Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Lidia Bărdăşan a pornit în 2021 atelierul floral Bloombox Flowers şi vrea să deschidă încă o unitate în Bucureşti

13.11.2023, 00:06 Autor: Georgiana Mihalache

„Aranjamentele noastre sunt pline de culoare, de textură, o varietate foarte mare de flori, creativitate.“

Atelierul floral Bloombox Flowers apărea în urmă cu doi ani, în 2021, în Bucureşti, din dorinţa Lidiei Bărdăşan de a-şi pune creativitatea într-un business şi de a împleti pasiunea pentru flori cu munca. Lucrând anterior în bancă, cu studii economice, tânăra antreprenoare a pornit în lumea businessului, ducând afacerea la 300.000 de lei în primul an complet de activitate.

„Mi-am descoperit pasiunea la timpul potrivit, nu am plecat neapărat la drum pentru a deveni un antreprenor, ci pentru a afla secretele floristicii, să îmbin munca şi florile pentru un rezultat creativ, care să spună o poveste. În primii paşi ai activităţii, părinţii mei au fost mentori pentru mine. Lucrez cu mama mea la Bloombox Flowers, ea este mereu alături de mine. Împlinim doi ani de activitate, am crescut şi avem o comunitate frumoasă de clienţi“, a povestit Lidia Bărdăşan, fondatoarea Bloombox Flowers.

Ea precizează că în domeniul floristicii, perisabilitatea este cea mai mare provocare. Astfel, creativitatea designerului floral este secretul în acest tip de business, pentrru a contura o poveste în jurul unui buchet de flori pe care clienţii să o aprecieze.

Bloombox Flowers înseamnă astăzi un magazin stradal în sectorul 2 din Capitală, dar este prezent şi în online. Ca direcţii de business, fondatoarea atelierului floral a mizat şi pe zona corporate, de evenimente, aranjamentte pentrru diferite ocazii şi activităţi şi se gândeşte şi la organizarea de workshopuri pentru cei pasionaţi de flori.

„Numele Bloombox Flowers semnifică o cutie care înfloreşte cu tot ce îşi doreşte clientul. Avem şi zona corporate, evenimente, aranjamente florale, vânzări online. Sunt foarte multe ore de muncă, zilnic. Depinde de tine, ca antreprenor, ce aşteptări ai, să reinvesteşti timpul, resursele. Am învăţat de la a pune cărămidă, până la a face cheltuieli eficiente. Pentru noi a contat foarte mult să reinvestim tot ce am primit", a mai spus Lidia Bărdăşan.

Toate florile din atelierul Bloombox vin din export, din ţări precum Olanda, Ecuador, Columbia, iar pentru a crea aranjamentele florale, antreprenoarea a făcut cursuri de design floral. Ea crede că disciplina este calitatea pe care a deprins-o ca angajată, iar acum îi foloseşte şi în business, alături de dorinţa de a asculta clienţii şi nevoile lor.

"Inspiraţia de a crea buchete consider că se află în mine, energia este vitală în a transmite ceea ce vrei să spui. Aranjamentele noastre sunt pline de culoare, de textură, o varietate foarte mare de flori, creativitate. În primii ani de activitate am ajuns la aproximativ 300.000 lei cifră de afaceri", a mai precizat Lidia Bărdăşan.

Ca planuri de viitor, tânăra antreprenoare vrea să menţină şi să crească numărul de clienţi. În plus, are pe listă şi deschiderea unui nou punct de lucru în Bucureşti.

Ea a adăugat că vede în rândul clienţilor dorinţa de a avea flori acasă, dar şi un apetit spre zona de design floral a antreprenorilor din domeniu.

"M-a ajutat foarte mult să culeg informaţii neîncetat din cărţi, din diverse cursuri. Ceea ce aş vrea să transmit mai departe este că atunci când simţi că nu mai poţi, sigur mai poţi puţin. Am susţinere totală din partea familiei. În business este nevoie de foarte multă răbdare, disponibilitate, disciplină şi dorinţa de a persevera", a concluzionat Lidia Bărdăşan.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇔ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇔ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania