Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Mihaela Ioniţă şi familia ei au deschis Mellow Garden, un spaţiu de evenimente sustenabile. Lucrurile au mers peste aşteptări. Ce urmează?

10.05.2023, 00:06 Autor: Roxana Petrescu

Deschis în 2021, după o investiţie de circa 20.000 de euro, Mellow Garden, spaţiu de evenimente de 30 de persoane, a beneficiat din plin de pofta oamenilor de a sta în aer liber, mai ales după pandemie. Cu avantajul de a fi în Bucureşti, Mellow Garden este aproape plin până în toamnă, dar familia din spatele proiectului lucrează deja la planuri de dezvoltare.

„Mellow Garden este un spaţiu pentru evenimente sustenabile, unde vin preponderent oameni cu copii pentru care organizează zilele de naştere, dar avem şi cupluri care organizează cununia civilă şi oameni care vor să petreacă câteva ore în grădină. Este în Bucureşti, în Colentina, în oraş, iar acest lucru este un avantaj“, spune Mihaela Ioniţă, cofondatoarea Mellow Garden, în cadrul emisiunii Afaceri de la Zero.

Alături de Mihaela, în povestea Mellow sunt implicaţi soţul ei, cei doi băieţei ai cuplului, dar şi bunicii. Astfel, Mellow Garden este un business în care au pus umărul, după posibilităţi, trei generaţii.

„Noi am început în 2020 să lucrăm la acest spaţiu iar ideea a apărut din dorinţa noastră de a evada din apartament, ne-am dorit să fie un spaţiu prietenos pentru copii, să fie verde, intim şi am intuit că este nevoia aceasta şi pe piaţă. Am început să îl închiriem în 2021, iar intuiţia noastră s-a dovedit a fi corectă.“ Terenul pe care este Mellow Garden aparţinea familiei, în prezent spaţiul fiind organizat sub forma unei grădini unde cei mici pot găsi cele necesare pentru mai multe activităţi, dar şi o zonă adăpostită. „Investiţia iniţială a fost undeva la 20.000 de euro. Nu am făcut credit, au fost toate economiile noastre, pur şi simplu ne-am aruncat în proiectul acesta. A fost până la urmă o oportunitate foarte bună pentru noi.“

De obicei, spaţiul este închiriat pentru evenimente în perioada aprilie-octombrie, deja pentru luna mai locurile fiind epuizate.

„Cred că am nimerit un val bun, am venit fix după perioada cu lockdwonul iar oamenii îşi doreau să stea în aer liber“.

„Ne-au ajutat mult comunităţile online. De prin luna aprilie până la jumătatea lunii octombrie, spaţiul este plin, dar în perioada de iarnă avem şedinţe foto de Crăciun.“ Evenimentele nu au mai mult de 30 de persoane, spaţiul funcţionând în regim de self-catering. Pentru a evita risipa, spaţiul le pune la dispoziţie celor care îl închiriază tacâmuri, astfel încât cantitatea de deşeuri la finalul evenimentelor se reduce.

Pentru a avea continuitate, în timpul săptămânii Mellow Garden organizează fel şi fel de ateliere, mai ales pentru copii, în ideea formării unui comportament sustenabil de la vârste mici.  „Anul trecut am avut încasări de 88.000 de lei, o creştere de 60% faţă de primul an. Anul acesta, aşteptăm să creştem cu 20-30% faţă de anul trecut. Am început anul foarte bine. Este tendinţa aceasta de a rezerva mai din timp.“

Pornind de la Mellow Garden însă, Mihaela Ioniţă şi familia ei s-au implicat de anul trecut într-un nou proiect.

„Am început în toamnă să restaurăm o casă veche, undeva pe lângă Bucureşti. Este un spaţiu mult mai mare, vrem să ne legăm de partea de meşteşuguri. O să fie un mix între partea de evenimente şi partea de ateliere, dar va fi şi cu locuri de cazare. Momentam este o casă veche şi trebuie să o refacem. Pe partea de cazare va dura încă doi ani, dar pe partea de evenimente sperăm ca spre jumătatea anului să putem să îi dăm drumul. Va fi foarte interesant“, a mai spus Mihaela Ioniţă.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania