Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Lucian Călăraşu a creat brandul de bere craft Ultima Brewery pe care vrea să-l ducă în baruri şi magazine din vestul Europei

10.02.2023, 00:06 Autor: Mădălina Dediu Panaete

Antreprenorul a început să facă bere pentru prieteni, iar acum vinde berea în baruri şi magazine specializate din Bucureşti, dar şi din Timişoara sau Cluj.

Pasiunea lui Lucian Călăraşu pentru bere arti­za­nală a început în urmă cu 5-6 ani, atunci când acest tip de licoare pentru care berarii folosesc drojdii, malţ sau hameiuri speciale devenea tot mai populară şi în România. A început să facă bere mai întâi pentru prietenii încântaţi că beau bere gratis, iar mai apoi a decis să pună berile sub marca Ultima Brewery pe rafturile magazinelor de specialitate şi în pa­harele din barurile din Capitală şi nu numai.

„Pandemia a venit cu schimbări în vieţile multor oameni, inclusiv a mea. Mi-am dat seama că îmi place berea craft şi e păcat să nu transform această pasiune în ceva mai serios. În 2021 am înfiinţat businessul ca atare şi cred că în aprilie a ieşit prima şarjă de bere, undeva la 500 de litri realizată la berăria Anagram din Bucureşti“, povesteşte antreprenorul, care nu a renunţat în această perioadă la jobul pe care îl are într-o companie multinaţională.

De altfel, spune că este dificil să fie şi angajat şi antre­pre­nor în acelaşi timp, dar cu toate acestea spune că vrea să dezvolte în continuare businessul. Ultima Brewery face parte din categoria „contract brewery“, adică nu deţine propria fabrică, ci face berea în alte fabrici.

„Eu concep reţetele, le discut cu berarul de la berăria respectivă, explic cam ce îmi doresc să fac, mai ajustăm, facem berea împreună, par­ti­cip la tot procesul, iar practic la final cumpăr berea de la fabrica respectivă şi o vând. Este o pasiune, un business, care se susţine şi din fericire, nu mai aduc bani de acasă faţă de investiţia iniţială“, a explicat antreprenorul. Prima bere pe care Lucian Călăraşu a lansat-o pe piaţă a fost o bere cu castraveţi şi spune că practic despre asta este vorba în sectorul berii craft, de a face lucrurile diferit.

„Industria berii craft este un domeniu incre­di­bil, este incredibil modul în care colaborează, cum se ajută. Sunt businessuri mici, foarte mici şi sunt oameni care te-ar ajuta la orice oră“. Iar libertatea şi deschiderea din aceas­tă nişă, care astăzi nu reprezintă mai mult de 1% din industria berii din România, îl ajută şi pe Lucian Călă­raşu să creeze exact berile pe cate şi le doreşte. Berile Ultima Brewery se produc în şarje mici, de 300-400 de litri, iar o parte ajung pe rafturile magazinelor de specialitate şi o parte în baruri. „De la început am gândit aşa: având în vedere că nu am berăria proprie, este clar că nu o să pot niciodată să am un cost mai bun decât o berărie care produce singură berea, pentru că evident eu cumpăr berea de undeva.

Şi atunci va trebui să găsesc o altă modalitate să mă diferenţiez Şi am mers pe ideea de stiluri de bere. În momentul acesta mă axez pe berile acrişoare cu fructe. Cam asta este nişa pe care mi-am ales o şi care îmi place“. El promovează berile inclusiv pe platformele internaţionale urmărite de pasionaţii de bere artizanală.

Pasul următor în dezvoltarea afacerii include lansarea berii pe piaţa internaţională.

„De câteva luni încerc să găsesc distribuitori pentru a duce berea în alte ţări. Am dus deja bere în câteva ţări din vestul Europei, dar şi în Bulgaria. Încerc să ies mai mult spre vestul Europei, unde sunt ţări foarte dezvoltate şi consumul este foarte mare, ca şi puterea de cumpărare de altfel“, a explicat Lucian Călăraşu.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇔ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇔ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

 

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania