„Oamenii sunt speriaţi şi momentan suntem la 40% din potenţial. Aşteptările sunt ca femeile să intre în salon în perioada următoare, dar în număr mai mic până la încheierea pandemiei.“
Mihaela Moise, 36 ani, a achiziţionat în urmă cu doi ani MM Boutique Salon, un centru de înfrumuseţare care oferă servicii de masaj, coafat, cosmetică, make-up sau remodelare corporală, situat pe strada Matei Basarab din Capitală şi a atras în 2019 circa 1.600 de clienţi, ajungând la o cifră de afaceri de peste 80.000 euro.
„Investiţia mea s-a ridicat la 70.000 euro, finanţare din resurse proprii, dar ulterior am luat şi un credit de la Banca Transilvania“, povesteşte Mihaela Moise, proprietar al MM Boutique Salon.
Mihaela Moise menţionează că anul 2019 a fost cel mai bun pentru MM Boutique Salon, deoarece a avut aproximativ 1.600 de clienţi şi cifra de afaceri s-a ridicat la peste 80.000 euro. Acum, subliniază ea, încearcă să susţină businessul, deoarece „oamenii sunt speriaţi şi momentan suntem la 40% din potenţial“.
„Salonul trebuie să trăiască de la lună la lună. Lipsa evenimentelor – nunţi, botezuri - a afectat tot businessul. Din păcate, acest gen de business nu funcţionează în online, deşi se vând anumite pachete de înfrumuseţare. În toată această perioadă, am plătit chiria integral, însă cu ajutorul creditului de la Banca Transilvania a supravieţuit businessul“.
În prezent, echipa MM Boutique Salon este formată din opt persoane, după ce în starea de urgenţă proprietara a fost nevoită să renunţe la trei angajaţi. Totuşi, ea a menţinut şi crescut uşor salariul în pandemie ca să nu piardă angajaţii. „Aşteptările sunt ca femeile să intre în salon în perioada următoare, dar în număr mai mic până la încheierea pandemiei. Cu toate astea mergem înainte, echipa este profesionistă şi s-a creat o clientelă fidelă.“
De asemenea, Mihaela Moise spune că a redus preţurile cu 30% în această perioadă. Spre exemplu, un serviciu de tuns, spălăt şi coafat costă 80 de lei, manichiura clasică costă 40 de lei, iar zece şedinţe de masaj costă 500 de lei.
„Acum, media clienţilor este cam de 2-3 pe zi până la 10 persoane în perioada aceasta de pandemie. Îmi doresc o linie de credit ca să supravieţuiască afacerea, de asta am aplicat la BT Mic, deşi aşteptările sunt ca la anul să se meargă pe pierdere. (...) Am aşteptări mici de la 2021, cu vremuri mai grele“.
Antreprenoarea este optimistă că lucrurile vor reveni la normal în curând şi businessurile vor deveni mai puternice făcând faţă provocărilor din acest an.
Mihaela Moise a aplicat şi în cadrul programului IMM Invest, dar şi pentru granturile oferite acum de stat pentru IMM-uri, însă spune că modul în care s-au realizat aplicaţiile în sistem a lăsat de dorit.
ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă.
► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE