Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Irina şi Bogdan Popa merg la evenimente cu două biciclete cu prosecco în care au investit 15.000 de euro

23.08.2021, 00:07

Cum cele două biciclete sunt potrivite mai degrabă pentru evenimentele în aer liber, cei doi antreprenori se gândesc acum să dezvolte şi un concept dedicat evenimentelor mai mici, la interior, mai ales că businessul Frizzante Ride este foarte dependent de condiţiile meteorologice.

Frizzante Ride este numele pe care Irina şi Bogdan Popa l-au dat conceptului lor de business, con­stând în două biciclete din care vând prosecco la eveni­men­te. Ideea s-a născut când erau în toiul pre­gă­tirilor pentru nuntă, în 2015, iar un ser­viciu de acest tip nu era disponibil în piaţă pe atunci.

„Pentru că nu am reuşit să găsim un fur­nizor pentru ceea ce ne doream noi, am decis că vom face chiar noi un bar mobil. Avem o cutie montată pe o bicicletă echipată cu un dozator de prosecco“, au povestit cei doi antreprenori la emisiunea online ZF Afaceri de la zero.

La momentul implementării Frizzan­te Ride, cultura street-food-ului în Româ­nia era în plin avânt, dar nu se dezvoltase încă la nivelul de astăzi. Inspiraţi de food trucks şi cargo bikes recreate şi re­gân­dite pentru diverse sco­puri de entertain­ment pe care le văzuseră în călătoriile lor, Irina şi Bogdan au pus ide­ile în contextul nunţii lor, unde au reuşit să aducă barul mobil visat.

Au început cu do­uă bi­ci­clete şi tot astfel con­tinuă şi astăzi, una dintre ele fiind po­tri­vită pentru eveni­men­tele mai ele­gante (Classy Bubbles), iar cea­lal­tă pentru pe­tre­cerile mai dina­mi­ce (The Party Starter). Investiţia ini­ţială a fost de circa 15.000 de euro pentru ambele bi­ciclete, bani necesari pentru achiziţionarea ma­terialelor, con­struc­ţia bicicletelor, vop­sit, contract cu furnizorul pentru aparatele de prosecco draft şi marfa iniţială. Vinul pro­secco ce se găseşte la Frizzante Ride vine de la o cramă din Italia, din regiunea Veneto, recunos­cu­tă pentru producţia acestui tip de băutură.

„Mai avem şi un vin roşu în meniu, dar şi cocktailuri pe bază de prosecco - Aperol Spritz, Hugo Spritz, Bellini, Mimosa. Preţul este adaptat la eveniment, în funcţie de numărul de oameni, de durată, de distanţă“, explică Bogdan Popa. Pentru evenimentele cu vânzare, un pahar de prosecco costă circa 12 lei, iar un cocktail este 25 de lei.

Cum cele două biciclete sunt potrivite mai degrabă pentru evenimentele în aer li­ber, cei doi antreprenori se gândesc acum să dezvolte şi un concept dedicat evenimen­te­lor mai mici, la interior, mai ales că busi­nessul Frizzante Ride este foarte depen­dent de condiţiile meteorologice.

„Înainte de 2020, eram la foarte multe evenimente din Bucureşti, din sfera celor care îmbină mâncarea cu muzica. Am fost şi la nunţi, botezuri, teambuildinguri, tot felul de evenimente private. În 2019, am avut 45.000-50.000 de euro cifră de afaceri, dar în 2020 evenimentele s-au oprit din cauza pandemiei“, spune Irina Popa.

Anul începuse foarte bine, cu multe contracte antamate, multe festivaluri în perspectivă, dar în contextul pandemiei care a lovit din martie şi a afectat zona de evenimente, şi Frizzante Ride a avut de suferit.

„Practic, am parcat bicicletele pentru un an întreg şi abia din iulie 2021 am revenit la normal, cu contracte încheiate, oportunităţi deschise şi nunţi confirmate. În 2020, ne-am concentrat atenţia pe celălalt business, food-truck-ul Cheese Up, de unde am pregătit grilled cheese sandwiches, am livrat şi am servit la geam şi la terasa în care am staţionat.“

Anul acesta, Irina şi Bogdan Popa vor duce bicicletele Frizzante Ride la diverse evenimente culturale, la Moşia Corbeanca în weekenduri, dar şi la nunţile reprogramate din 2020 şi la cele noi.

„Avem solicitări pentru petreceri corporate, dar şi pentru evenimente private. Cumva, simţim că şi oamenilor le-a fost la fel de dor de noi cum ne-a fost şi nouă de ei.“

Deşi cei doi antreprenori s-au gândit la un moment dat la o reconversie în perioada pandemiei, nu au vrut să renunţe la brandul pe care îl construiseră, aşa că acum, când evenimentele par să-şi reia ritmul normal, perspectivele sunt din nou optimiste.

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania și Vodafone

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.