Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Irina Roşu a pornit un business cu turtă dulce şi prăjituri după o investiţie de 20.000 euro

29.11.2021, 00:06

„Producţia variază, dar, în prezent, în medie facem 500 de turte dulci pe zi. În preajma Crăciunului muncim mai mult, ca să facem faţă comenzilor.“

Irina Roşu, de meserie inginer, a pornit pe drumul antreprenoriatului în 2017, când a început să pregătească turta dulce decorată pentru cadourile de Crăciun ale familiei şi prietenilor. După 20.000 de euro investiţi iniţial dintr-un credit bancar, antreprenoarea a ajuns să producă circa 500 de turte dulci zilnic.  „În 2017, soţul meu a venit cu ideea de a pregăti noi cadourile de Crăciun, astfel că am decorat turte dulci pentru membrii familiei şi prieteni, care ne-au sugerat să le vindem. Apoi, ne-am gândit dacă merită, am făcut sondaje de opinie şi după rezultatele primite am început. Încet, încet a mers tot mai bine şi suntem încrezători în viitor“, a povestit Irina Roşu.  Înainte de a începe businessul, ea lucra ca inginer electric, în acelaşi domeniu în care s-a pregătit. În paralel cu jobul, antreprenoarea s-a ocupat şi de start-up, dar cererea din partea clienţilor a determinat-o să se dedice doar companiei sale în 2018, când şi-a dat demisia.

„În 2019 am deschis un laborator, în care am investit 20.000 de euro. Am pornit cu un credit la bancă, am fost încrezători şi am riscat. Am început aproape în pandemie, dar nu ne-am descurajat“, a mai spus Irina Roşu. Turta dulce a fost primul produs realizat sub brandul Colecţii Dulci, fiind şi cel mai cumpărat produs, însă planurile urmăresc extinderea portofoliului. În prezent, clienţii mai pot cumpăra torturi, cozonaci, mărturii pentru nunţi, iar în cazul evenimentelor pot avea şi candy-bar-uri. 

„O provocare cu care ne confruntăm acum este să găsim făină integrală. Sperăm, pe viitor, să colaborăm cu producători români de materii prime. Producţia variază, dar, în prezent, în medie facem 500 de turte dulci pe zi. În preajma Crăciunului muncim mai mult, ca să facem faţă comenzilor“, a menţionat antreprenoarea. Clienţii pot găsi produsele Colecţii Dulci pe social media, dar şi pe site-ul companiei. „Acum, clienţii corporate ne solicită cadouri de Crăciun. Am crescut faţă de anul trecut şi suntem foarte mulţumiţi, dar am şi creat produse noi. Ne dorim să angajăm persoane noi să facem mai multe produse şi să ajungem la mai mulţi clienţi şi mai uşor în zona corporate“, a mai adăugat ea. 

În prezent, în companie lucrează trei persoane - Irina Roşu, soţul său şi încă un angajat.  „Dorim să ne deschidem şi o locaţie fizică cu produse de patiserie, dar asta se va întâmpla anul viitor. Anul acesta vom participa la Târgul de Crăciun“, a mai spus Irina Roşu.  Cifra de afaceri a companiei a fost în 2020 de circa 65.000 de lei, iar pentru anul acesta ţinta este de dublare a vânzărilor.  „Ne bucurăm că de la lună la lună suntem mai căutaţi, pentru că acest lucru ne face să fim mai ambiţioşi. Nu m-am gândit niciodată că voi avea un business şi nu cred că l-aş fi început fără soţul meu, care se ocupă de partea financiară“, a concluzionat Irina Roşu.

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania și Vodafone

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.