Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Mădălina Mirăştian creează cărţi personalizate pentru copii sub brandul Weevle Books, în care a investit peste 40.000 euro

14.06.2021, 00:06

♦ „Cărţile personalizate pe care le fac au o puternică dimensiune de educaţie emoţională“

Mădălina Mirăştian şi-a transformat pasiunea în business, punând pe piaţă cărţi personalizate pentru copii, dar nu numai, create în urma informaţiilor primite de la clienţi despre destinatarul cărţii. Weevle Books este brandul creat de antreprenoare în Cluj după o investiţie de peste 40.000 euro din fonduri propria şi din programul Start-Up Air.

„Weevle Books este o pasiune care s-a transformat în afacere. Numele de Weevle porneşte de la pronumele we, care înseam­nă împreună, şi o interjecţie care să mar­cheze entuziasmul copiilor şi îşi doreşte să transmită povestea lui «împreună». Căr­ţile perso­nalizate pe care le fac au o puter­nică dimen­siune de educaţie emoţio­na­lă. Fiecare client poate să facă o poezie scrisă inte­gral la cerere“, a povestit Mădălina Mirăştian.

Ea a explicat că, înainte de a începe creaţia, are nevoie de detalii privind copilul căruia îi este destinată cartea, ce îi place, cum este ca personalitate, ce îşi doresc părinţii de la el. În urma acestor informaţii, copilul devine personajul principal în cartea care îi poartă numele.

„De aici se nasc o poezie şi o poveste care îmi doresc să îl reprezinte cât mai bine pe micuţ astfel încât el să se regăsească acolo, să îşi regăsească resursele şi să punem o cărămidă la stima lui de sine. O carte personalizată este gata în circa 7-10 zile lucrătoare pentru că durează puţin editarea manuscrisului, crearea poeziei şi avem şi la tipar câteva zile de producţie. Partea care îmi este cea mai dragă este cea în care vorbesc cu părinţii şi culeg date des­pre copilaşi“, a mai spus antre­prenoarea.

Ea a fost atrasă de zona creativă încă de la 8 ani, de când a început să scrie versuri pentru mama ei, iar ideea de business i-a venit atunci când îi citea cărţi băieţelului său. Astfel, unind o pasiune mai veche cu o idee apărută în perioada maternităţii, a apărut Weevle Books. O carte personalizată circa 7-10 zile lucrătoare pentru a fi gata, iar preţul este de 150 de lei. Dincolo de poveştile create pentru copii, pentru a-i atrage spre literatură, portofoliul Weevle include şi cărţi de serie pe tema dezvoltării emoţionale a copilului, dar şi texte în versuri pentru aniversările bunicilor, sau ale naşilor.

„Suntem un business micuţ şi este calibrat şi de timpul, de capacitatea pe care o am de producţie. Am un pic de mână şi am o capacitate de două texte pe zi şi asta ne duce undeva la 10-20 de cărţi pe săptămână în funcţie de cum ne găsesc şi clienţii noştri. Am noroc că este ceva la care pot să lucrez nu neapărat stând la birou şi atunci profit de fiecare moment liber să realizez fiecare cărticică. Lucrăm cu o tipografie din Cluj care ne-a însoţit pe acest drum de la început“, a mai spus Mădălina Miraştian.

Dincolo de suportul fizic - hârtia, antreprenoarea oferă clienţilor şi posibilitatea caligrafierii unei poezii, pe baza unui design grafic în acuarelă care poate deveni un tablou. Cărţile Weevle Books pot fi găsite pe pagina de instagram a brandului, dar şi pe site-ul weevle.shop.

„Clienţii sunt mămicile, mai ales la primul copil, dar şi mămici cu copil mai mare care deja citesc împreună, în jurul vârstei de 5 ani. Sunt preponderent femei, de până la 40 de ani, mai ales din mediul urban. Din ce am observat până acum, am avut mulţi copii până la 7-8 ani care s-au bucurat să se regăsească într-o poveste care este despre ei“, a mai adăugat antreprenoarea.

Ea a spus că părinţii caută aceste produse pentru a dezvolta pofta de citit copiilor, care sunt mai atraşi de cărţid acă îşi văd numele scris pe copertă, se descoperă ca personaje şi contribuie la desfăşurarea acţiunii. Pandemia nu a afectat businessul, care se concentra oricum pe zona online, una dintre cele care au crescut în pandemie. Cifra de afaceri a Weevle Books a fost de aproape 60.000 lei în 2020, iar antreprenoarea ţinteşte un plus de până la 20% anul acesta.

„Intrarea în antreprenoriat a fost ca un mic şoc pentru că era foarte diferit faţă de ce făceam înainte în corporaţie. Am avut timp de gândire, văzând deja cum este să ai câte o provocare şi să poţi să te decizi, să îţi dai seama dacă eşti făcut pentru asta. Antreprenoriatul este o decizie pentru un stil de viaţă, trebuie să fii foarte hotărât şi asumat. Avem în plan să dezvoltăm produse pentru a îmbogăţi portofoliul“, a mai spua Mădălina Mirăştian.

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania și Vodafone

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.