Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Marian Porumb, cu ani de experienţă ca barman în spate, a investit 156.000 de euro în localul DOT din Cluj-Napoca şi vrea să se extindă şi în Bucureşti

03.11.2020, 00:07 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Cu DOT, Marian Porumb a făcut anul trecut afaceri de 1,2 milioane de lei (peste 250.000 de euro), iar ţinta este să depăşească această bornă în 2020.

Marian Porumb, un antre­pre­nor cu aproape două de­cenii de experienţă în HoReCa şi cu aptitudini în profesia de barman, a in­vestit 156.000 de euro într-un local în Cluj-Napoca, sub numele DOT – District of Toast. Ideea i-a venit în 2017 şi a fost imple­mentată în urmă cu un an şi jumătate.

„Încă din adolescenţă am început să lu­crez în HoReCa, am urcat de la spălător de vase, până la general manager la un local în Cluj. Apoi m-am gândit la un local al meu, care să fie cartea mea de vizită“, a povestit Marian Porumb la emisiunea online ZF Afaceri de la zero.

Cu o echipă de 13 colegi, la care se adau­gă cei din zona de contabilitate şi admi­nis­trare a afacerii, Marian Porumb a reuşit să se evi­denţieze pe piaţa restau­ran­telor din Cluj-Napoca prin cocktailu­rile devenite bestseller, dar şi prin bor­canele umplute cu diferite pre­pa­rate - hummus, guaca­mo­le, cremă de brân­ză cu peşte afumat şi altele – concepute ca o me­todă de adap­tare la realitatea adusă de coronavirus.

„Dacă nu veneam cu ideea asta la început de pandemie, probabil că acum nu mai existam. A trebuit să fim creativi. Încă nu am ajuns în punctul în care să fim relaxaţi. Încă este o perioadă grea.“

În ceea ce pri­veş­te cocktailurile, aco­lo antreprenorul are cea mai mare „ex­per­tiză“, fiind câştigător al titlului de barman al anului în România. Cel mai vândut cocktail la DOT este unul cu ţui­că, bere de ghimbir, soc şi câteva condimente.

„Când l-am făcut prima dată, acum două veri, a fost un hit, toată lumea venea la DOT pentru el. Acum l-am făcut şi la varianta de un litru. Un cocktail la un litru costă 59 de lei, iar la pahar, între 12 şi 18 lei.“

Cei mai mulţi angajaţi de la DOT au experienţă ca barman-mixologist, barista, cus­tomer experience manager şi floor-manager, dar printre ei se regăsesc şi ingineri.

Cu DOT, Marian Porumb a făcut anul trecut afaceri de 1,2 mil. lei (peste 250.000 de euro), iar ţinta este să depăşească aceas­tă bornă în 2020. Ţinând însă cont de si­tua­ţia dificilă prin care trec restaurantele anul acesta, scopul este destul de greu de atins.

„Planul nostru în 2020 era să deschidem încă un local în Cluj-Napoca şi unul în Bucureşti. Până la urmă, nu am mai deschis, dar am făcut un pop-up store în Piaţa Mihai Viteazu din Cluj-Napoca, unde vindem produsele noastre emblematice. Tatonăm în continuare ideea de a deschide un nou DOT.“

În plus, unul din planurile lui Marian Porumb este să facă o fabrică în care să îm­bu­telieze preparatele pe care le vinde şi as­tăzi la borcan – hummus, cremă de brânză, cre­mă de ardei copt, pulled pork şi altele. Un bor­can de 500 de grame cu astfel de pre­pa­ra­te variază, ca preţ, între 16 şi 50 de lei, iar o sticlă de un litru de limonadă costă 16 lei.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF  şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

 

Un borcan de 500 de grame cu astfel de preparate variază, ca preţ, între 16 şi 50 de lei, iar o sticlă de un litru de limonadă costă 16 lei.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania