Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Oana Macovei a lucrat pentru gigantul Godiva şi s-a întors în ţară pentru a pune bazele propriului brand de ciocolată bean to bar, KOKOWA

21.12.2023, 00:05 Autor: Mădălina Dediu Panaete

 Brandul KOKOWA a luat naştere în 2021, iar în prezent antreprenoarea lucrează la extinderea distribuţiei brandului în mai multe oraşe.

Pentru Oana Macovei, fondatoarea producătorului de ciocolată bean to bar KOKOWA, pasiunea pentru ciocolată a pornit încă de la o vârstă fragedă, iar drumul maturizării a fost strâns legat de dulcele copilăriei, având în vedere că după facultate a început să lucreze într-o ciocolaterie artizanală premium din Braşov.

Drumul a dus-o mai departe la Londra, unde a lucrat în magazinul Govida din celebrul department store Harrods. Deşi la un moment dat a vrut să se abată la acest drum, a decis să se întoarcă în România şi să folosească toate cunoştinţele pe care le acumulase despre ciocolată şi să pornească propriul business. „Fiind în Londra şi având acces la multe branduri, mi-am dat seama că nu sunt unde ar trebui să fiu, asta însemnând că exista mai mult partea de marketing decât partea de etică, sustenabilitate, în ceea ce vindeam şi uşor, uşor şi citind foarte multe despre ciocolată bean to bar, mi-am dat seama că asta este direcţia în care vreau să merg. Şi am conştientizat că vreau să mă reîntorc acasă. Am considerat că în România există o piaţă nedezvoltată pe această ramură a ciocolatei bean to bar şi atunci este cazul să vin aici cu cunoştinţele mele“, a povestit Oana Macovei în cadrul emisiunii Afaceri de la Zero. Mai mult decât atât, ea a făcut o călătorie de două luni şi jumătate pentru a vedea plantaţii de ciocolată, a fost la ciocolatieri renumiţi şi practic a exploatat singură lumea producţiei sustenabile de ciocolată.

Atunci când s-a decis că domeniul acesta o face deplin fericită, deşi investiţiile într-un laborator sunt mari, iar munca este pe măsură, a început să lucreze pentru a-şi îndeplini visul.

A început prin a face un unt de arahide care avea la bază boabe de cacao, curmale şi smochine şi şi-a întrebat comunitatea de pe reţelele de socializare dacă ar vrea să-l încerce. Spre surprinderea ei, 70 de oameni au răspuns afirmativ, ceea ce i-a dat curaj Oanei.

„În aprilie 2021 se întâmpla asta. Deja în august am participat la un curs de antreprenoriat care avea un premiu pe baza proiectelor de business, puteam să câştig 2.000 lei ca să-mi înfiinţez firma şi un website din partea lor. Şi când am auzit chestia asta am zis eu mă duc, adică am nevoie de bani, trebuie să fac de undeva rost de banii ăştia şi am şi câştigat proiectul. Iar asta a fost pentru mine rampa de lansare oficială“, a mai povestit Oana Macovei. A urmat apoi deschiderea firmei şi primele produse din laboratorul propriu.

„Numai anul acesta am investit undeva la 20.000 euro. Anul acesta am fost şi într-o călătorie în Thailanda, am fost pe o plantaţie de cacao acolo în care se pune accent pe boabe de cacao organice, sustenabile şi etice“. Ce înseamnă asta? Sectorul craft bean to bar a încercat să ia toate lucrurile negative care se întâmplă în industria ciocolatei şi să le transforme în ceva cu impact pozitiv, motiv pentru care noi colaborăm numai cu intermediari nişaţi pe alegerea boabelor de cacao şi fermelor unde oamenii sunt plătiţi echitabil, în care nu se exploatează copiii, a explicat Oana care adaugă că de aici şi preţul produselor mult mai mare.

În prezent, produsele KOKOWA se găsesc pe site-ul propriu, dar şi în magazinul Demmers Teehouse Cluj Napoca.

„Anul viitor, vreau să intru pe pe piaţa din Bucureşti pentru că există potenţial foarte mare. Dar şi în oraşe mari, în special în magazine axate pe sustenabilitate şi pe zero waste“.

În prezent, produsele KOKOWA se găsesc pe site-ul propriu, dar şi în magazinul Demmers Teehouse Cluj-Napoca.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

 Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

 În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania