Caută doar în titlu
Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. George Pohrib a mizat pe cafeaua de specialitate şi a dus brandul Sezon Coffee din Galaţi la peste 50.000 euro în 2020

14.04.2021, 00:07

„Sezon Coffee înseamnă o prăjitorie de cafea artizanală, două cafenele ale noastre şi una tip franciză şi încă trei-patru clienţi în ţară cu care colaborăm.“

Brandul Sezon Coffee din Galaţi a pornit în urmă cu patru ani, în 2017, când antre­pre­norul George Pohrib s-a în­tors din Londra cu expe­rien­ţa din domeniul cafelei de specialitate şi a pornit propria afacere. Investiţia iniţială a fost de circa 15.000 euro, iar dezvoltarea brandului urmăreşte şi zona online, de e-commerce.

„Ideea Sezon Coffee a pornit prin 2010, atunci am făcut cunoş­tin­ţă cu cafeaua de specialitate. Al doi­lea click s-a întâmplat în 2014, când am vi­zitat o prăjitorie de cafea în Marea Britanie. Am pornit busi­nessul în iulie 2017. Sezon Coffee în­seamnă o pră­jitorie de cafea arti­za­­na­lă, două ca­fe­nele ale noastre şi una tip fran­ci­ză şi încă trei-patru cli­enţi în ţară cu care colaborăm. Cafenelele sunt în Matca, Tecuci, Galaţi, Brăila şi Tulcea. Am oferit fran­ci­ză din pasiu­nea pentru cafea şi dorinţa de a ajunge la cât mai mul­tă lume ca­fea­ua de spe­cia­li­ta­te“, a povestit George Pohrib.

Clienţii Sezon Cof­fee vin din dome­niul HoReCa, în special ca­fenele şi restaurante care vor să ofere cafea de spec­ialitate, iar în uni­­tăţile fizice ajung în spe­­­cial corporatiştii, care cau­tă un tip de ca­fea di­fe­rit faţă de cel clasic, fiind dispuşi să încerce mai multe arome. „Iniţial am pornit cu 15.000 euro, atât m-au costat utilajele. Pentru început am plecat cu surse proprii. Când am extins businessul, am început colaborarea cu BT Mic, în 2018. Mi s-a părut foarte eficient, a fost  uşor“, a mai spus George Pohrib.

Deşi nu a avut experienţă în zona antreprenoriatului, Sezon Coffee fiind pri­mul business, George Pohrib a venit cu in­for­maţiile strânse timp de zece ani în Londra, unde a lucrat în domeniul cafelei de specialitate.

„M-am gândit că e timpul per­fect pentru un astfel de business pen­tru că România este încă la în­ceput. Reac­ţia clienţilor este pe mă­sura aş­tep­tărilor, sunt doritori de ceva nou, s-au cam săturat de ca­feaua de pe raft şi vor altceva, se vede o ten­dinţă în dorinţa clientului de a comanda un produs local şi cât mai proaspăt“, a mai spus fondatorul Sezon Coffee.

În prezent, sunt 10 origini de cafea dispo­nibile în cadrul unităţilor Sezon Coffee, care vin din toate ţările mari produ­cătoare de cafea. Diferenţele între cafeaua din comerţ şi cea de specialitate ţin de calitate, dar şi de prospeţimea aromelor.

„România are cultura cafelei împrumutată din Italia, gustul mai ars, mai amar. Eu când am venit în România, am vrut să le dau să încerce cafele noi, cu aciditate, florale. Reacţia nu a fost pe măsura aşteptărilor pentru că ei aveau altă cultură a cafelei, alte gusturi. A trebuit să vin cu o idee, să fie şi de specialitate, dar şi pe gustul omului“, a mai spus George Pohrib.

Deşi pandemia a oprit multe businessuri şi a avut un impact semnificativ asupra industriei HoReCa, antreprenorul spune că anul 2020 a fost unul bun, mai ales datorită faptului că a mizat încă de la început pe conceptul de cafea la pachet.

„Eu 80% mă axez pe conceptul coffee to go. Am plecat cu ideea asta din Londra, am văzut mai toate etapele businessului şi am văzut ce prinde la public. În Londra, ei trăiesc în era vitezei, am implementat conceptul şi în România şi mi-a prins foarte bine, am servit cafea“, a mai spus George Pohrib.

Iar cifra de afaceri în 2020 a fost de 260.000 lei, aproape dublu faţă de 2019. Planurile pentru 2021 urmăresc colaborarea cu mai mulţi clienţi, alte cafenele din ţară pentru care antreprenorul poate să creeze arome de cafea unice. Un alt obiectiv este intrarea pe zona de e-commerce, pandemia accelerând tendinţa oamenilor de a comanda online.

Am avut experienţă în domeniul cafelei de specialitate, am lucrat în Londra timp de peste 10 ani, cu branduri renumite, magazine de lux, hoteluri de cinci stele, eu mă ocupam de partea de cafea, furnizori, prăjitorie, selectam cafele specifice pentru locaţiile noastre şi am plecat cu un bagaj de cunoştinţe în domeniul acesta. Ca antreprenoriat, aici am pornit prima dată. Un antreprenor trebuie să fie serios, onest şi produsul să fie de calitate, ceea ce recomandă să se regăsească în produsele lor, să nu fie doar vorbe“, a mai explicat George Pohrib.

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.