Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Florin Neby şi Alexandru Andrieş vor să cucerească lumea cu show-uri cu acrobaţi şi artişti. Prima oprire importantă - festivalul Tomorrowland

07.02.2024, 00:05 Autor: Mădălina Dediu Panaete

♦ Cei doi tineri au început cu o investiţie de 10.000 de euro, care a inclus printre altele crearea firmei, a imaginii şi primele costume ♦ În total, ShowUp lucrează cu mai bine de 20 de colaboratori, fie că este vorba de artişti, acrobaţi sau sunetişti şi coordonatori.

Florin Neby şi Alexandru Andrieş, doi foşti gimnaşti medaliaţi la nivel internaţional, au fondat în urmă cu mai bine de un an ShowUp, o companie care creează momente artistice pentru evenimente private, corporate, dar şi pentru festivaluri internaţionale.

„Noi am început acest proiect acum un an şi aproximativ două luni şi atunci ne-am împărţit cumva atribuţiile în ceea ce priveşte bunul mers al companiei. Astfel, Alex se ocupă preponderent de partea artistică. Eu mă ocup de partea administrativă şi în felul ăsta fiecare are atribuţiile lui“, povesteşte Florin Neby, cofondator al ShowUp. El spune că de la început au stabilit împreună să aducă tot ce înseamnă acrobaţiile spre partea de show, nu de circ, şi să îmbrace totul într-o haină spectaculoasă şi din punct de vedere vizual, adăugând lumini şi panouri de exemplu. În funcţie de anvergura spectacolului, acesta poate să dureze de la 5 minute până la 45 de minute. „Spre exemplu, la final de de 2023, am avut un eveniment la care acrobaţii noştri au stat în locaţia respectivă 2,5 ore şi pe parcursul desfăşurării evenimentului am avut diverse intervenţii în funcţie de cererea respectivă. Noi ne putem adapta. Nu este nimic impus, totul se adaptează, totul se personalizează. Tot ce înseamnă prestaţia artistică, tot ce înseamnă recuzită o putem concepe de la zero şi oricum facem asta. Ne-am asumat lucrul ăsta de la bun început, ca noi să venim cu partea de recuzită de fiecare dată, în fiecare eveniment“, a punctat Florin.

Au avut situaţii în care au participat la un eveniment anunţat cu scurt timp înainte, dar Florin spune că pentru că au nevoie de cel puţin 30 de zile pentru a veni cu ceva unic.

Cât despre numărul de oameni implicaţi în evenimentele ShowUp, Florin Neby menţionează că au peste 25 de artişti cu care colaborează, dar la acest număr se adaugă şi sunetişti şi coregrafi de exemplu. „Întotdeauna artiştii vor merge la eveniment însoţiţi de coordonatori, pentru că artistul trebuie să se concentreze doar pe prestaţia lui. Mai departe trebuie să existe oamenii în spate care să le administreze tot ce înseamnă set-up corect, tot ce înseamnă siguranţă, tot ce înseamnă timing etc“. În 2023, ShowUp a avut deja 35 de evenimente, reuşind o cifră de afaceri care se apropie de 100.000 de euro, şi anul acesta cei doi tineri vor să dubleze numărul de evenimente.

„Cu siguranţă  un pas foarte important pentru noi este că anul ăsta ieşim din ţară fiind parte din anumite festivaluri care se vor desfăşura la nivel internaţional. Cu siguranţă, anul ăsta o să ne vedeţi la Tomorrowland“, a mai spus Florin. Anul trecut, ShowUp a fost pe main stage la Untold, drept urmare acum tinerii ţintesc cele mai mari scene.

„De ce? Pentru că aducem în momentul de faţă un suflu pe care sincer, nu-l vedem nici măcar la nivel internaţional. Şi aici mă refer la zona de tehnologie care se poate mixa foarte fain cu zona artistică şi în felul ăsta să creezi momente neaşteptate“. Cei doi tineri au început practic cu o investiţie de 10.000 de euro, sumă care a inclus crearea firmei ShowUp, a imaginii şi câteva costume. Un spectacol marca ShowUp poate să coste de la 1.000 de euro până la 15.000 de euro, în funcţie de complexitate, numărul de artişti etc. Următorul pas în dezvoltarea ShowUp este crearea unui spectacol pe care artiştii il pot desfăşura în săli mari şi pe care să-l ducă şi peste graniţă.

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania