Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Liviu Pătraşcu a trimis portofele şi genţi sub brandul Filipp Atelier la peste 20.000 de clienţi din ţară şi din afara ţării

07.12.2023, 00:06 Autor: Mădălina Dediu Panaete

În atelierul din Timişoara, Liviu Pătraşcu face portofele, genţi, portcarduri sau curele din piele.

Liviu Pătraşcu avea aproximativ doi ani de antreprenoriat în domeniul brăţărilor, când în urmă cu patru ani a văzut pe litoral un stand cu portofele aduse din Asia. Pentru că nu i-a plăcut calitatea lor şi pentru că a crescut practic într-un atelier de cizmărie unde mama sa a lucrat timp de 25 de ani, a decis să facă el produse din piele. A început de la un port-chei şi a ajuns să livreze 20.000 de produse din piele în ţară şi în afara ţării în Italia, Franţa, Austria, Spania, toate fiind produse la Filipp Atelier din Timişoara.

„Am lucrat cu pasiune, am început să citesc foarte mult despre lucrul cu pielea şi după nopţi multe nedormite am început să fac produse cât de cât calitative şi atent lucrate. Iar clienţii existenţi deja au început să cumpere direct, fără a mai testa eu cumva piaţa. Eu aveam o bază deja de clienţi de la brăţările pe care le făceam. Mai greu a fost cu lucrul cu pielea, decât cu vânzarea propriu-zisă”, a povestit Liviu Pătraşcu în cadrul emisiunii ZF Afaceri de la Zero.

El spune că pielea este un material extrem de versatil şi se pot face foarte multe lucruri din acest material, iar pentru cei care vor să lucreze cu pielea doar ca hobby nu este nevoie de multe echipamente. „La nivel de business deja este altceva. Eu mi-am optimizat foarte bine producţia, costurile şi modul de a crea produse şi chiar consider că am un format de atelier foarte dotat la nivelul ăsta, iar produsele pe care eu le fac au ajuns deja la peste 20.000 de consumatori, la oameni care le folosesc zilnic”, a mai povestit Liviu, care face acum portofele, genţi, curele, portcarduri din piele. Cum a reuşit să vândă peste 20.000 de produse până acum?

„Am început să fac de curând şi poşete pentru că am un canal pe Tik Tok. Aplicaţia asta cred că este cea mai bună metodă de promovare acum. Comunitatea de acolo efectiv mi-a cerut să fac şi poşete şi lucrez acum nişte poşete foarte drăguţe, cu laterale solide din lemn stabilizat cu o răşină. Niciodată nu am pe stoc acest tip de genţi pentru că de fiecare dată când vin acele laterale, ele sunt vândute din stadiu de început”, a mai spus el.

Liviu adaugă că nu s-a promovat altfel pentru că dacă ar deveni mai cunoscut nu ar face faţă comenzilor pentru că nu are echipă. Practic, pe Tik Tok oamenii îl pot vedea pe Liviu în timp ce face aceste produse din piele.

Curelele, poşetele, dar şi portofelele făcute de Liviu sunt disponibile şi pe site-ul propriu, Filipp Atelier, dar şi în câteva magazine din ţară. El face şi produse la comandă, dar după propriul model pentru că nu vrea să copieze alte produse.

Liviu a făcut de exemplu până acum peste 6.000 de portofele, însă nu se opreşte aici. Lucrează la un nou atelier şi vrea să aducă pe piaţă un concept unic. De asemenea, vrea să ducă produsele în mai multe magazine din ţară unde clienţii le pot vedea şi unde le pot comanda, chiar personalizate.

„Cum văd Filipp Atelier în 3-5 ani?  Îl văd într-un cadru foarte bine organizat, cu o reţea de magazine pentru că asta îmi doresc, care să satisfacă nevoile clienţilor”. Mădălina Dediu Panaete


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇔ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇔ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania