Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Nicoleta Nicşan a dat Bucureştiul pe Mogoşoaia pentru a-şi dezvolta propriul atelier de decoraţiuni: „Acum lucrez la mărţişoare, e cea mai aglomerată perioadă din an“

18.02.2022, 00:06 Autor: Alina-Elena Vasiliu

„Vând pe site, pe Facebook, pe Instagram, iar planul este ca după pandemie să deschid un magazin de cadouri în Mogoşoaia, să facem ateliere pentru copii, să creez o comunitate“, spune Nicoleta Nicşan.

Acum şase ani, Nicoleta Nicşan era proaspătă mamă, locuia într-un apartament cu două camere din zona Tineretului din Bucureşti şi îşi transformase balconul în atelier pentru meşterit mărţişoare din lut. Când cererile au tot crescut, iar volumul de muncă a devenit şi el mai mare, s-a mutat în Mogoşoaia, în judeţul Ilfov, şi şi-a amenajat şi un atelier propriu, unde lucrează astăzi la decoraţiunile şi accesoriile sub brandul Fuioru’ Fermecat. „Am început cu mărţişoarele lucrate din lut, mi-a picat o bucată de lut în mână şi am vrut să văd ce pot face cu el. A fost o joacă, apoi am fost selectată de o companie pentru care a trebuit să realizez 700 de mărţişoare. Am continuat cu accesorii pentru diverse ocazii, seturi pentru botez. Încerc să mă extind pe partea de cadouri lucrate manual“, a spus Nicoleta Nicşan la emisiunea online ZF Afaceri de la zero. După încheierea concediului de maternitate, Nicoleta şi-a dat demisia de la compania la care lucra şi a început să se concentreze exclusiv pe businessul propriu. Colecţia de mărţişoare din acest an include diverse modele cu flori de primăvară pictate pe lemn. Un mărţişor făcut în atelierul Fuioru’ Fermecat costă 15 lei. „Este cea mai aglomerată perioadă, am primit deja comenzi pentru peste 300 de mărţişoare. Lucrez singură în atelier, ajutoare am doar pentru livrări.“ Investiţia iniţială în business nu a fost foarte mare, ajungând la câteva sute de euro alocaţi materialelor şi ustensilelor – vopsele, pensule, lut. Mai târziu, în amenajarea atelierului Nicoleta a investit însă mai mult. „Vând pe site, pe Facebook, pe Instagram, iar planul este ca după pandemie să deschid un magazin de cadouri în Mogoşoaia, să facem ateliere pentru copii, să creez o comunitate. La bază, eu sunt om de vânzări, am lucrat peste zece ani în acest domeniu, într-o bancă, în funcţia de manager relaţii clienţi. Experienţa m-a ajutat foarte mult în business. Ştiam deja ce presupune relaţia cu un client şi cât de important este să oferi nu doar un produs, ci să construieşti în jurul produsului tău.“ 

În 2020, Fuioru’ Fermecat a înregistrat o scădere a vânzărilor faţă de anul precedent, scădere cauzată de pandemie, însă anul 2021 a fost unul foarte bun, spune Nicoleta Nicşan, cifra de afaceri fiind de 35.000 de lei (7.000 de euro) şi menţinându-se pe trend crescător. „În 2022, vreau să trec la o etapă nouă, să lucrez cu ceramică, dar şi să încep studiile la Universitatea de Artă, secţia Ceramică.“ Produsele Fuioru’ Fermecat au ajuns atât la clienţi din Bucureşti şi din provincie, cât şi în alte ţări, precum Anglia, Belgia sau Spania. În perioada sărbătorilor de iarnă şi a mărţişorului, o parte importantă din clienţi o reprezintă companiile care oferă cadouri angajaţilor. Dincolo de mărţişoare, Nicoleta Nicşan creează şi lumânări de botez pictate manual, cutii de trusouri, căni, puşculiţe, cutii de amintiri sau decoraţiuni.

„Ultimii doi ani au avut un impact simţitor asupra businessului. Circa 70% din produsele realizate sunt destinate evenimentelor, iar prin anularea acestora din pricina stării de urgenţă, au fost anulate şi comenzile şi, implicit, vânzările. Am început să învăţ noi tehnici şi aşa am ajuns să creez ilustraţii, pe care am decis să le digitalizez, apoi să le transpun pe diverse obiecte, cum ar fi căni, tricouri sau traiste“, povesteşte Nicoleta Nicşan experienţa ei de business în pandemie.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

► Proiect editorial susţinut de Vodafone Business

 

Colecţia de mărţişoare din acest an include diverse modele cu flori de primăvară pictate pe lemn. Un mărţişor făcut în atelierul Fuioru’ Fermecat costă 15 lei.

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania