Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. La aproape trei ani de când a început să producă paie din hârtie sub brandul Harpai, Gabriel Bălăceanu şi-a pus o nouă ţină: vânzări de 1 mil. euro în cinci ani

26.09.2023, 00:05 Autori: Mădălina Dediu Panaete , Georgiana Mihalache

♦ Producătorul, care are o unitate în judeţul Prahova, a intrat anul acesta pe piaţa din Germania, pentru care a creat şi un site dedicat ♦ Cu producţia de paie, Gabriel Bălăceanu a ajuns la afaceri de 750.000 de lei în 2022, un an bun pentru piaţă.

Pentru Gabriel Bălăceanu ultimii doi ani au fost plini de proiecte cu brandul de paie de hârtie Harpai, reuşind să dubleze capacitatea de producţie şi să iasă la export, prima oprire fiind Germania. În februarie 2021, atunci când a participat pentru prima dată la emisiunea Afaceri de la Zero, Gabriel Bălăceanu spunea fabrica Harpai din judeţul Prahova poate realiza circa 2 milioane de paie lunar. 

„Din 2021 am încercat să ne ţinem de planurile pe care le avem la momentul respectiv. Ne-am mărit capacitatea de producţie, avem noi colegi şi totodată ne-am şi mărit spaţiul de producţie, adică de la cât aveam la momentul respectiv, l-am dublat. Suntem într-o fază în care încercăm să ne dezvoltăm cât putem de mult. În prezent, putem produce între 4,5 şi 6 milioane de paie lunar”, a povestit Gabriel Bălăceanu, prezent pentru a doua oară în platoul emisiunii Afaceri de la Zero. El adaugă că nu toată producţia de paie din hârtie poate fi vândută în România şi a încercat să iasă şi la export. „Am intrat şi în Germania, am reuşit să listăm produsele pe câteva site-uri de specialitate de acolo, dar am creat şi un site pentru această ţară, Harpai.de. Suntem în faza incipientă de dezvoltare, dar sper ca la finalul acestui an şi începutul anului viitor să facem paşi mai mari. Acum suntem în faza de adaptare”. Antreprenorul povesteşte că a mai avut solicitări şi din alte ţări din Europa pentru a vinde paiele din hârtie având în vedere că în alte ţări consumatorii sunt mai educaţi în ceea ce priveşte utilizarea acestui tip de produse şi legislaţia impune mai bine folosirea paielor din hârtie.

Însă, Gabriel Bălăceanu spune că 2022 a fost bun din punct de vedere al consumului, al vânzărilor, după ce în 2021 a fost primul an efectiv de producţie pentru afacerea pe care a lansat-o. În 2022, compania pe care Gabriel Bălăceanu o conduce şi anume Creative People, cea care operează fabrica din Ceraşu (jud. Prahova) a avut vânzări de 2,3 milioane de lei, dintre care 750.000 de lei doar din producţia de paie.

„Ţinta este să vindem de 1milion de euro în 5 ani de zile. Asta ne-am dori”, a menţionat el. Paiele din hârtie Harpai ajung în restaurante din toată ţară, însă în special din Bucureşti.

„Reuşim să încheiem noi colaborări prin calitatea pe care o oferim şi seriozitatea. De fapt, oamenii vorbesc între ei şi sub o formă sau alta, ne fac nouă promovare, ne spun cât de bun suntem, cât de calitative sunt produsele noastre, ceea ce pentru noi este un plus şi toate acestea ne aduc noi clienţi. Bineînţeles ne promovăm şi prin mediu online”. Însă, Harpai vinde şi persoanelor fizice, nu doar persoanelor juridice.

„Clienţii pe care i-am avut noi au continuat şi au rămas în această zonă pe partea de sustenabilitate şi au încercat să renunţe de tot la paiele de băut din plastic. Însă când mă uit în piaţă şi în restaurante realizez că din ce în ce mai mult au început să apară paiele de băut din plastic, ceea ce e dureros în condiţiile în care avem şi o legislaţie care care interzice folosirea lor, doar că din păcate, nu se aplică. Sperăm să se aplice legislaţia”. Harpai este unul dintre primii producători de paie din hârtie din Europa, după cum spune antreprenorul, iar în ultima perioada au început să apară şi alte fabrici în Bulgaria sau Serbia, până acum China fiind principalul furnizor de paie de hârtie.

Harpai vine atât către zona HoReCa, dar şi către persoanele fizice care sunt atente la sustenabilitate.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania