Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Nicholas Hristea a pornit proiectul Lilsnack cu un food truck în Bragadiru, de unde vinde burgeri şi sendvişuri. Următorul plan: să deschidă un al doilea spaţiu în nordul Capitalei

07.04.2023, 00:06 Autor: Alexandra Matei

Meniul Lilsnack cuprinde diferite snackuri, boxuri şi deserturi, iar cele mai cerute produse sunt burgerii şi sendvişul de vită Comanda medie a unui client se situează în acest moment la circa 60-70 de lei.

Nicholas Hristea a început să lucreze în domeniul HoReCa în urmă cu patru ani, însă visul său a fost mereu acela de a fi antreprenor, aşa că la începutul acestui an a decis să dezvolte propriul său business. El a pornit proiectul Lilsnack cu un food truck amplasat într-un cartier rezidenţial din Bragadiru, judeţul Ilfov, din care vinde burgeri şi sendvişuri, iar planul său este să ajungă la încasări de peste 100.000 de euro în primele şase luni de funcţionare şi apoi să deschidă o a doua locaţie în zona de nord a Capitalei.

„Lilsnack este un food truck situat pe Strada Mărgelelor din Bragadiru, una dintre cele mai circulate străzi din acea zonă. Ne propunem să aducem sendvişuri calde şi burgeri, toate preparate pe loc. Eu am lucrat patru ani în HoReCa şi alimentaţie publică şi să deschid un astfel de business a fost cel mai la îndemână. Aveam în minte de mult timp ideea aceasta de a deschide un business al meu. Pot să zic că mi-am atins visul la 22 de ani. În primele şase luni aş vrea să ajung cu încasările la o medie de 3.000 de lei pe zi şi apoi să deschid o a doua locaţie, în zona de nord“, a spus fondatorul Lilsnack.

El a plecat la drum cu doar 3.000 de euro, bani proveniţi din economiile proprii, după care a apelat la un credit bancar, investiţia totală ajungând astfel la circa 13.000 de euro. Nicholas Hristea se ocupă de afacere împreună cu prietena lui, inclusiv în prepararea sendvişurilor, dar are alături şi angajaţi care îl ajută. În total, echipa Lilsnack este formată astăzi din şase persoane, precizează antreprenorul.

Meniul Lilsnack cuprinde diferite snackuri, boxuri şi deserturi. Cele mai cerute produse, după cum spune el, sunt burgerii şi sendvişul de vită. Preţul produselor porneşte de la 23 de lei şi ajunge până la 44 de lei, iar comanda medie a unui client se situează în acest moment la circa 60-70 de lei. Produsele ajung la clienţii din proximitate şi prin intermediul livrărilor, însă ei pot alege să mănânce şi în locaţie, în faţa food truck-ului fiind şi o terasă cu două-trei mese.

„În prima parte a zilei, când oamenii pleacă de acasă şi se duc la muncă, se opresc pentru a-şi lua o gustare. În timpul zilei, vin clienţii care sunt deja acasă şi, pe seară, vin cei care se întorc de la muncă. Seara predomină comenzile prin aplicaţie, livrăm până la ora unu noaptea“, menţionează el.

Publicul Lilsnack este unul destul de variat, mai spune antreprenorul, astfel că printre clienţi se numără atât elevi, cât şi oameni cu copii sau persoane mai în vârstă.

Până acum, cea mai mare provocare pentru Nicholas Hristea a fost partea de implementare şi găsirea spaţiul în care să amplaseze food truck-ul.

El spune că în antreprenoriat îl ajută foarte mult experienţa dobândită în HoReCa şi că cel mai bun mod pentru el de a învăţa este prin practică.

„Mi-am dorit să învăţ făcând, iar experienţa din domeniul HoReCa şi alimentaţie publică m-a ajutat să pun pe picioare propriul proiect antreprenorial.“

Însă, între a fi angajat în domeniul HoReCa şi a avea propriul business în această industrie, precizează el, este enţă majoră.

Acesta mai spune că odată cu intrarea în antreprenoriat, deşi viaţa lui nu s-a schimbat radical pentru că era obişnuit cu modul de lucru în alimentaţia publică, au apărut factori noi care i-au îngreunat munca, şi anume stresul şi mult mai multe responsabilităţi.

„După ce am devenit antreprenor, am conştientizat beneficiile pe care le ai ca angajat - tu îţi faci treaba ta, lucrurile merg, ziua se termină şi salariul vine. Însă, când eşti antreprenor, îţi dai seama că stresul este mult mai mare şi totul este în sarcina ta.“

Nicholas Hristea este optimist atunci când se gândeşte la viitorul businessului său, iar în cinci ani de zile, dacă lucrurile vor merge bine, vede Lilsnack chiar într-o variantă francizabilă.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania