să văd impactul. Investiţia de până acum a fost 10.000 de euro, dar este nevoie de încă pe atât pentru a buncţiona platforma şi a o promova“, explică Roxana Purcaru.

Ea adaugă că şi-a dorit să creeze o agendă online cu absolut toate informaţiile de care au nevoie viitorii miri, dar care să îi pună în legătură şi cu potenţiali furnizori, fiind prezenţi în secţiunea „Wishlist“ pe platformă.

Planificatorul conţine un „To do list“ cu 70 de sarcini, personalizate în funcţie de bugetul mirilor, cheltuielile fiind predefinite. Cu ajutoul acestei liste, viitorii miri pot ţine evidenţa lucrurilor pe care le au de îndeplinit. De asemenea conţine şi un „Guest list“ pentru invitaţi ce cuprinde aranjarea acestora la mese şi cerinţele specifice ale unor persoare, un „Wedding day timeline“ pentru planificarea zilei nunţii în sine, un „Playlist de nuntă“ conectat cu Spotify pentru ziua evenimentului, un „Wedding website“ care să spună povestea viitorilor mirilor, dar mai conţine şi invitaţii online pentru cuplurile moderne.  „Utilizatorul plăteşte un abonament să aibă acces la platformă 6, 18 sau 24 de luni şi sper să ajute viitorii miri să scape de stres. Abonamentele costă între 15-35 de euro. (...) A fost bine că am dezvoltat aceste idei în pandemie. Încep să crească branduri mici, sunt designeri care se promovează unii pe alţii, nu văd doar competiţie, ci şi faptul că pot să crească împreună“, concluzionează Roxana Purcaru.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania