Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Mihaela Moise a atras în 2019 circa 1.600 de clienţi în MM Boutique Salon, un centru de înfrumuseţare din Capitală, şi a făcut afaceri de peste 80.000 euro

05.11.2020, 00:07 Autor: Florentina Niţu

„Oamenii sunt speriaţi şi momentan suntem la 40% din potenţial. Aşteptările sunt ca femeile să intre în salon în perioada următoare, dar în număr mai mic până la încheierea pandemiei.“

Mihaela Moise, 36 ani, a achiziţionat în urmă cu doi ani MM Boutique Salon, un centru de înfrumuse­ţa­re care oferă servicii de ma­saj, coafat, cosmetică, make-up sau re­mo­delare corporală, situat pe strada Matei Basarab din Capitală şi a atras în 2019 circa 1.600 de clienţi, ajungând la o cifră de afaceri de peste 80.000 euro.

„Investiţia mea s-a ridicat la 70.000 euro, fi­nanţare din resurse proprii, dar ulterior am luat şi un credit de la Banca Transilvania“, po­ves­teşte Mihaela Moise, proprietar al MM Boutique Salon.

Mihaela Moise menţionează că anul 2019 a fost cel mai bun pentru MM Boutique Salon, deoarece a avut aproximativ 1.600 de clienţi şi cifra de afaceri s-a ridicat la peste 80.000 euro. Acum, subliniază ea, încearcă să susţină businessul, deoarece „oamenii sunt spe­riaţi şi momentan suntem la 40% din potenţial“.

„Salonul trebuie să trăiască de la lună la lu­nă. Lipsa evenimentelor – nunţi, botezuri - a afectat tot businessul. Din păcate, acest gen de business nu funcţionează în online, deşi se vând anumite pachete de înfrumuseţare. În toa­tă această perioadă, am plătit chiria inte­gral, însă cu ajutorul creditului de la Banca Transilvania a supravieţuit businessul“.

În prezent, echipa MM Boutique Salon este formată din opt persoane, după ce în sta­rea de urgenţă proprietara a fost nevoită să re­nunţe la trei angajaţi. Totuşi, ea a menţinut şi crescut uşor salariul în pandemie ca să nu piar­dă angajaţii. „Aşteptările sunt ca femeile să intre în salon în perioada următoare, dar în nu­măr mai mic până la încheierea pande­mi­ei. Cu toate astea mergem înainte, echipa es­te profesionistă şi s-a creat o clientelă fidelă.“

De asemenea, Mihaela Moise spune că a re­dus preţurile cu 30% în această perioadă. Spre exemplu, un serviciu de tuns, spălăt şi coafat costă 80 de lei, manichiura clasică costă 40 de lei, iar zece şedinţe de masaj costă 500 de lei.

„Acum, media clienţilor este cam de 2-3 pe zi până la 10 persoane în perioada aceasta de pandemie. Îmi doresc o li­nie de credit ca să supra­vie­ţu­ias­că afacerea, de asta am apli­cat la BT Mic, deşi aş­tep­tările sunt ca la anul să se mear­gă pe pierdere. (...) Am aş­tep­tări mici de la 2021, cu vremuri mai grele“.

Antreprenoarea este optimistă că lu­crurile vor reveni la normal în curând şi busi­nes­surile vor deveni mai puternice făcând faţă provocărilor din acest an.

Mihaela Moise a aplicat şi în cadrul pro­gra­mului IMM Invest, dar şi pentru grantu­ri­le oferite acum de stat pentru IMM-uri, însă spu­ne că modul în care s-au reali­zat aplicaţiile în sistem a lăsat de dorit.

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF  şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania