Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Narcisa Christiansen a creat Femi.Eko, un brand de produse ecologice de igienă intimă şi a deschis până acum magazine online în România, Danemarca, Germania şi Suedia

26.07.2023, 00:06 Autor: Alexandra Matei

Femi.Eko are în plan să ajungă la 15-20 de magazine online în Europa.

Narcisa Christiansen, o antreprenoare din România care locuieşte în Danemarca, a pus bazele brandului Femi.Eko în 2021, sub care astăzi realizează produse de igienă intimă reutilizabile şi ecologice pentru femei, şi a intrat deja cu brandul Femi.Eko pe patru pieţe – România, Danemarca, Germania şi Suedia.

„Ideea din spatele Femi.Eko a fost să îmi creez propriul brand. Este frumos să fii distribuitor, să vezi un brand cum creşte, dar dacă nu este brandul tău, nu este acelaşi lucru. De prin 2019 căutam o idee de afaceri, dar nimic nu era atât de fezabil în direcţiile în care voiam eu să merg. În vara anului 2021, ca orice mămică în concediu de maternitate, mi-a venit ideea de a dezvolta un brand dedicat produselor menstruale sustenabile”, a povestit ea.

Produsele Femi.Eko sunt fabricate în Europa şi în Asia. Fondatoarea îşi doreşte să aducă producţia în România, însă până la momentul actual nu a găsit varianta care să îndeplinească toate cerinţele în ceea ce priveşte calitatea produselor.

Produsele intime Femi.Eko, menţionează aceasta, pot fi folosite pe o perioadă de la doi ani până la zece ani, astfel că au nevoie de mai multe certificări decât produsele intime de unică folosinţă. Brandul creat de Narcisa Christiansen este prezent momentan doar în mediul online, însă există discuţii destul de avansate atât în România, cât şi în Germania pentru a intra şi în magazine fizice şi farmacii.   Anul acesta, brandul Femi.Eko ar putea intra pe încă trei pieţe. „Planul nostru de business este ajungem în total în 15 ţări în următorii trei ani şi să devenim lideri de piaţă în Europa pentru produsele menstruale reutilizabile”. În România, afirmă ea, se pune foarte mult accent pe sănătate, faţă de alte ţări din nordul Europei în care se pune accent mai mult pe ecologie sau economie. Nu este greu să pătrunzi pe o piaţă nouă, consideră aceasta, însă este nevoie de mai multe eforturi pentru a educa publicul, astfel încât să se înţeleagă care sunt beneficiile produselor intime reutilizabile, şi pentru a promova acest gen de produse.

„Aceste eforturi dau rezultate. Din primele şase luni, am avut creştere de 150% de la lună la lună. Am ajuns la breakeven în mai puţin de un an de la lansare şi am început să avem şi profit, pe care l-am reinvestit.”

Până acum, susţine Narcisa Christiansen, investiţiile în dezvoltarea businessului Femi.Eko au depăşit 200.000 de euro, iar în scurt timp, vor ajunge la circa 500.000 de euro.

Anul trecut, cifra de afaceri a Femi.Eko a ajuns la 130.000 de euro. Pentru anul acesta, doar pentru România, antreprenoarea se aşteaptă la o cifră de afaceri de 300.000 de euro, iar pentru toate pieţele, aceasta ar putea ajunge la 500.000 de euro.

Narcisa Christiansen are în spate şi alte experienţe antreprenoriale, astfel că atunci când a pornit Femi.Eko a plecat la drum cu un plan de business bine pus la punct.  „Am făcut un plan de business pe cinci ani. Ne dorim să dezvoltăm o echipă mult mai mare, să fim lideri de piaţă în Europa şi să ajungem la 15-20 magazine online, dar să avem şi prezenţă în marile lanţuri de magazine şi farmacii.”


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇔ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇔ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 


 

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania