Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Ioana Boroş a pus bazele unei afaceri în care creează design grafic care devine imprimeu pe piese vestimentare

30.08.2023, 00:05 Autor: Alina-Elena Vasiliu

♦ Produsele Daring Trash ajung la clienţi prin intermediul platformei online şi cu ajutorul altor spaţii care reunesc creaţii ale antreprenorilor locali. Printre ele se numără AlbAlb şi Galeria Galateca din Bucureşti, Monoton din Timişoara şi Confident din Brăila.

O pasiune pentru imprimeuri şi un proiect european ratat au fost rampa de lansare pentru Ioana Boroş în creionarea businessului Daring Trash. Se întâmpla în 2017, când a decis să facă o reconfigurare a ideii de la care pornise şi să-şi asume întemeierea unei afaceri pe cont propriu.

„Totul a început de la ideea de imprimeuri şi de la un proiect pe fonduri europene pe care nu l-am câştigat. Am zis că, daca tot începusem acest proiect, ar fi bine să încerc să merg mai departe”, a povestit Ioana Boroş la emisiunea online ZF Afaceri de la zero.

Absolventă a secţiei de Design vestimentar a Facultăţii de Design Vestimentar din Cluj-Napoca, ea a avut o colaborare cu un brand românesc de modă pentru care a fost, pentru o perioadă, designer vestimentar. A învăţat acolo şi i-a plăcut ideea de a folosi imprimeuri, aşa că a început să facă asta pentru ea însăşi, iar mai departe şi-a pus problema cum ar fi să-şi facă ea propriul business. „Aveam nevoie de o imprimantă profesională şi nu aveam buget, aşa că am aplicat pentru un proiect pe fonduri europene. Nu am reuşit să iau banii, dar am mers mai departe, alegând să imprim pe obiecte de dimensiuni mai mici, pentru care nu era nevoie de acea imprimantă. Acum colaborez cu o firmă pentru printurile pe tricouri şi cu o alta pentru tricotaje.”

Ioana a început această aventură cu o serie de tricouri şi a remarcat că sunt căutate. În anii care au urmat, o dată pe an, a scos câte o serie limitată de tricouri, cu designuri noi, astfel încât publicul ei să nu se plictisească de aceleaşi modele.

Ioana nu are un magazin fizic pentru produsele Daring Trash, dar ajunge la clienţi prin intermediul platformei online şi cu ajutorul altor spaţii care reunesc creaţii ale antreprenorilor locali. Alina-Elena Vasiliu

Printre ele, se numără AlbAlb şi Galeria Galateca din Bucureşti, Monoton din Timişoara şi Confident din Brăila. Tricourile costă între 150 şi 175 de lei, iar cele mai scumpe produse sunt tricotajele.

„Am pornit cu o investiţie de 5.000 de euro, iar acum reinvestesc orice câştig. Anul trecut, am avut rezultate mai bune cu circa 30% faţă de anul precedent. Cred că, pe această piaţă a modei, este loc pentru fiecare, orice firmă îşi poate forma propria clientelă. Am remarcat că lumea apreciază şi brandurile locale şi are încredere în ele, pentru că avem nevoie şi de încredere.”

Pentru Ioana Boroş, cea mai mare provocare în gestionarea afacerii este partea care ţine de birocraţie şi de legislaţie, unde este adesea dificil să ţină pasul.

„Cel mai greu este să mă conformez birocraţiei, eu aici mă blochez. Acum îmi doresc foarte mult să mă extind internaţional. Am mai avut propuneri, dar am renunţat tot din cauza birocraţiei.”

Tricourile Daring Trash costă între 150 şi 175 de lei, iar cele mai scumpe produse sunt tricotajele.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania